C4- automaatin öljymäärä
Lähetetty: 14 Touko 2010, 16:14
No, tuossapa otsikossa se kysymys tulikin. Tästä on varmaan ollu täällä puhetta, mutta en löydä, ja käsikirjan oon onnistunu hukkaamaan.
Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
https://www.mustangclub.fi/board/
Eivät siis tyhjentäneet turbiinia öljyjä vaihtaessaan...Jone kirjoitti:Eipä olleet liikkeesä saaneet vaihettua ku 3 litraa öljyä. Ja äsken duunista tullessa nakkeli pykälää hissukseen ajellessa kolmoselle asti, ja sit ku vähä lisäs kaasua niin heti pienelle? Elikkä pykälti ylös ja alas jatkuvasti. Tuo kickdown on vedetty aika tiukille mulla että normaalisti saa kunnolla kierrättää konetta enneku vaihtaa isompaa, ja tuo alipaineputki imusarjalta laatikolle ei oo koskaan ollu paikallan ja enkä oo sitä kaivannutkaan. Missä lie vikaa, tosin en vielä oo pahemmin kerenny tutkiakkaan.
Missä mahtaa ko. letku sijaita, nyt en pääse auton alle. Et kai tarkoita tuota alipaine putkea mikä menee imusarjalta laatikolle, joka on aina ollu mulla irti ja vaihteet ovat kyllä toimineet.SamiM kirjoitti:Alipainemodulaattorin letkun irtiolo aiheuttaa sen, että laatikko luulee kaasun olevan pohjassa ja pykältää pienempää heti kun vähänkin painaa kaasua.
Tarkoitan juuri sitä alipaineputkea joka menee imusarjalta laatikon takaosaan, jossa putki pitäisi olla kytkettynä letkunpätkällä laatikossa olevaan alipainemodulaattoriin, joka on tämän näköinen. Modulaattori kertoo laatikolle kuormitustilanteen eli kaasun asennon ja vaikuttaa siten suoraan käytettävään linjapaineeseen ja myös ohjauspaineeseen, joka taas vaikuttaa mm. vaihtohetkiin.Jone kirjoitti:Missä mahtaa ko. letku sijaita, nyt en pääse auton alle. Et kai tarkoita tuota alipaine putkea mikä menee imusarjalta laatikolle, joka on aina ollu mulla irti ja vaihteet ovat kyllä toimineet.SamiM kirjoitti:Alipainemodulaattorin letkun irtiolo aiheuttaa sen, että laatikko luulee kaasun olevan pohjassa ja pykältää pienempää heti kun vähänkin painaa kaasua.
Liian vähäinen öljy pistää kyllä laatikon toimimaan "mielenkiintoisesti".Jone kirjoitti:Vika visiin köytyi. Laatikon pisti "sekasi" liian vähäinen öljy. Tuskin mittatikku kastui, ja lisäsin 6 desiä, ja pikkuhiljaa palautui ajossa "normaaliksi". Mutta vaihto kakkoselta kolmoselle on edelleen yhtä hidas/venyvä.