Ei lähde käyntiin ei. Orkkis-early 289

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Poro
Addikti
Viestit: 191
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1966 289 GT HT
Paikkakunta: Vihti

Ei lähde käyntiin ei. Orkkis-early 289

Viesti Kirjoittaja Poro »

Eli ei lähde nimenomaan kylmänä käyntiin. Ikuinen ongelma, eli niin kauan kuin minulla ollu... Saa startata vaikka viis kertaa viis sekuntia eikä hörähdäkään. Akku on uusi, pertronixi laitettu viimekesänä, tulpan johdot vaihdettu just, samoin puola.

Mittauksien mukaan taitaa olla etuvastus käytössä, mutta startatessahan se pitäisi ohittaa? Voinko tehdä testin laittamalla solenoidin S -liittimestä kiinteästi johdon puolan plussaan ja kokeilla sillä? Kaveria ei ole starttailemassa taikka mittailemassa vastuksia startin aikana.

Yleensä saa ryyppy päällä käyntiin, mutta pitäisihän tuon lähteä ilmankin. Kiihdytyspumppu näyttää vähän hitaalta, korjaussarja Autoliteen on haussa varmaan ensi viikolla.

Kun auton saa käyntiin ja vähän polkee että lämpiää niin käy tasaisesti ja hyvin. Tasakaasulla tuntuu hiljaisemmassa ajossa nykimistä ja oikein kuumana tuntuu toisinaan tyhjäkäyntikin olevan vaikeaa.

Helpoin tie ois hakea johtosarja ja vaihtaa kaikki, sen lisäksi vaihtaa jakaja, mutta olisi kiva jos löytyisi oikea syyllinen niin oppisi jotain...

Timo
"If life were fair, Elvis would be alive and all the impersonators would be dead."
-Johnny Carson
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Ei lähde käyntiin ei. Orkkis-early 289

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

kannattais varmaan tutkia että tuleeko pumpulta kunnolla bensaa :idea:
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Avatar
Poro
Addikti
Viestit: 191
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1966 289 GT HT
Paikkakunta: Vihti

Re: Ei lähde käyntiin ei. Orkkis-early 289

Viesti Kirjoittaja Poro »

Niin se unohtu sanoa että bensa haisee, letkut on vaihdettu ja samoin bensapumppu noin reipas 5 vuotta sitten. Suodatin vaihdettu 5 viikkoa sitten... =)
"If life were fair, Elvis would be alive and all the impersonators would be dead."
-Johnny Carson
Avatar
Poro
Addikti
Viestit: 191
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1966 289 GT HT
Paikkakunta: Vihti

Re: Ei lähde käyntiin ei. Orkkis-early 289

Viesti Kirjoittaja Poro »

Tilannekatsaus:

Tällä hetkellä viimeisin syytös osoittaa jakajan kellon kalvoon. Malisen mafia osasi neuvoa että josko se saa rikkinäisen kalvon kautta liikaa ilmaa kaasariin. Pistin letkun tukkoon kun kerta oli sen verta löysää että onnistui ja heti starttas. Tosin olin jo ennen tuota käynnistelyt (turhaan) useamman kerran joten aivan autenttinen kylmäkäynnistys ei vielä ollut kyseessä. Odotamme jännittyneinä huomisaamua. Pakko testata ennen töihinlähtöä! =)

Timo
"If life were fair, Elvis would be alive and all the impersonators would be dead."
-Johnny Carson
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Re: Ei lähde käyntiin ei. Orkkis-early 289

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Vai että oikein mafia... :shock:
Tuossa puhelimessa jo tulikin liuta tarkistus kohtia, mutta sun autossa saattaa olla monta pientä vikaa päällä jotka aiheuttaa kyseisen vian. Tarkista viimeisenä olemattoman vetokoukun sähköliitännät ja jos ei auta hommaa paikalle shamaani joka manaa auton kuntoon huru-ukon ammattitaidolla!! :LMAO:
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Avatar
Poro
Addikti
Viestit: 191
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1966 289 GT HT
Paikkakunta: Vihti

Re: Ei lähde käyntiin ei. Orkkis-early 289

Viesti Kirjoittaja Poro »

Joo muttaku se jäi heti tyhjäkäynnillekin. Ei oo ennen...

Aiemmin jos ja kun sen jotenkin puoliväkisin sai käyntiin kymmenennellä starttaamisella ni piti ehkä minuutin verran polkea kiekkoja ennenko suostu jäämään tyhmäkäyntiin.

Mites tuon jakajan kellon kanssa on, onko se varaosa vai meneekö koko jakaja vaihtoon?
"If life were fair, Elvis would be alive and all the impersonators would be dead."
-Johnny Carson
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Re: Ei lähde käyntiin ei. Orkkis-early 289

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Kyllä se kello on vaihdettava osa. Nythän sää poistit letkun lyttäämällä jakajalta ennekonsäädön, tarkistappa jakajan sisästä noi ennakon säädön jousien kunto. Toinen saattaa olla poikki, tai molemmat liian löysät.
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Avatar
Nasse
Aktiivi
Viestit: 119
Liittynyt: 18 Kesä 2006, 23:04
Auto: -68 HT Projekti

Re: Ei lähde käyntiin ei. Orkkis-early 289

Viesti Kirjoittaja Nasse »

Eiks sen kalvon kunnon saa selville kun puhaltaa tai imee siitä letkusta...
Avatar
Poro
Addikti
Viestit: 191
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1966 289 GT HT
Paikkakunta: Vihti

Re: Ei lähde käyntiin ei. Orkkis-early 289

Viesti Kirjoittaja Poro »

Jaa niin tuo on hyvä pointti...

Jotenkin muistelen joskus imeneeni V8:n sammuksiin. Kokemus sekin ;) Tästä ilmeisesti päättelin kalvon olevan ehjä. Voihan se olla että kalvo onkin ehjä mutta ne jouset on ihan päin penaalia tahi irti tahi jotain muuta.

Tärkeintä tässä on nyt että vika on paikallistettu ja korjattu ensihätään. En tosin ole vielä käynyt tien päällä kokeilemassa miten veto päällä liikkuu, mutta ainakin tiedän mihin keskittyä. Jousia ei muistaakseni kyllä saa mitenkään valmiina settinä vaan pitäis kuulakärkikynästä ottaa jousi ja modata mäkkaiverina sinnepäin. Vielä kun tietäis minnepäin...

Ilmeisesti fiksuin ois saada se ykköspytyn yläkuolokohta merkattua dampperiin ja sitten sitä kautta säätämään ennakoita ja pääsisi näkemään mitä se alipaine siellä tekee ja mitä ei. Voisihan jopa olla mahdollista että ehjät jouset ja alipainekellon säätö riittäisi.
"If life were fair, Elvis would be alive and all the impersonators would be dead."
-Johnny Carson
Avatar
Drummer
Mega-addikti
Viestit: 632
Liittynyt: 21 Helmi 2005, 01:37
Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
Paikkakunta: Ristiina

Re: Ei lähde käyntiin ei. Orkkis-early 289

Viesti Kirjoittaja Drummer »

Poro kirjoitti: Jousia ei muistaakseni kyllä saa mitenkään valmiina settinä vaan pitäis kuulakärkikynästä ottaa jousi ja modata mäkkaiverina sinnepäin. Vielä kun tietäis minnepäin...
MSD Ignition 8464 Distributor Advance Kit
Kuva

Tuommoisesta pitäis jouset käydä, kolmea vahvuutta on heitä eikä mahottomia maksa tuo kitti :D .
-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Ei lähde käyntiin ei. Orkkis-early 289

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

JXA26Wosu kirjoitti:
JXA-26 kirjoitti:hommaa paikalle shamaani joka manaa auton kuntoon huru-ukon ammattitaidolla!! :LMAO:
Varro vaan, Poro voi kutsuakin sut kylään... Pääset vetään Röllitanssia Kuva jaKuva maanitellessa Mussee käyntiin .
:shock: Huh!!! MÄÄÄ jo luulin, että toi huru-ukko tarkotti mua! Arska kun on vielä niin nuori, eikä tämmönen koukkupolvi :lol: :lol: :lol:
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Poro
Addikti
Viestit: 191
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1966 289 GT HT
Paikkakunta: Vihti

Re: Ei lähde käyntiin ei. Orkkis-early 289

Viesti Kirjoittaja Poro »

Lohjan keisari ois kyllä lähempänä... =)

Pitääkin katella tollaset jousisetit jostain. Hauska yksityiskohta kyllä on ku nyt hais... tuoksuu tallissakin ihan erilaiselle. Kumma juttu miten noin pieni reikä vaikuttaa seoksiin jne ;)

Tuntus kyllä tuo alipaineletku tukossa vastaavan kaasuunkin terävämmin. Tosin melko samaa nykimistä pitää tasakaasulla kun ennenkin, mutta mikäs tässä enää hätänä ku tietää mistä on kyse niin voi noita jousisettejä testailla. Jos nyt ens alkuun tosiaan vaikka kattois onko ne enää ehjänäkään, joskus varmaan 4 v sitten laitilassa viimeks niitä ihmeteltiin.

Taas on kiva harrastus kun oppii jotain uutta!

Timo
"If life were fair, Elvis would be alive and all the impersonators would be dead."
-Johnny Carson
Vastaa Viestiin