Sivu 1/1
3.8L ostamassa
Lähetetty: 30 Touko 2010, 20:41
Kirjoittaja vahvis
Olen aikeissa hankkia 1998-2004 mussen 3.8 koneella (v8 on myös mahdollinen mutta selvästi kakkossijalla). Näistä ei ole hirveästi etukäteen tietoa noin tekniikan osalta, joten valaiskaa hieman yleisimmistä vioista/puutteista ja muista "hyvä tietää ostohetkellä" -jutuista.
Sellaista infoa ainakin olen löytänyt netistä, että GT malleissa saattaa märällä kelillä hihnat pompata pois päältä. Myös takaluukun inertiakytkin saattaa kovassa pompussa sammuttaa humman. Nää ei nyt kumminkaan ole kovin yleisiä kait. Omituiset sähköviat ja tielle jättävät viat olisi hyvä selvittää JOS sellaisia on.
Re: 3.8L ostamassa
Lähetetty: 30 Touko 2010, 21:10
Kirjoittaja stangrider
Neuvo: älä osta.
No jos kuitenkin, niin 98 on eri korimalli, 99-04 sitten omansa.
Mitä enemmän ajettu ja mitä enemmän omistajia, jotka tehneet "parannuksia", sitä tod.näköisemmin myös
mystisiä vikoja. Näin se on joka merkissä.
Mahdollisimman alkuperäinen on mielestäni paras lähtökohta, mutta kukin tyylillään.
Sitten taas myytäessä mahdollisesti eteenpäin, on useinmiten eka kysymys: onko 8-kone?
eli on varauduttava pitämään itsellä.
Re: 3.8L ostamassa
Lähetetty: 30 Touko 2010, 21:57
Kirjoittaja vahvis
No tietty vanhassa autossa vikoja on, mutta onko verrattavissa enemmän eteläeurooppalaiseen sähkövikapommiin vai esim. luotettavaan Toyotaan?
Ja eihän sitä autoa bisneksen takia osteta. Oletuksena tämänikäisen ja uudemman auton kaupassa häviää aina rahaa. 60-luvun laitteet erikseen, niidenhän hinta tuntuu olevan nyt kovassa nousussa.
Re: 3.8L ostamassa
Lähetetty: 31 Touko 2010, 13:38
Kirjoittaja stangrider
Itsellä on vasta 4. Mustang menossa, mutta autot ovat olleet hyviä, valittuja yksilöitä ja kesäkäytössä ja toimineet
erinomaisesti. Aluksi olen tehnyt ns. perushuollon riippumatta siitä mitä aiemmin on tehty ja lisäksi ennakoivaa huoltoa joihinkin kohteisiin.
Aina mitä enemmän on sähkövempeleitä sitä enemmän on mahdollista olla vikojakin

, mutta tähän asti, knok knok , ovat hyvin toimineet harrasteautoina. Ympärivuotisena ajokkina ja enemmän kokemusta omaavat voivat kommentoida omista kokemuksistaan..
Näkyy olevan toinenkin autokuumeinen... sehän ei parane kuin , tiedät kyllä.
Mustang kerholla on paljon tapahtumia ja yhteyshenkilöt löytyy eri puolilta maata alueittain.
Tietoa kyllä saa ja kannattaa käydä ehkä hieman juttelemassa ja katsastaa vaihtoehtoja, ettei haksahda ihan ensimmäiseen vastaantulevaan tai miksei jos hyvä on

Re: 3.8L ostamassa
Lähetetty: 31 Touko 2010, 14:42
Kirjoittaja Arto65FB
Kannentiiviste on mennyt, menossa tai menee ihan kohta. Muuten hyvä idea. 97-98 ja erityisesti 99 alkaen väitetään vähän paremmaksi, mutta kuukleta itse hakusanoilla 3.8 head gasket.
Lisää koneesta
These engines tend to blow head gaskets because the gasket is very narrow adjacent to the fire ring on the back cylinders. The problem is aggravated by the coolant that slowly wicks into the edge of the gasket and causes it to deteriorate over time. Rebuilders should use only the head gaskets that have been approved by Ford to help avoid warranty problems.
http://www.enginebuildermag.com/Article ... ngine.aspx
http://articles.latimes.com/2000/jan/19/news/hw-55291
Jaa niin, meni mulla myös jakopäänkopan tiivistekin. Öljypumppu kun on jakopään kopassa eikä lohkossa, niin paineistettu öljy menee jakopäänkopasta lohkoon ja niiden välissä on vaan tavallinen pahvitiiviste.
Re: 3.8L ostamassa
Lähetetty: 01 Kesä 2010, 22:05
Kirjoittaja 66poni
Pitää paikkansa mitä Arto tuossa sanoi, mutta itse olen ajellut viisi vuotta ja 80000km moisella koneella, auto on tosin T-bird. Jäähdytysneste pitää vaihtaa parin vuoden välein ja olen myös käyttänyt tiivisteenkorjaus tabletteja tai mitä ne on nesteen seassa. Ford suosittelee uusiinkiin autoihin niitä, että sillä perusteella laitoin omaanikin. Ei ole ollut ongelmia, minusta hyvä moottori käyttöautoon ja kulutus on tosi pieni (painava T-bird kuluttaa 7,5 litraa sadalla maantieajossa automaattiaskilla). Nykyisellä Birdilläni on nyt ajettu 308 tkm konetta avaamatta, edelleen toimii hyvin.

Re: 3.8L ostamassa
Lähetetty: 04 Kesä 2010, 18:26
Kirjoittaja vahvis
Jotenkin on alkanut se v8 houkuttelemaan enempi..

Re: 3.8L ostamassa
Lähetetty: 04 Kesä 2010, 20:05
Kirjoittaja hannu
vahvis kirjoitti:Jotenkin on alkanut se v8 houkuttelemaan enempi..

On se hyvä että itse sen totesit, ennenkuin täällä joku kanssaveli/sisar sen olisi todennut

Re: 3.8L ostamassa
Lähetetty: 04 Kesä 2010, 20:13
Kirjoittaja Homer65
Re: 3.8L ostamassa
Lähetetty: 05 Kesä 2010, 12:27
Kirjoittaja Ville K
Nooo... kyllä se normaali kruisailuun riittää veekuus ja automaatti ihan täysin, ja vallankin avoon. Se kun vaan on tosiasia, että niitä kuuvetosia saa paaljon halvemmalla, eikä se nyt niin huono ole minkä kuvan täällä saa. Kyllähän niillä ihmiset on paljonkin ajellut, ja jos menee rikki, niin sittenhän se tarvii korjata, ei aikasemmin kannata

Re: 3.8L ostamassa
Lähetetty: 03 Tammi 2011, 23:35
Kirjoittaja Firebolt
On se vielä kestäny, en ees tiedä onko avattu koskaa???
Koneella vasta vähä yli 50t mailii ajettu ettei oo taidettu vielä keritä vaihtamaa?
Kai se ny noissa vanhemmissaki on ollu onkelmana?
Re: 3.8L ostamassa
Lähetetty: 25 Syys 2011, 10:26
Kirjoittaja Anagonda67
5-vuotta on kurmotettu menemään -95 3.8 Mustilla ja hyvinkin ON lappua lattiaan lyöty välillä ja yhä samat/ehjät paffit
Mittarissa 123tml. Ja Suomessa olo aikana, 6-vuotta, ei paffeja vaihdettu... Liekkö sitten Jenkeissä vaihdettu kestävemmiksi...
Ja todellakin, avoon riittää varsin hyvin tuo 3.8; aina on tarvittaessa ohituskin onnistunut riittävän ripeästi

Re: 3.8L ostamassa
Lähetetty: 25 Syys 2011, 15:24
Kirjoittaja Firebolt
Taisin joskus aiemminki kommentoida että kutvosessa on miehekkäämmät äänet
Eikä muuten ollu kalliit kannentiivisteekkää, ainakaa summitilta tilattaessa, hintaa tuli yhteensä (kansipahvit + venakopantiivisteet) alle 60€.
Kävin muute ottaas savut tosta omasta, tais olla pariviikkoo sitte, ettei iha loppuis usko tähän hommaan...

Re: 3.8L ostamassa
Lähetetty: 25 Syys 2011, 19:04
Kirjoittaja Anagonda67
Ohan se Paijerrinkutosen korkeelle herkästi kiertävän ääni sinfoniaa, vaan 3.8 murahtaa/murisee

Ainaki pellisarjoilla ja superturbolla ... Sais vaan alemmille kierroksille saman saundin

eikä pelkkään ylärekisteriin.
Re: 3.8L ostamassa
Lähetetty: 25 Syys 2011, 20:28
Kirjoittaja Firebolt
Sain ihan näppärät äänet, ku vedin (harmillisesti) vakio sarjoilta 60mm tuplat, yhen omatekemän pöntön kautta jatkumaa tuplina, taka-akselin ali ja tankin alta törröttää... näyttää hyvältä ja kuullostaa... mukava, vähän korkeempi murina tulee siinä kolmen tonnin jälkee...
Toivottavasti saan tolla laitteella kulettua tapahtumis sitte ens kesänä, saan ylpeenä esitellä räkäsaumoja
