3.8L ostamassa

Älä tähdistä suuntaa kato onhan sulla kartta Ilipo!
vahvis
Tulokas
Viestit: 4
Liittynyt: 29 Touko 2010, 19:26
Auto: häpeällinen Toyota - käyttömusti haussa..

3.8L ostamassa

Viesti Kirjoittaja vahvis »

Olen aikeissa hankkia 1998-2004 mussen 3.8 koneella (v8 on myös mahdollinen mutta selvästi kakkossijalla). Näistä ei ole hirveästi etukäteen tietoa noin tekniikan osalta, joten valaiskaa hieman yleisimmistä vioista/puutteista ja muista "hyvä tietää ostohetkellä" -jutuista.

Sellaista infoa ainakin olen löytänyt netistä, että GT malleissa saattaa märällä kelillä hihnat pompata pois päältä. Myös takaluukun inertiakytkin saattaa kovassa pompussa sammuttaa humman. Nää ei nyt kumminkaan ole kovin yleisiä kait. Omituiset sähköviat ja tielle jättävät viat olisi hyvä selvittää JOS sellaisia on.
Avatar
stangrider
Aina äänessä
Viestit: 1341
Liittynyt: 31 Touko 2004, 08:31
Paikkakunta: sAVO

Re: 3.8L ostamassa

Viesti Kirjoittaja stangrider »

Neuvo: älä osta. :?
No jos kuitenkin, niin 98 on eri korimalli, 99-04 sitten omansa.

Mitä enemmän ajettu ja mitä enemmän omistajia, jotka tehneet "parannuksia", sitä tod.näköisemmin myös
mystisiä vikoja. Näin se on joka merkissä.
Mahdollisimman alkuperäinen on mielestäni paras lähtökohta, mutta kukin tyylillään.

Sitten taas myytäessä mahdollisesti eteenpäin, on useinmiten eka kysymys: onko 8-kone?
eli on varauduttava pitämään itsellä.
95 GT Topless and Opal Froster

http://www.stangbangers.com/
vahvis
Tulokas
Viestit: 4
Liittynyt: 29 Touko 2010, 19:26
Auto: häpeällinen Toyota - käyttömusti haussa..

Re: 3.8L ostamassa

Viesti Kirjoittaja vahvis »

No tietty vanhassa autossa vikoja on, mutta onko verrattavissa enemmän eteläeurooppalaiseen sähkövikapommiin vai esim. luotettavaan Toyotaan?

Ja eihän sitä autoa bisneksen takia osteta. Oletuksena tämänikäisen ja uudemman auton kaupassa häviää aina rahaa. 60-luvun laitteet erikseen, niidenhän hinta tuntuu olevan nyt kovassa nousussa.
Avatar
stangrider
Aina äänessä
Viestit: 1341
Liittynyt: 31 Touko 2004, 08:31
Paikkakunta: sAVO

Re: 3.8L ostamassa

Viesti Kirjoittaja stangrider »

Itsellä on vasta 4. Mustang menossa, mutta autot ovat olleet hyviä, valittuja yksilöitä ja kesäkäytössä ja toimineet
erinomaisesti. Aluksi olen tehnyt ns. perushuollon riippumatta siitä mitä aiemmin on tehty ja lisäksi ennakoivaa huoltoa joihinkin kohteisiin.
Aina mitä enemmän on sähkövempeleitä sitä enemmän on mahdollista olla vikojakin :) , mutta tähän asti, knok knok , ovat hyvin toimineet harrasteautoina. Ympärivuotisena ajokkina ja enemmän kokemusta omaavat voivat kommentoida omista kokemuksistaan..

Näkyy olevan toinenkin autokuumeinen... sehän ei parane kuin , tiedät kyllä.
Mustang kerholla on paljon tapahtumia ja yhteyshenkilöt löytyy eri puolilta maata alueittain.
Tietoa kyllä saa ja kannattaa käydä ehkä hieman juttelemassa ja katsastaa vaihtoehtoja, ettei haksahda ihan ensimmäiseen vastaantulevaan tai miksei jos hyvä on :D
95 GT Topless and Opal Froster

http://www.stangbangers.com/
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: 3.8L ostamassa

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Kannentiiviste on mennyt, menossa tai menee ihan kohta. Muuten hyvä idea. 97-98 ja erityisesti 99 alkaen väitetään vähän paremmaksi, mutta kuukleta itse hakusanoilla 3.8 head gasket.

Lisää koneesta
These engines tend to blow head gaskets because the gasket is very narrow adjacent to the fire ring on the back cylinders. The problem is aggravated by the coolant that slowly wicks into the edge of the gasket and causes it to deteriorate over time. Rebuilders should use only the head gaskets that have been approved by Ford to help avoid warranty problems.
http://www.enginebuildermag.com/Article ... ngine.aspx

http://articles.latimes.com/2000/jan/19/news/hw-55291

Jaa niin, meni mulla myös jakopäänkopan tiivistekin. Öljypumppu kun on jakopään kopassa eikä lohkossa, niin paineistettu öljy menee jakopäänkopasta lohkoon ja niiden välissä on vaan tavallinen pahvitiiviste.
66poni
Addikti
Viestit: 295
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Re: 3.8L ostamassa

Viesti Kirjoittaja 66poni »

Pitää paikkansa mitä Arto tuossa sanoi, mutta itse olen ajellut viisi vuotta ja 80000km moisella koneella, auto on tosin T-bird. Jäähdytysneste pitää vaihtaa parin vuoden välein ja olen myös käyttänyt tiivisteenkorjaus tabletteja tai mitä ne on nesteen seassa. Ford suosittelee uusiinkiin autoihin niitä, että sillä perusteella laitoin omaanikin. Ei ole ollut ongelmia, minusta hyvä moottori käyttöautoon ja kulutus on tosi pieni (painava T-bird kuluttaa 7,5 litraa sadalla maantieajossa automaattiaskilla). Nykyisellä Birdilläni on nyt ajettu 308 tkm konetta avaamatta, edelleen toimii hyvin. :D
vahvis
Tulokas
Viestit: 4
Liittynyt: 29 Touko 2010, 19:26
Auto: häpeällinen Toyota - käyttömusti haussa..

Re: 3.8L ostamassa

Viesti Kirjoittaja vahvis »

Jotenkin on alkanut se v8 houkuttelemaan enempi.. :)
Avatar
hannu
Aina äänessä
Viestit: 1169
Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
Paikkakunta: Ikaalinen

Re: 3.8L ostamassa

Viesti Kirjoittaja hannu »

vahvis kirjoitti:Jotenkin on alkanut se v8 houkuttelemaan enempi.. :)
On se hyvä että itse sen totesit, ennenkuin täällä joku kanssaveli/sisar sen olisi todennut :wink: :wink:
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: 3.8L ostamassa

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

hannu kirjoitti:
vahvis kirjoitti:Jotenkin on alkanut se v8 houkuttelemaan enempi.. :)
On se hyvä että itse sen totesit, ennenkuin täällä joku kanssaveli/sisar sen olisi todennut :wink: :wink:
:lol: :lol: :lol: Hannu!! Sää sanoit ton!! :mrgreen:
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Ville K
Moderaattori
Viestit: 1805
Liittynyt: 17 Touko 2009, 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: 3.8L ostamassa

Viesti Kirjoittaja Ville K »

Nooo... kyllä se normaali kruisailuun riittää veekuus ja automaatti ihan täysin, ja vallankin avoon. Se kun vaan on tosiasia, että niitä kuuvetosia saa paaljon halvemmalla, eikä se nyt niin huono ole minkä kuvan täällä saa. Kyllähän niillä ihmiset on paljonkin ajellut, ja jos menee rikki, niin sittenhän se tarvii korjata, ei aikasemmin kannata :lol:
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: 3.8L ostamassa

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

On se vielä kestäny, en ees tiedä onko avattu koskaa???
Koneella vasta vähä yli 50t mailii ajettu ettei oo taidettu vielä keritä vaihtamaa?
Kai se ny noissa vanhemmissaki on ollu onkelmana?
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Avatar
Anagonda67
Aktiivi
Viestit: 109
Liittynyt: 23 Heinä 2007, 11:04
Auto: Mustang Convertible -95 3.8+AODE (joka tällä hetkellä sähköisesti ohjattu C4)
Paikkakunta: Karkkila

Re: 3.8L ostamassa

Viesti Kirjoittaja Anagonda67 »

5-vuotta on kurmotettu menemään -95 3.8 Mustilla ja hyvinkin ON lappua lattiaan lyöty välillä ja yhä samat/ehjät paffit :lol:
Mittarissa 123tml. Ja Suomessa olo aikana, 6-vuotta, ei paffeja vaihdettu... Liekkö sitten Jenkeissä vaihdettu kestävemmiksi...

Ja todellakin, avoon riittää varsin hyvin tuo 3.8; aina on tarvittaessa ohituskin onnistunut riittävän ripeästi 8)
Mustang Covertible 3.8 -95
Tempo 2.3 GL -91 "rotisko"
Duster 1.5 dCi -10

"Six Power Forever"
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: 3.8L ostamassa

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Taisin joskus aiemminki kommentoida että kutvosessa on miehekkäämmät äänet ;)

Eikä muuten ollu kalliit kannentiivisteekkää, ainakaa summitilta tilattaessa, hintaa tuli yhteensä (kansipahvit + venakopantiivisteet) alle 60€.

Kävin muute ottaas savut tosta omasta, tais olla pariviikkoo sitte, ettei iha loppuis usko tähän hommaan... :)
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Avatar
Anagonda67
Aktiivi
Viestit: 109
Liittynyt: 23 Heinä 2007, 11:04
Auto: Mustang Convertible -95 3.8+AODE (joka tällä hetkellä sähköisesti ohjattu C4)
Paikkakunta: Karkkila

Re: 3.8L ostamassa

Viesti Kirjoittaja Anagonda67 »

Ohan se Paijerrinkutosen korkeelle herkästi kiertävän ääni sinfoniaa, vaan 3.8 murahtaa/murisee :lol: Ainaki pellisarjoilla ja superturbolla ... Sais vaan alemmille kierroksille saman saundin :evil: eikä pelkkään ylärekisteriin.
Mustang Covertible 3.8 -95
Tempo 2.3 GL -91 "rotisko"
Duster 1.5 dCi -10

"Six Power Forever"
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: 3.8L ostamassa

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Sain ihan näppärät äänet, ku vedin (harmillisesti) vakio sarjoilta 60mm tuplat, yhen omatekemän pöntön kautta jatkumaa tuplina, taka-akselin ali ja tankin alta törröttää... näyttää hyvältä ja kuullostaa... mukava, vähän korkeempi murina tulee siinä kolmen tonnin jälkee... ;)

Toivottavasti saan tolla laitteella kulettua tapahtumis sitte ens kesänä, saan ylpeenä esitellä räkäsaumoja :mrgreen: :nenu:
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Vastaa Viestiin