Sivu 1/2
351c -66 mustangiin
Lähetetty: 20 Touko 2010, 06:25
Kirjoittaja hunter
Oletteko sovittaneet 351 clevelandia -66 mustangiin?
Onko löytynyt valmiita peltisarjoja ja mitä muuta kannattaa ottaa huomioon?
Re: 351c -66 mustangiin
Lähetetty: 20 Touko 2010, 10:53
Kirjoittaja hengari
Ainakin FPA:lta näyttäs löytyvän peltisarjat. Voi suositella, itsellä 302W AFR kansilla 65 kopassa 1 ja 3/4 primäärillä ja 3" kollektorilla olevat FPA:n sarjat. Istuvat nätisti, eivät tule liian alas ja mahtuu irrottamaan nostamatta konetta paikoiltaan.
http://www.fordpowertrain.com/FPAindex/headers1.htm
Re: 351c -66 mustangiin
Lähetetty: 20 Touko 2010, 19:17
Kirjoittaja Jani M
Muistelen jossain nähneeni vastaavan kombinaation ja näytti olevan aika ahdasta iskarin tolppien kohdalla.

Tiukkaa tekee.

Re: 351c -66 mustangiin
Lähetetty: 20 Touko 2010, 21:13
Kirjoittaja Late
Ainakin nimimerkki 88gt (Harri Tampereelta) on joskus takavuosina omistanut 351C 65-66 HT:n. Voisi vielä muistaa miten kone sinne oli sovitettu.
Re: 351c -66 mustangiin
Lähetetty: 20 Touko 2010, 21:33
Kirjoittaja hunter
Juu sitä iskari tolppien tilaa tuossa vähän ajattelinkin.
Ei pysty vielä mittailemaan, kun ei ole mustangi suomessa vielä.
Sen takia pitää vähän yrittää pohjustaa projektia.
Mahtaako olla ihan mahdoton rojekti,vaikka kaikki on niin suhteellista.
Re: 351c -66 mustangiin
Lähetetty: 20 Touko 2010, 21:41
Kirjoittaja jls
Kyllähän nuo amerikan poijjaat on niitä paljon laittanut, googlella löytää kovasti, mutta vakio jousitornilla on varmasti ahdasta.
351w menee heittämällä swappipakosarjoilla, mutta ahdasta on silläkin. Pakosarjojen kiristys ja tulppien vaihto vaatii aikaa ja hermoja, mutta kyllä elämään pystyy. Cleven kans on ahtaampaa, menee varmasti jo harrastamisen puolelle.
Re: 351c -66 mustangiin
Lähetetty: 20 Touko 2010, 22:10
Kirjoittaja JXA-26
Late kirjoitti:Ainakin nimimerkki 88gt (Harri Tampereelta) on joskus takavuosina omistanut 351C 65-66 HT:n. Voisi vielä muistaa miten kone sinne oli sovitettu.
Tuota laitetta joskus jopa ostoaikeissa tutkineena voin kertoa ettei ilman ISOA lekaa / moottoritilan muutoksia C-moottori mahdu MK1 malleihin. Mutta kaikki on mahdollista kun sovittaa!
Re: 351c -66 mustangiin
Lähetetty: 20 Touko 2010, 23:11
Kirjoittaja Fastback
Minulla kun olisi sellainen tutina jäänyt jostain mustanguran alkuajoilta, että Clevelandi menisi vakioon earlyn pannuhuoneeseen, mutta riittävän suurien peltisarjojen kanssa tekee tosiaan tiukkaa. Tai sitten olisi joutunut antamaan lekaa, ei kykene varmaksi enää sanomaan. Kaveri ajoi joskus orggis 4V valusarjoilla kun silloin a) ei löytänyt b) ei ollut rahaa ostaa c) ei ollut olemassakaan sopivia peltisarjoja isolla primäärillä. '97 vuonna olin aikeissa ostaa Clevelandia öörliini.
Tiukat paikat ovat harrastuksen suola. Mun mielestä niin kauan kun ei tarvita polttopilliä tulpan vaihtoon niin kaikki menettelee. Hienoahan olisi varustaa early heidtin tms. Mustang II jousitukselle, niin sinne mahtuisi miesten moottorit heleposti ilman ruhjeilla olevia rystysiä.
Re: 351c -66 mustangiin
Lähetetty: 21 Touko 2010, 00:03
Kirjoittaja Antti66HT
Mä kävin joskus ennen oman helmeni löytämstä katsomassa 351c:llä ollutta valkoista clevu 66:sta...
Oli pieni pettymys, puhelimessa oli ihan hyvä.. paikanp äällä, clevu osina ihan ympäri hallia, takana tyhjät hoosierin sliksit, valkoinen, hieman sammaloituneen oloinen ulkoasu. 6-koneisen alusta kamat, ja sokerina pohjalla Norjan papereissa.... Jäi silla kertaa onneksi ostamati..
Kankaanpäässä oli yksi, mitä kaverille kateltiin pari vuotta sitten. Tulpat piti/pysty putsaan jotenkuten. Olihan siinä ihan hyvin sitä alku voimaa.
Helpoin alkuperäistyylinen tila ratkaisu olis vaihtaa 67:n jousitornit ja ylätukivarret. Eikö suomessa ole vielä kukaan tehnyt?
Re: 351c -66 mustangiin
Lähetetty: 21 Touko 2010, 08:53
Kirjoittaja Mexico65
Kyllä 351 C menee 65 - 66 konehuoneeseen mutta samalla saa paljon ongelmia.
-korimuutokset
-paino
-huoltotyöt
Suosittelen helpompaa ja ehkä tehokkaampaa vaihtoehtoa BOSS 302 stroker esim. CHI kansilla, tilavuus rajoittuu kuitenkin 385 cid max recommended, Bore & stroke: 4.185” x 3.500” max recommended .
Jos nuo kuutiotuumat ei riitä niin seuraavaksi 351 W in line kansilla esim. AFR tai vastaava, nyt kuutiotuumia on jo tarjolla 468 cid max recommended, Bore & stroke: 4.185” x 4.250” max recommended.
Edellä mainitut max tilavuudet vaatii aftermarket lohkon.
Mutta jos koneen pitää olla 351 C niin valitse auto sen mukaan -67 ja siitä ylöspäin.
Edelleen jos erikoisuutta tavoittelet niin jousitornit kokonaan pois ja modulaari kone nokalle.
Ja aiheesta löytyy artikkeli.
http://www.mustangandfords.com/techarti ... index.html
OK, vähän peltitöitäkin joutuu tekemään. Muitakin vaihtoehtoja löytyy.
http://www.rrs-online.com/index.php
Re: 351c -66 mustangiin
Lähetetty: 21 Touko 2010, 09:24
Kirjoittaja Mexico65
Re: 351c -66 mustangiin
Lähetetty: 21 Touko 2010, 10:10
Kirjoittaja Antti66HT
of topic, mutta eikös tuosta Boss302 lohkosta ole ollut puhetta ettei noin pitkästä iskusta tykkäisi. Sylinteriputket kun ovat lyhyemmät kuin dartin tai worldproductin vastaavissa.
Re: 351c -66 mustangiin
Lähetetty: 21 Touko 2010, 10:47
Kirjoittaja Mexico65
Antti66HT kirjoitti:of topic, mutta eikös tuosta Boss302 lohkosta ole ollut puhetta ettei noin pitkästä iskusta tykkäisi. Sylinteriputket kun ovat lyhyemmät kuin dartin tai worldproductin vastaavissa.
Oikein.
Tarkoitin vain yleisesti "BOSS" 302 moottoria jossa olisi Cleveland tyyppiset alumiini kannet.
385 cid max recommended, Bore & stroke: 4.185” x 3.500” max recommended, vaatii sitten esim. Dart Iron Eagle lohkon.
Boss 302 lohkon max. poraus muistaakseni 4.125" ja niin kuin Antti totesi sylinterin putket hieman lyhkäiset pitkälle iskulle.
Re: 351c -66 mustangiin
Lähetetty: 21 Touko 2010, 14:34
Kirjoittaja Antti66HT
ok, alkaa noita boss:ja oleen jo liian montaa laatua. Onneksi fordin uusi kone on taas 5.0 niin ei mene yhtään sekaisin kun parin kymmenen vuoden päästä joku koittaa tilata varaosia... lol
Re: 351c -66 mustangiin
Lähetetty: 21 Touko 2010, 16:43
Kirjoittaja hunter
Ei mullaka muuta tarkoitus perää täälä rojektilla olisi, kuin että olisi päihin lyöty 351c valmiina ja vahvistettu c6 laatikko sen perässä.
On sen verran mennyt hintaa tuohon, ettei viitsisi päästää käsistä, kun ei myynti hintaan loppujen lopuksi mitään vaikuta.
Mustangi on vielä matkalla Suomeen, että sen takia haen vähän pohjustaa suunnitelmille.
Voi olla ehkä et joutuu 302:sta sellasen sit tekemään, mut katsotaan.
Kiitoksia neuvoista ja lisää saa antaa!