Mustang ulkomailta - ilman tyyppikilpeä!
Valvoja: Ville K
Mustang ulkomailta - ilman tyyppikilpeä!
Eli tallista löytyy Japanista tuotu mustang vm. -94. Ongelmana on ettei auton oviraamista löydy tyyppikilpeä, eli sitä naurettavaa paperitarraa jota ilman auto ei katsastusta läpäise. Ylimaalattu sitä ei ole, eikä pienintäkään liimajälkiä ole näkyvissä, joten mietityttää josko siinä sellaista on koskaan ollutkaan. Olen kuullut eräästä toisestakin Japanin mustangista jossa tuota tarraa ei ollut.
Eli tietääkö joku onko kaikki Japanin export-mallit tyyppikilvettömiä vai onko ne siirretty kenties toisaalle autoon? Konehuoneen olen tarkastanut päällisin puolin, hansikaslokerosta, takakontista tai ovien puitteista ei löydy..
Nimim. "haluaa ajamaan"
Eli tietääkö joku onko kaikki Japanin export-mallit tyyppikilvettömiä vai onko ne siirretty kenties toisaalle autoon? Konehuoneen olen tarkastanut päällisin puolin, hansikaslokerosta, takakontista tai ovien puitteista ei löydy..
Nimim. "haluaa ajamaan"
- stangrider
- Aina äänessä
- Viestit: 1341
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 08:31
- Paikkakunta: sAVO
Re: Mustang ulkomailta - ilman tyyppikilpeä!
Mystinen juttu, on sentään arabian kielinenkin tyyppikilpi tarra nähty
Tuollainen lätkä ja tietoja sieltä pitäis löytyä..
http://www.shnack.com/document.php?pid=17
Onkos kellä kokemusta tästä Carfaxin raporteista, siellähän kyllä on omistajamuutokset, mittarilukemat yms. mutta on mitään perustietoja..?
http://www.carfax.com/cfm/general_check ... tner=car_q
Syötäpä huvikseen tuonne Carfaxiin auton VIN, kai se nyt sentään löytyy tuulilasin alareunasta..? Antaako monta merkintää?

Tuollainen lätkä ja tietoja sieltä pitäis löytyä..
http://www.shnack.com/document.php?pid=17
Onkos kellä kokemusta tästä Carfaxin raporteista, siellähän kyllä on omistajamuutokset, mittarilukemat yms. mutta on mitään perustietoja..?
http://www.carfax.com/cfm/general_check ... tner=car_q
Syötäpä huvikseen tuonne Carfaxiin auton VIN, kai se nyt sentään löytyy tuulilasin alareunasta..? Antaako monta merkintää?
- FBFIN65
- Mega-addikti
- Viestit: 625
- Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
- Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005 - Paikkakunta: uusimaa
Re: Mustang ulkomailta - ilman tyyppikilpeä!
Juu eiköhän noita tarroja ja lätkiä voi tilata ameriikasta VIN koodin perusteella.
Re: Mustang ulkomailta - ilman tyyppikilpeä!
CarFaxista ei taida apuja olla jos Musse on aito export-spec malli ja uutena Japaniin laahattu. Kyllä siinä koo'oo tarra mielestäni kuuluisi olla. Ainakin siinä yhdessä Japanin tuonnissa oli jota kävin aikoinaan katsomassa. Ja siinä oikeen luki kissin kokoisin kirjaimin Export-model tms.
Tulosta itse tarra ja liimaa kelmulla. Tai koita tilata.
Onko autossa millaisia export-varusteita? Kaarien pokkauksien listat? Sivuvilkut? Km/h speedo? Keltaiset takavilkut? Pakkivaihteella piipperi? Merkinanto hätäraketti?
Tulosta itse tarra ja liimaa kelmulla. Tai koita tilata.
Onko autossa millaisia export-varusteita? Kaarien pokkauksien listat? Sivuvilkut? Km/h speedo? Keltaiset takavilkut? Pakkivaihteella piipperi? Merkinanto hätäraketti?
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Re: Mustang ulkomailta - ilman tyyppikilpeä!
Kyllä auto on Japanin mallia. Levikkeet, keltavilkulliset takavalot, hätäsoihtu ym. löytyvät. Konehuoneen ja tuulilasin VIN-koodit täsmäävät. Myös konehuoneesta löytyvät tarrat ovat jaappaniksi. Tässä muuten pieni infosivu export-mustangeista: http://www.corral.net/tech/export.html .Loppupäässä sanotaan seuraavaa: "Also included are specification and emissions decals in Japanese." Lieneekö niin että speckseillä viitataan juurikin tyyppikilpeen..? Tosin ei autostani mistään kyllä löydy tarraa tai metallikilpeä joka sellaiselta vaikuttaisi edes etäisesti.
Tuon Carfaxin linkki on mielenkiintoinen, joskaan sitä kautta kilpeä ei saa mikäli oikein tekstejä ymmärsin. Kaksi merkintää VIN-koodin syöttäminen toi esiin, täytynee tilata ne ihan mielenkiinnostakin. Kiitoksia linkistä!
Monet kotimaiset tuontifirmat kuuluvat tehtailevan itse tyyppikilpitarroja autoihin joista ne puuttuvat. En vaan todellakaan ole valmis pulittamaan puoltatuhatta euroa mukamas aidosta tarrasta, joka väsätään vartissa konttorin takahuoneessa! Mieluummin teen sen sitten itse.
Lähetin Ford Motor Companylle viestiä kilvestä, Suomessa ei ole Mustang-maahantuojaa ja Ford-maahantuoja ei kuulemma voi auttaa asiassa.
Tuon Carfaxin linkki on mielenkiintoinen, joskaan sitä kautta kilpeä ei saa mikäli oikein tekstejä ymmärsin. Kaksi merkintää VIN-koodin syöttäminen toi esiin, täytynee tilata ne ihan mielenkiinnostakin. Kiitoksia linkistä!
Monet kotimaiset tuontifirmat kuuluvat tehtailevan itse tyyppikilpitarroja autoihin joista ne puuttuvat. En vaan todellakaan ole valmis pulittamaan puoltatuhatta euroa mukamas aidosta tarrasta, joka väsätään vartissa konttorin takahuoneessa! Mieluummin teen sen sitten itse.
Lähetin Ford Motor Companylle viestiä kilvestä, Suomessa ei ole Mustang-maahantuojaa ja Ford-maahantuoja ei kuulemma voi auttaa asiassa.
- hannu
- Aina äänessä
- Viestit: 1169
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
- Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
- Paikkakunta: Ikaalinen
Re: Mustang ulkomailta - ilman tyyppikilpeä!
http://www.mustangsunlimited.com/itemdy ... tKey=74-011977 kirjoitti:Kyllä auto on Japanin mallia. Levikkeet, keltavilkulliset takavalot, hätäsoihtu ym. löytyvät. Konehuoneen ja tuulilasin VIN-koodit täsmäävät. Myös konehuoneesta löytyvät tarrat ovat jaappaniksi. Tässä muuten pieni infosivu export-mustangeista: http://www.corral.net/tech/export.html .Loppupäässä sanotaan seuraavaa: "Also included are specification and emissions decals in Japanese." Lieneekö niin että speckseillä viitataan juurikin tyyppikilpeen..? Tosin ei autostani mistään kyllä löydy tarraa tai metallikilpeä joka sellaiselta vaikuttaisi edes etäisesti.
Tuon Carfaxin linkki on mielenkiintoinen, joskaan sitä kautta kilpeä ei saa mikäli oikein tekstejä ymmärsin. Kaksi merkintää VIN-koodin syöttäminen toi esiin, täytynee tilata ne ihan mielenkiinnostakin. Kiitoksia linkistä!
Monet kotimaiset tuontifirmat kuuluvat tehtailevan itse tyyppikilpitarroja autoihin joista ne puuttuvat. En vaan todellakaan ole valmis pulittamaan puoltatuhatta euroa mukamas aidosta tarrasta, joka väsätään vartissa konttorin takahuoneessa! Mieluummin teen sen sitten itse.
Lähetin Ford Motor Companylle viestiä kilvestä, Suomessa ei ole Mustang-maahantuojaa ja Ford-maahantuoja ei kuulemma voi auttaa asiassa.
http://www.mustangsunlimited.com/itemdy ... tKey=74-01#
Tuon ekan tarran tarvitset ainakin, ellei sitä nokkapellissä ole, voi olla hyllyssä tuolla http://www.hhp.fi
- stangrider
- Aina äänessä
- Viestit: 1341
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 08:31
- Paikkakunta: sAVO
Re: Mustang ulkomailta - ilman tyyppikilpeä!
Ei varmaan tuo Carfax auta, koska 2 merkintää kielii vaan valmistuksesta ja laivauksesta Jaappaniin?
Eikö kukaan oo tarvinnut Foordia vaivata ko. asialla?
Katsureiden tarvitsemat tiedot kyllä löytyis ihan niitten koneelta, mutta tää on tätä..
Oikeestaan siinä tarrassa ei ole kuin valmistus kk/vuosi ja jotkut varuste-erot, värit mitkä vaihtelee.. aika paljon laitetaan yhden paperinpalan varaan joka muovilla päällystetty..
On näitä tarkistuspaikkoja useita, tää antaa jotain tietojakin ilmaiseksi.
https://www.fleet.ford.com/maintenance/ ... efault.asp
Carfaxia vastaava, mainoksen mukaan jopa parempi.
http://www.autocheck.com/consumers/home.do?siteID=0
Eikö kukaan oo tarvinnut Foordia vaivata ko. asialla?
Katsureiden tarvitsemat tiedot kyllä löytyis ihan niitten koneelta, mutta tää on tätä..
Oikeestaan siinä tarrassa ei ole kuin valmistus kk/vuosi ja jotkut varuste-erot, värit mitkä vaihtelee.. aika paljon laitetaan yhden paperinpalan varaan joka muovilla päällystetty..
On näitä tarkistuspaikkoja useita, tää antaa jotain tietojakin ilmaiseksi.
https://www.fleet.ford.com/maintenance/ ... efault.asp
Carfaxia vastaava, mainoksen mukaan jopa parempi.
http://www.autocheck.com/consumers/home.do?siteID=0
- Vee8
- Aina äänessä
- Viestit: 1138
- Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
- Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT - Paikkakunta: Kangasala
Re: Mustang ulkomailta - ilman tyyppikilpeä!
Ei voi olla FMVSS vastaavuustodistusta autossa joka ei vastaa ao. normeja. Osassa ilmeisesti, ainakin gulf coastin alueen autoissa, kuitenkin jonkinlainen lappu on, osassa ei. Yhdessäkään ei sanota auton vastaavan kyseisen vuoden vaatimuksia. Tiedän suomeen tuodun ainakin yhden japsi-mustin, en kuinka homma lopulta suju. Lisää voi ehkä kysellä tampereen automaan Jani Kajosvaaralta jos vaan ehtii antaan mitään vinkkiä kiireiltään.
Periaatteessahan tuo pitäis käsitellä katsastuksessa kuten muutkin japanista tuodut, ei ensinkään jenkkiautona kun ei sellaista rakenteeltaan vastaa.
-Sami
Periaatteessahan tuo pitäis käsitellä katsastuksessa kuten muutkin japanista tuodut, ei ensinkään jenkkiautona kun ei sellaista rakenteeltaan vastaa.
-Sami
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Re: Mustang ulkomailta - ilman tyyppikilpeä!
Ameriikan Fordilta tuli sähköpostia jossa kerrottiin viestini välitetyn eteenpäin. Vastauksen pitäisi saapua parin työpäivän kuluessa..
Kävin katsastuttamassa auton sen saavuttua Suomeen. Merkinnät tuli ainakin e-hyväksymättömistä vöistä, takasumuvalon puutteesta, virheellisistä ajovaloista sekä puuttuneesta tyyppikilvestä. Inssi sanoi että jahka nuo hoidetaan kuntoon, voin tilata Saksasta TUV:sta vastaavuustodistukset jarrujen ja muistaakseni päästöjen viitearvot. Tämän jälkeen auto pitäisi olla kilvissä.
Olen purkanut VIN-koodin parillakin netistä löytyneellä dekooderilla ja kaikki tiedot täsmäävät autoni kanssa. Harmaita hiuksia tuottaa tyyppikilven oikeiden koodien selville saaminen. Olen tähän mennessä käyttänyt varmaan parikymmentä tuntia googlettaessani tietoja esiin. Vuodelta 1994 tietoja on niukalti saatavissa, fox-mustangeista sen sijaan löytyy ja vm. -95 lähtienkin paremmin. Lisäksi eri lähteet antavat ristiriitaista tietoa esim. värikoodien osalta. Tähän mennessä selvittämättä on vielä jousikoodit ja Body Molding (MLDG.) -koodi. Lisäksi autoni on rekisteröity Japanissa kokonaismassaltaan 1740 kiloiseksi auton omapainon ollssa 1520kg. Mikäli joudun tekemään tarran itse, mietityttää mitä kirjata tarraan akselipainojen määriksi. Alhainen kokonaismassa ei sinänsä haittaa kun eihän siellä takana ihminen istumaan mahdu. Sen sijaan vuotuinen ajoneuvovero on alemman kokonaispainon ansiosta muutaman kympin tavallista pienempi.
Kävin katsastuttamassa auton sen saavuttua Suomeen. Merkinnät tuli ainakin e-hyväksymättömistä vöistä, takasumuvalon puutteesta, virheellisistä ajovaloista sekä puuttuneesta tyyppikilvestä. Inssi sanoi että jahka nuo hoidetaan kuntoon, voin tilata Saksasta TUV:sta vastaavuustodistukset jarrujen ja muistaakseni päästöjen viitearvot. Tämän jälkeen auto pitäisi olla kilvissä.
Olen purkanut VIN-koodin parillakin netistä löytyneellä dekooderilla ja kaikki tiedot täsmäävät autoni kanssa. Harmaita hiuksia tuottaa tyyppikilven oikeiden koodien selville saaminen. Olen tähän mennessä käyttänyt varmaan parikymmentä tuntia googlettaessani tietoja esiin. Vuodelta 1994 tietoja on niukalti saatavissa, fox-mustangeista sen sijaan löytyy ja vm. -95 lähtienkin paremmin. Lisäksi eri lähteet antavat ristiriitaista tietoa esim. värikoodien osalta. Tähän mennessä selvittämättä on vielä jousikoodit ja Body Molding (MLDG.) -koodi. Lisäksi autoni on rekisteröity Japanissa kokonaismassaltaan 1740 kiloiseksi auton omapainon ollssa 1520kg. Mikäli joudun tekemään tarran itse, mietityttää mitä kirjata tarraan akselipainojen määriksi. Alhainen kokonaismassa ei sinänsä haittaa kun eihän siellä takana ihminen istumaan mahdu. Sen sijaan vuotuinen ajoneuvovero on alemman kokonaispainon ansiosta muutaman kympin tavallista pienempi.
- stangrider
- Aina äänessä
- Viestit: 1341
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 08:31
- Paikkakunta: sAVO
Re: Mustang ulkomailta - ilman tyyppikilpeä!
http://www.shnack.com/document.php?pid=17
Kyllä ton tiedot aika hyvin pitää paikkansa. Ei niillä jousikoodeilla ole niin väliä.
Jos oikein ymmärsin Vee8:n tekstistä, niin USA:ssa valmistettu auto ei sitten katakaan Usan määräyksiä kun on japanin vientiversio?
Kanadan exportversioista kuitenkin tuo tarra löytyy ja oli tuossa Arabiemiraateistakin? tuodussa tarra.
Eikös nuo japanin autotkin pitäis mennä, 1996 loppuun asti rekisteröidyt, suht helposti kilpiin. Mitä e-hyväksyttyjä turvavöitä? onkos autossasi DOT-valot vai jotkut muutetut?
http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/8328F714 ... tiohje.pdf
Onko autosi kovakattoinen vai avo, V6 vai V8, painotkin vaihtelee sen mukaan=?
Tuolta löytyy ainakin korjausopasta..
http://www.alfamer.fi/ford-mustang-199404-p-13703.html
Kyllä ton tiedot aika hyvin pitää paikkansa. Ei niillä jousikoodeilla ole niin väliä.
Jos oikein ymmärsin Vee8:n tekstistä, niin USA:ssa valmistettu auto ei sitten katakaan Usan määräyksiä kun on japanin vientiversio?
Kanadan exportversioista kuitenkin tuo tarra löytyy ja oli tuossa Arabiemiraateistakin? tuodussa tarra.
Eikös nuo japanin autotkin pitäis mennä, 1996 loppuun asti rekisteröidyt, suht helposti kilpiin. Mitä e-hyväksyttyjä turvavöitä? onkos autossasi DOT-valot vai jotkut muutetut?
http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/8328F714 ... tiohje.pdf
Onko autosi kovakattoinen vai avo, V6 vai V8, painotkin vaihtelee sen mukaan=?
Tuolta löytyy ainakin korjausopasta..
http://www.alfamer.fi/ford-mustang-199404-p-13703.html
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Re: Mustang ulkomailta - ilman tyyppikilpeä!
Oliko valokuvio vääränkätinen, kun eikös japanialaiset ajele väärällä puolen tietä...?1977 kirjoitti:Merkinnät tuli virheellisistä ajovaloista...
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Re: Mustang ulkomailta - ilman tyyppikilpeä!
Jep. Autoni on siis kutoskoneinen ja autom.laatikkoinen rättikatto.
Haynesin korjausopas löytyy hyllystä, sieltäkään ei löytynyt juurikaan apua tyyppikilven tulkkaamisessa.
Ajovalot olivat vääränpuoleiset ja -väriset. Lisäksi lasit olivat kuluneet vuosien saatossa aika ruman näköisiksi.
Tuo E-hyväksyntä vöissä mietityttää myös hiukan. Ilmeisesti moiset vyöt ovat identtiset noiden japsivöiden kanssa, niihin on vain Euroopan export-malleissa ommeltu muutamalla pistolla ne sellaiset punaiset kangaslaput jotka ilmaisevat vöiden täyttävän tarvittavat vaatimukset. Eli mikäli joku ystävällinen taho olisi valmis myymään omista etupenkin vöistään molemmat laput vaikka 10 euron hintaan, niin olisin kovasti kiitollinen:)
Ja jos joku tätä ketjua lukevista omaa kutoskoneisen avo- tai umpikorisen -mussen vm. 1994-1998, olisi kiva jos kurkkaisisitte omaa tyyppikilpeänne ja kertoisitte mitä siellä ilmoitetaan bruttopainon, akselipainojen ja jousikoodien osalta (jousikoodi on viisimerkkinen kirjain/numeroyhdistelmä joka löytyy tarran aivan oikeasta alakulmasta TR-kirjainlyhenteen alta).
Entä mihin tuolla MLDG (body molding) -koodilla mahdetaan viitata? Johonkin listoihin ja niiden väreihin tms.? Eikös -94 ja -95 kutos- ja kasikoneisten Mustangien korit olleet aina samanlaisia varustuksesta riippumatta, lukuunottamatta takaspoileria ja noita Japsi- ja Suomiversioiden lokarilevikkeitä? Googlen kuvahaulla löytämissäni tyyppikilvissä erilaisia kirjainkoodeja tälle MLDG -kohdalle löytyy useita, mutta missään ei selitetä mitä mikäkin tarkoittaa. Voisiko joku kertoa mitä omissa tarroissanne siinä kohdassa lukee ja minkä värinen autonne on?
Mahtavaa olisi jos joku toinen Japsi-mallin omaava kertoisi miltä oma tyyppikilpi näyttää.
Haynesin korjausopas löytyy hyllystä, sieltäkään ei löytynyt juurikaan apua tyyppikilven tulkkaamisessa.
Ajovalot olivat vääränpuoleiset ja -väriset. Lisäksi lasit olivat kuluneet vuosien saatossa aika ruman näköisiksi.
Tuo E-hyväksyntä vöissä mietityttää myös hiukan. Ilmeisesti moiset vyöt ovat identtiset noiden japsivöiden kanssa, niihin on vain Euroopan export-malleissa ommeltu muutamalla pistolla ne sellaiset punaiset kangaslaput jotka ilmaisevat vöiden täyttävän tarvittavat vaatimukset. Eli mikäli joku ystävällinen taho olisi valmis myymään omista etupenkin vöistään molemmat laput vaikka 10 euron hintaan, niin olisin kovasti kiitollinen:)
Ja jos joku tätä ketjua lukevista omaa kutoskoneisen avo- tai umpikorisen -mussen vm. 1994-1998, olisi kiva jos kurkkaisisitte omaa tyyppikilpeänne ja kertoisitte mitä siellä ilmoitetaan bruttopainon, akselipainojen ja jousikoodien osalta (jousikoodi on viisimerkkinen kirjain/numeroyhdistelmä joka löytyy tarran aivan oikeasta alakulmasta TR-kirjainlyhenteen alta).
Entä mihin tuolla MLDG (body molding) -koodilla mahdetaan viitata? Johonkin listoihin ja niiden väreihin tms.? Eikös -94 ja -95 kutos- ja kasikoneisten Mustangien korit olleet aina samanlaisia varustuksesta riippumatta, lukuunottamatta takaspoileria ja noita Japsi- ja Suomiversioiden lokarilevikkeitä? Googlen kuvahaulla löytämissäni tyyppikilvissä erilaisia kirjainkoodeja tälle MLDG -kohdalle löytyy useita, mutta missään ei selitetä mitä mikäkin tarkoittaa. Voisiko joku kertoa mitä omissa tarroissanne siinä kohdassa lukee ja minkä värinen autonne on?
Mahtavaa olisi jos joku toinen Japsi-mallin omaava kertoisi miltä oma tyyppikilpi näyttää.