Ei lähde käyntiin ei. Orkkis-early 289
Ei lähde käyntiin ei. Orkkis-early 289
Eli ei lähde nimenomaan kylmänä käyntiin. Ikuinen ongelma, eli niin kauan kuin minulla ollu... Saa startata vaikka viis kertaa viis sekuntia eikä hörähdäkään. Akku on uusi, pertronixi laitettu viimekesänä, tulpan johdot vaihdettu just, samoin puola.
Mittauksien mukaan taitaa olla etuvastus käytössä, mutta startatessahan se pitäisi ohittaa? Voinko tehdä testin laittamalla solenoidin S -liittimestä kiinteästi johdon puolan plussaan ja kokeilla sillä? Kaveria ei ole starttailemassa taikka mittailemassa vastuksia startin aikana.
Yleensä saa ryyppy päällä käyntiin, mutta pitäisihän tuon lähteä ilmankin. Kiihdytyspumppu näyttää vähän hitaalta, korjaussarja Autoliteen on haussa varmaan ensi viikolla.
Kun auton saa käyntiin ja vähän polkee että lämpiää niin käy tasaisesti ja hyvin. Tasakaasulla tuntuu hiljaisemmassa ajossa nykimistä ja oikein kuumana tuntuu toisinaan tyhjäkäyntikin olevan vaikeaa.
Helpoin tie ois hakea johtosarja ja vaihtaa kaikki, sen lisäksi vaihtaa jakaja, mutta olisi kiva jos löytyisi oikea syyllinen niin oppisi jotain...
Timo
Mittauksien mukaan taitaa olla etuvastus käytössä, mutta startatessahan se pitäisi ohittaa? Voinko tehdä testin laittamalla solenoidin S -liittimestä kiinteästi johdon puolan plussaan ja kokeilla sillä? Kaveria ei ole starttailemassa taikka mittailemassa vastuksia startin aikana.
Yleensä saa ryyppy päällä käyntiin, mutta pitäisihän tuon lähteä ilmankin. Kiihdytyspumppu näyttää vähän hitaalta, korjaussarja Autoliteen on haussa varmaan ensi viikolla.
Kun auton saa käyntiin ja vähän polkee että lämpiää niin käy tasaisesti ja hyvin. Tasakaasulla tuntuu hiljaisemmassa ajossa nykimistä ja oikein kuumana tuntuu toisinaan tyhjäkäyntikin olevan vaikeaa.
Helpoin tie ois hakea johtosarja ja vaihtaa kaikki, sen lisäksi vaihtaa jakaja, mutta olisi kiva jos löytyisi oikea syyllinen niin oppisi jotain...
Timo
"If life were fair, Elvis would be alive and all the impersonators would be dead."
-Johnny Carson
-Johnny Carson
-
Galaxie61
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: Ei lähde käyntiin ei. Orkkis-early 289
kannattais varmaan tutkia että tuleeko pumpulta kunnolla bensaa 
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Re: Ei lähde käyntiin ei. Orkkis-early 289
Niin se unohtu sanoa että bensa haisee, letkut on vaihdettu ja samoin bensapumppu noin reipas 5 vuotta sitten. Suodatin vaihdettu 5 viikkoa sitten... =)
"If life were fair, Elvis would be alive and all the impersonators would be dead."
-Johnny Carson
-Johnny Carson
Re: Ei lähde käyntiin ei. Orkkis-early 289
Tilannekatsaus:
Tällä hetkellä viimeisin syytös osoittaa jakajan kellon kalvoon. Malisen mafia osasi neuvoa että josko se saa rikkinäisen kalvon kautta liikaa ilmaa kaasariin. Pistin letkun tukkoon kun kerta oli sen verta löysää että onnistui ja heti starttas. Tosin olin jo ennen tuota käynnistelyt (turhaan) useamman kerran joten aivan autenttinen kylmäkäynnistys ei vielä ollut kyseessä. Odotamme jännittyneinä huomisaamua. Pakko testata ennen töihinlähtöä! =)
Timo
Tällä hetkellä viimeisin syytös osoittaa jakajan kellon kalvoon. Malisen mafia osasi neuvoa että josko se saa rikkinäisen kalvon kautta liikaa ilmaa kaasariin. Pistin letkun tukkoon kun kerta oli sen verta löysää että onnistui ja heti starttas. Tosin olin jo ennen tuota käynnistelyt (turhaan) useamman kerran joten aivan autenttinen kylmäkäynnistys ei vielä ollut kyseessä. Odotamme jännittyneinä huomisaamua. Pakko testata ennen töihinlähtöä! =)
Timo
"If life were fair, Elvis would be alive and all the impersonators would be dead."
-Johnny Carson
-Johnny Carson
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Re: Ei lähde käyntiin ei. Orkkis-early 289
Vai että oikein mafia...
Tuossa puhelimessa jo tulikin liuta tarkistus kohtia, mutta sun autossa saattaa olla monta pientä vikaa päällä jotka aiheuttaa kyseisen vian. Tarkista viimeisenä olemattoman vetokoukun sähköliitännät ja jos ei auta hommaa paikalle shamaani joka manaa auton kuntoon huru-ukon ammattitaidolla!!
Tuossa puhelimessa jo tulikin liuta tarkistus kohtia, mutta sun autossa saattaa olla monta pientä vikaa päällä jotka aiheuttaa kyseisen vian. Tarkista viimeisenä olemattoman vetokoukun sähköliitännät ja jos ei auta hommaa paikalle shamaani joka manaa auton kuntoon huru-ukon ammattitaidolla!!
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Re: Ei lähde käyntiin ei. Orkkis-early 289
Joo muttaku se jäi heti tyhjäkäynnillekin. Ei oo ennen...
Aiemmin jos ja kun sen jotenkin puoliväkisin sai käyntiin kymmenennellä starttaamisella ni piti ehkä minuutin verran polkea kiekkoja ennenko suostu jäämään tyhmäkäyntiin.
Mites tuon jakajan kellon kanssa on, onko se varaosa vai meneekö koko jakaja vaihtoon?
Aiemmin jos ja kun sen jotenkin puoliväkisin sai käyntiin kymmenennellä starttaamisella ni piti ehkä minuutin verran polkea kiekkoja ennenko suostu jäämään tyhmäkäyntiin.
Mites tuon jakajan kellon kanssa on, onko se varaosa vai meneekö koko jakaja vaihtoon?
"If life were fair, Elvis would be alive and all the impersonators would be dead."
-Johnny Carson
-Johnny Carson
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Re: Ei lähde käyntiin ei. Orkkis-early 289
Kyllä se kello on vaihdettava osa. Nythän sää poistit letkun lyttäämällä jakajalta ennekonsäädön, tarkistappa jakajan sisästä noi ennakon säädön jousien kunto. Toinen saattaa olla poikki, tai molemmat liian löysät.
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Re: Ei lähde käyntiin ei. Orkkis-early 289
Eiks sen kalvon kunnon saa selville kun puhaltaa tai imee siitä letkusta...
Re: Ei lähde käyntiin ei. Orkkis-early 289
Jaa niin tuo on hyvä pointti...
Jotenkin muistelen joskus imeneeni V8:n sammuksiin. Kokemus sekin
Tästä ilmeisesti päättelin kalvon olevan ehjä. Voihan se olla että kalvo onkin ehjä mutta ne jouset on ihan päin penaalia tahi irti tahi jotain muuta.
Tärkeintä tässä on nyt että vika on paikallistettu ja korjattu ensihätään. En tosin ole vielä käynyt tien päällä kokeilemassa miten veto päällä liikkuu, mutta ainakin tiedän mihin keskittyä. Jousia ei muistaakseni kyllä saa mitenkään valmiina settinä vaan pitäis kuulakärkikynästä ottaa jousi ja modata mäkkaiverina sinnepäin. Vielä kun tietäis minnepäin...
Ilmeisesti fiksuin ois saada se ykköspytyn yläkuolokohta merkattua dampperiin ja sitten sitä kautta säätämään ennakoita ja pääsisi näkemään mitä se alipaine siellä tekee ja mitä ei. Voisihan jopa olla mahdollista että ehjät jouset ja alipainekellon säätö riittäisi.
Jotenkin muistelen joskus imeneeni V8:n sammuksiin. Kokemus sekin
Tärkeintä tässä on nyt että vika on paikallistettu ja korjattu ensihätään. En tosin ole vielä käynyt tien päällä kokeilemassa miten veto päällä liikkuu, mutta ainakin tiedän mihin keskittyä. Jousia ei muistaakseni kyllä saa mitenkään valmiina settinä vaan pitäis kuulakärkikynästä ottaa jousi ja modata mäkkaiverina sinnepäin. Vielä kun tietäis minnepäin...
Ilmeisesti fiksuin ois saada se ykköspytyn yläkuolokohta merkattua dampperiin ja sitten sitä kautta säätämään ennakoita ja pääsisi näkemään mitä se alipaine siellä tekee ja mitä ei. Voisihan jopa olla mahdollista että ehjät jouset ja alipainekellon säätö riittäisi.
"If life were fair, Elvis would be alive and all the impersonators would be dead."
-Johnny Carson
-Johnny Carson
- Drummer
- Mega-addikti
- Viestit: 632
- Liittynyt: 21 Helmi 2005, 01:37
- Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
- Paikkakunta: Ristiina
Re: Ei lähde käyntiin ei. Orkkis-early 289
MSD Ignition 8464 Distributor Advance KitPoro kirjoitti: Jousia ei muistaakseni kyllä saa mitenkään valmiina settinä vaan pitäis kuulakärkikynästä ottaa jousi ja modata mäkkaiverina sinnepäin. Vielä kun tietäis minnepäin...

Tuommoisesta pitäis jouset käydä, kolmea vahvuutta on heitä eikä mahottomia maksa tuo kitti
-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Ei lähde käyntiin ei. Orkkis-early 289
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Re: Ei lähde käyntiin ei. Orkkis-early 289
Lohjan keisari ois kyllä lähempänä... =)
Pitääkin katella tollaset jousisetit jostain. Hauska yksityiskohta kyllä on ku nyt hais... tuoksuu tallissakin ihan erilaiselle. Kumma juttu miten noin pieni reikä vaikuttaa seoksiin jne
Tuntus kyllä tuo alipaineletku tukossa vastaavan kaasuunkin terävämmin. Tosin melko samaa nykimistä pitää tasakaasulla kun ennenkin, mutta mikäs tässä enää hätänä ku tietää mistä on kyse niin voi noita jousisettejä testailla. Jos nyt ens alkuun tosiaan vaikka kattois onko ne enää ehjänäkään, joskus varmaan 4 v sitten laitilassa viimeks niitä ihmeteltiin.
Taas on kiva harrastus kun oppii jotain uutta!
Timo
Pitääkin katella tollaset jousisetit jostain. Hauska yksityiskohta kyllä on ku nyt hais... tuoksuu tallissakin ihan erilaiselle. Kumma juttu miten noin pieni reikä vaikuttaa seoksiin jne
Tuntus kyllä tuo alipaineletku tukossa vastaavan kaasuunkin terävämmin. Tosin melko samaa nykimistä pitää tasakaasulla kun ennenkin, mutta mikäs tässä enää hätänä ku tietää mistä on kyse niin voi noita jousisettejä testailla. Jos nyt ens alkuun tosiaan vaikka kattois onko ne enää ehjänäkään, joskus varmaan 4 v sitten laitilassa viimeks niitä ihmeteltiin.
Taas on kiva harrastus kun oppii jotain uutta!
Timo
"If life were fair, Elvis would be alive and all the impersonators would be dead."
-Johnny Carson
-Johnny Carson

