351c -66 mustangiin

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
hunter
Hiljaisempi
Viestit: 11
Liittynyt: 19 Touko 2010, 19:24
Auto: ford galaxie 66
ford mustang 66

351c -66 mustangiin

Viesti Kirjoittaja hunter »

Oletteko sovittaneet 351 clevelandia -66 mustangiin?
Onko löytynyt valmiita peltisarjoja ja mitä muuta kannattaa ottaa huomioon?
hengari
Tulokas
Viestit: 4
Liittynyt: 28 Kesä 2007, 15:30
Paikkakunta: JKL

Re: 351c -66 mustangiin

Viesti Kirjoittaja hengari »

Ainakin FPA:lta näyttäs löytyvän peltisarjat. Voi suositella, itsellä 302W AFR kansilla 65 kopassa 1 ja 3/4 primäärillä ja 3" kollektorilla olevat FPA:n sarjat. Istuvat nätisti, eivät tule liian alas ja mahtuu irrottamaan nostamatta konetta paikoiltaan.

http://www.fordpowertrain.com/FPAindex/headers1.htm
Jani M
Aktiivi
Viestit: 79
Liittynyt: 30 Huhti 2007, 11:12
Auto: Mustang HT vm-71 351C2v AOD.
Paikkakunta: Oulu

Re: 351c -66 mustangiin

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Muistelen jossain nähneeni vastaavan kombinaation ja näytti olevan aika ahdasta iskarin tolppien kohdalla. :) Tiukkaa tekee. :D
Läpi vaikka harmaan kiven!


-71 Mustang HT 351C/AOD
-90 Chevy Fleetside K1500 6,2D =tiellä taas!
-98 Honda XRV 750 Africa Twin
Avatar
Late
Aina äänessä
Viestit: 1327
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T
Paikkakunta: Kangasala

Re: 351c -66 mustangiin

Viesti Kirjoittaja Late »

Ainakin nimimerkki 88gt (Harri Tampereelta) on joskus takavuosina omistanut 351C 65-66 HT:n. Voisi vielä muistaa miten kone sinne oli sovitettu.
Late

-84 Mustang SVO
hunter
Hiljaisempi
Viestit: 11
Liittynyt: 19 Touko 2010, 19:24
Auto: ford galaxie 66
ford mustang 66

Re: 351c -66 mustangiin

Viesti Kirjoittaja hunter »

Juu sitä iskari tolppien tilaa tuossa vähän ajattelinkin.

Ei pysty vielä mittailemaan, kun ei ole mustangi suomessa vielä.
Sen takia pitää vähän yrittää pohjustaa projektia.

Mahtaako olla ihan mahdoton rojekti,vaikka kaikki on niin suhteellista.
Avatar
jls
Addikti
Viestit: 382
Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
Auto: 1965 Fastback 351
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 351c -66 mustangiin

Viesti Kirjoittaja jls »

Kyllähän nuo amerikan poijjaat on niitä paljon laittanut, googlella löytää kovasti, mutta vakio jousitornilla on varmasti ahdasta.
351w menee heittämällä swappipakosarjoilla, mutta ahdasta on silläkin. Pakosarjojen kiristys ja tulppien vaihto vaatii aikaa ja hermoja, mutta kyllä elämään pystyy. Cleven kans on ahtaampaa, menee varmasti jo harrastamisen puolelle.
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Re: 351c -66 mustangiin

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Late kirjoitti:Ainakin nimimerkki 88gt (Harri Tampereelta) on joskus takavuosina omistanut 351C 65-66 HT:n. Voisi vielä muistaa miten kone sinne oli sovitettu.
Tuota laitetta joskus jopa ostoaikeissa tutkineena voin kertoa ettei ilman ISOA lekaa / moottoritilan muutoksia C-moottori mahdu MK1 malleihin. Mutta kaikki on mahdollista kun sovittaa!
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: 351c -66 mustangiin

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Minulla kun olisi sellainen tutina jäänyt jostain mustanguran alkuajoilta, että Clevelandi menisi vakioon earlyn pannuhuoneeseen, mutta riittävän suurien peltisarjojen kanssa tekee tosiaan tiukkaa. Tai sitten olisi joutunut antamaan lekaa, ei kykene varmaksi enää sanomaan. Kaveri ajoi joskus orggis 4V valusarjoilla kun silloin a) ei löytänyt b) ei ollut rahaa ostaa c) ei ollut olemassakaan sopivia peltisarjoja isolla primäärillä. '97 vuonna olin aikeissa ostaa Clevelandia öörliini.

Tiukat paikat ovat harrastuksen suola. Mun mielestä niin kauan kun ei tarvita polttopilliä tulpan vaihtoon niin kaikki menettelee. Hienoahan olisi varustaa early heidtin tms. Mustang II jousitukselle, niin sinne mahtuisi miesten moottorit heleposti ilman ruhjeilla olevia rystysiä.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2113
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: 351c -66 mustangiin

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Mä kävin joskus ennen oman helmeni löytämstä katsomassa 351c:llä ollutta valkoista clevu 66:sta...

Oli pieni pettymys, puhelimessa oli ihan hyvä.. paikanp äällä, clevu osina ihan ympäri hallia, takana tyhjät hoosierin sliksit, valkoinen, hieman sammaloituneen oloinen ulkoasu. 6-koneisen alusta kamat, ja sokerina pohjalla Norjan papereissa.... Jäi silla kertaa onneksi ostamati..

Kankaanpäässä oli yksi, mitä kaverille kateltiin pari vuotta sitten. Tulpat piti/pysty putsaan jotenkuten. Olihan siinä ihan hyvin sitä alku voimaa.

Helpoin alkuperäistyylinen tila ratkaisu olis vaihtaa 67:n jousitornit ja ylätukivarret. Eikö suomessa ole vielä kukaan tehnyt?
Viimeksi muokannut Antti66HT, 21 Touko 2010, 10:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: 351c -66 mustangiin

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Kyllä 351 C menee 65 - 66 konehuoneeseen mutta samalla saa paljon ongelmia.
-korimuutokset
-paino
-huoltotyöt

Suosittelen helpompaa ja ehkä tehokkaampaa vaihtoehtoa BOSS 302 stroker esim. CHI kansilla, tilavuus rajoittuu kuitenkin 385 cid max recommended, Bore & stroke: 4.185” x 3.500” max recommended .
Jos nuo kuutiotuumat ei riitä niin seuraavaksi 351 W in line kansilla esim. AFR tai vastaava, nyt kuutiotuumia on jo tarjolla 468 cid max recommended, Bore & stroke: 4.185” x 4.250” max recommended.
Edellä mainitut max tilavuudet vaatii aftermarket lohkon.

Mutta jos koneen pitää olla 351 C niin valitse auto sen mukaan -67 ja siitä ylöspäin.

Edelleen jos erikoisuutta tavoittelet niin jousitornit kokonaan pois ja modulaari kone nokalle.
Ja aiheesta löytyy artikkeli.
http://www.mustangandfords.com/techarti ... index.html
OK, vähän peltitöitäkin joutuu tekemään. Muitakin vaihtoehtoja löytyy.
http://www.rrs-online.com/index.php
Liitteet
mdmp_1005_01_o+modular_engine_swap+engine.jpg
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: 351c -66 mustangiin

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Luepa tuo liite.
http://www.mustangsandmore.com/ubb/DanJ ... eSwap.html
Tästäkin liitteestä voi olla apua.
351 cleveland 65 mustang
http://mustangforums.com/forum/classic- ... stang.html
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2113
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: 351c -66 mustangiin

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

of topic, mutta eikös tuosta Boss302 lohkosta ole ollut puhetta ettei noin pitkästä iskusta tykkäisi. Sylinteriputket kun ovat lyhyemmät kuin dartin tai worldproductin vastaavissa.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: 351c -66 mustangiin

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Antti66HT kirjoitti:of topic, mutta eikös tuosta Boss302 lohkosta ole ollut puhetta ettei noin pitkästä iskusta tykkäisi. Sylinteriputket kun ovat lyhyemmät kuin dartin tai worldproductin vastaavissa.
Oikein.
Tarkoitin vain yleisesti "BOSS" 302 moottoria jossa olisi Cleveland tyyppiset alumiini kannet.
385 cid max recommended, Bore & stroke: 4.185” x 3.500” max recommended, vaatii sitten esim. Dart Iron Eagle lohkon.
Boss 302 lohkon max. poraus muistaakseni 4.125" ja niin kuin Antti totesi sylinterin putket hieman lyhkäiset pitkälle iskulle.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2113
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: 351c -66 mustangiin

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

ok, alkaa noita boss:ja oleen jo liian montaa laatua. Onneksi fordin uusi kone on taas 5.0 niin ei mene yhtään sekaisin kun parin kymmenen vuoden päästä joku koittaa tilata varaosia... lol
hunter
Hiljaisempi
Viestit: 11
Liittynyt: 19 Touko 2010, 19:24
Auto: ford galaxie 66
ford mustang 66

Re: 351c -66 mustangiin

Viesti Kirjoittaja hunter »

Ei mullaka muuta tarkoitus perää täälä rojektilla olisi, kuin että olisi päihin lyöty 351c valmiina ja vahvistettu c6 laatikko sen perässä.

On sen verran mennyt hintaa tuohon, ettei viitsisi päästää käsistä, kun ei myynti hintaan loppujen lopuksi mitään vaikuta.

Mustangi on vielä matkalla Suomeen, että sen takia haen vähän pohjustaa suunnitelmille.

Voi olla ehkä et joutuu 302:sta sellasen sit tekemään, mut katsotaan.

Kiitoksia neuvoista ja lisää saa antaa!
Vastaa Viestiin