Sivu 1/1
-94 Mustang väännon puute
Lähetetty: 25 Touko 2010, 22:20
Kirjoittaja steyr
-94 Mustang 5.0L GT:ssä ei tunnu riittävän vääntö varsinkaan matalilla kierroksilla juuri mihinkään ja muutenkin tehot puuttuu.
Autoon on laitettu vapaavirtaussuodatin ja uusi pakoputkisto, mutta näidenhän ei pitäisi tuota oiretta aiheuttaa?
Kaikki vinkit ovat tervetulleita.
Re: -94 Mustang väännon puute
Lähetetty: 27 Touko 2010, 09:16
Kirjoittaja Arto65FB
Ei pitäisi, ei. Ainakaan tuon suodattimen, putkisto voi jotain aiheuttaakin, jos tulee ilmavuotoja ennen lampadaa tms.
Tulivatko vaivat siis noiden muutosten jälkeen? Vai onko auto vasta hankittu ja edellisten omistajien toimesta noi muutokset.
Re: -94 Mustang väännon puute
Lähetetty: 27 Touko 2010, 15:24
Kirjoittaja steyr
Muutokset ovat edellisen omistajan tekemiä, mutta vaiva paheni nyt tehdyn virranjakaja remontin jälkeen. Ajoitus on säädetty kohdilleen ja kaikki johdot ovat oikeissa paikoissa, joten ei pitäisi siitäkään tuon vian johtua.
Nyt käytettiin katsastuksessa jossa huomattiin happi- ja lampada-arvojen olevan liian korkeat. Happiarvot saatiin kuriin poistamalla ilmaputki katalysaattorista, lampadaa ei vielä pystytty mittaamaan.
Kysyisin myös vielä, että tietääkö joku kuuluuko tähän malliin moottorin alle semmoinen kiinni pultattu putkista tehty tuki?
Autossa on vakio jouset vakio vanteet ja rekisteriin merkityt renkaat, mutta oli kuitenkin liian matala juuri siitä putkihässäkän kohdalta.
Re: -94 Mustang väännon puute
Lähetetty: 27 Touko 2010, 16:08
Kirjoittaja Jones
steyr kirjoitti:Kysyisin myös vielä, että tietääkö joku kuuluuko tähän malliin moottorin alle semmoinen kiinni pultattu putkista tehty tuki?
Autossa on vakio jouset vakio vanteet ja rekisteriin merkityt renkaat, mutta oli kuitenkin liian matala juuri siitä putkihässäkän kohdalta.
Hä, ei vakiojousilla kyllä ole liian matala, päinvastoin lähinnä maastoauto tuo on vakiona. Oisko kuvaa heittää siitä putkihässäkstä? Missäpäin vaikutat?
Re: -94 Mustang väännon puute
Lähetetty: 27 Touko 2010, 20:58
Kirjoittaja stangrider
Avossahan on tuollainen putkihässäkkä.. onko autosi kovakattoinen kuitenkin?
Oma 95 avo, kuvattuna omilla 17" vanteilla, maastomalliltahan se näyttää sivusta, mutta alustassa ei hirveästi maastovaraa kuitenkaan ole. ja toisessa kuvassa ollaan konttorilla.
Re: -94 Mustang väännon puute
Lähetetty: 27 Touko 2010, 21:05
Kirjoittaja Kiesi
steyr kirjoitti:Kysyisin myös vielä, että tietääkö joku kuuluuko tähän malliin moottorin alle semmoinen kiinni pultattu putkista tehty tuki?
Ainakin tuon ikäisistä avoista löytyy sellanen putkista tehty X-tuki moottorin alta.
Re: -94 Mustang väännon puute
Lähetetty: 27 Touko 2010, 21:23
Kirjoittaja steyr
Joo eli kangaskattoinen avo mustangi kyseessä ja tuollainen samanlainen tuki on moottorin alla. Katsastuksesta meni nyt läpi kun tuki poistettiin väliaikaisesti, mutta en sitten tiedä onko tässä vakio jousia. Ei nimittäin ole yhtä korkea kuin toi harmaa ja vaikka on 16 tuumaset vanteet niin renkaan yläpuolella on vähemmän tilaa.
Re: -94 Mustang väännon puute
Lähetetty: 28 Touko 2010, 08:49
Kirjoittaja Late
steyr kirjoitti:Muutokset ovat edellisen omistajan tekemiä, mutta vaiva paheni nyt tehdyn virranjakaja remontin jälkeen. Ajoitus on säädetty kohdilleen ja kaikki johdot ovat oikeissa paikoissa, joten ei pitäisi siitäkään tuon vian johtua.
Nyt käytettiin katsastuksessa jossa huomattiin happi- ja lampada-arvojen olevan liian korkeat. Happiarvot saatiin kuriin poistamalla ilmaputki katalysaattorista, lampadaa ei vielä pystytty mittaamaan.
Onhan sytytyksen perusennakko säädetty siten että pikkuinen plugi (SPOUT connector) oli irroitettuna virranjakajan johtosarjasta (n. 10 cm virranjakajasta)? Jos ei niin tietokone korjaa ajoitusta ja menee melkoisesti poskelleen, yleensä myöhäiselle, mikä aiheuttaa yleistä voimattomuutta.
Re: -94 Mustang väännon puute
Lähetetty: 28 Touko 2010, 11:20
Kirjoittaja GT-350
Late kirjoitti:steyr kirjoitti:Muutokset ovat edellisen omistajan tekemiä, mutta vaiva paheni nyt tehdyn virranjakaja remontin jälkeen. Ajoitus on säädetty kohdilleen ja kaikki johdot ovat oikeissa paikoissa, joten ei pitäisi siitäkään tuon vian johtua.
Nyt käytettiin katsastuksessa jossa huomattiin happi- ja lampada-arvojen olevan liian korkeat. Happiarvot saatiin kuriin poistamalla ilmaputki katalysaattorista, lampadaa ei vielä pystytty mittaamaan.
Onhan sytytyksen perusennakko säädetty siten että pikkuinen plugi oli irroitettuna virranjakajan johtosarjasta (n. 10 cm virranjakajasta)? Jos ei niin tietokone korjaa ajoitusta ja menee melkoisesti poskelleen, yleensä myöhäiselle, mikä aiheuttaa yleistä voimattomuutta.
94:ssa tämä plugi on pelkääjän puolella iskaritornin edessä aikas lähellä MAF-anturia.
Re: -94 Mustang väännon puute
Lähetetty: 29 Touko 2010, 14:30
Kirjoittaja steyr
Kiitos kaikille avusta!
Nyt on vika korjattu, se oli juuri tuossa ajoituksessa.
Enää täytyy vaihtaa uudet jouset, jotta saadaan autoon lisää maavaraa.
Re: -94 Mustang väännon puute
Lähetetty: 29 Touko 2010, 20:29
Kirjoittaja mussekakkonen
steyr kirjoitti:Kiitos kaikille avusta!
Nyt on vika korjattu, se oli juuri tuossa ajoituksessa.
Enää täytyy vaihtaa uudet jouset, jotta saadaan autoon lisää maavaraa.
sen niin sanotun putkihässäkän voi korvata ,kun tekee sen teräslevystä ,, ei tuu liian korkee ja kestää.