Sivu 1/1

C4- automaatin öljymäärä

Lähetetty: 14 Touko 2010, 16:14
Kirjoittaja Jone
No, tuossapa otsikossa se kysymys tulikin. Tästä on varmaan ollu täällä puhetta, mutta en löydä, ja käsikirjan oon onnistunu hukkaamaan.

Re: C4- automaatin öljymäärä

Lähetetty: 14 Touko 2010, 18:34
Kirjoittaja Jyty64
Korjausoppaan mukaan 8.5 l, sanoisin vielä suunnilleen.

Re: C4- automaatin öljymäärä

Lähetetty: 14 Touko 2010, 20:29
Kirjoittaja Jone
Oolrait. kiitoksia.

Re: C4- automaatin öljymäärä

Lähetetty: 15 Touko 2010, 09:02
Kirjoittaja 2065
huomioi vielä se että öljyn täyttömäärä vaihtelee riippuen siitä onko turbiini tyhjennetty öljystä vai ei.

Re: C4- automaatin öljymäärä

Lähetetty: 15 Touko 2010, 21:55
Kirjoittaja ROKI
Se on turpiinin kanssa noin 8-9 litraa, ja saivartelut sikseen sillä kun ei ole mitään väliä mitä joku opus sanoo litramääristä. Kun on mittatikku joka kertoo oikean määrän siihen pitää luottaa.

Re: C4- automaatin öljymäärä

Lähetetty: 15 Touko 2010, 23:38
Kirjoittaja Jone
Juup. Meinaa tuo loota vähä tiputtaa öljyä kartanolle, ja nyt jotain 4 vuotta veivattu ettei oo muuta tehty ku lisätty öljyä. Jotain nesteen aateeäffää. Nyt meinaa pykältäminen olla hidas, "kuminauhamainen". Liekkö sitten muuta häikkää kehissä, mutta pitää ny kuitenki nuo öljyt+suodatin vaihtaa. No kuitenki Opuksesta jotain suuntaa saa, ostaakko 5 vai 10 litraa, ku ei muista/tiedä.

Re: C4- automaatin öljymäärä

Lähetetty: 25 Touko 2010, 22:16
Kirjoittaja Jone
Eipä olleet liikkeesä saaneet vaihettua ku 3 litraa öljyä. Ja äsken duunista tullessa nakkeli pykälää hissukseen ajellessa kolmoselle asti, ja sit ku vähä lisäs kaasua niin heti pienelle? Elikkä pykälti ylös ja alas jatkuvasti. Tuo kickdown on vedetty aika tiukille mulla että normaalisti saa kunnolla kierrättää konetta enneku vaihtaa isompaa, ja tuo alipaineputki imusarjalta laatikolle ei oo koskaan ollu paikallan ja enkä oo sitä kaivannutkaan. Missä lie vikaa, tosin en vielä oo pahemmin kerenny tutkiakkaan.

Re: C4- automaatin öljymäärä

Lähetetty: 26 Touko 2010, 08:40
Kirjoittaja SamiM
Jone kirjoitti:Eipä olleet liikkeesä saaneet vaihettua ku 3 litraa öljyä. Ja äsken duunista tullessa nakkeli pykälää hissukseen ajellessa kolmoselle asti, ja sit ku vähä lisäs kaasua niin heti pienelle? Elikkä pykälti ylös ja alas jatkuvasti. Tuo kickdown on vedetty aika tiukille mulla että normaalisti saa kunnolla kierrättää konetta enneku vaihtaa isompaa, ja tuo alipaineputki imusarjalta laatikolle ei oo koskaan ollu paikallan ja enkä oo sitä kaivannutkaan. Missä lie vikaa, tosin en vielä oo pahemmin kerenny tutkiakkaan.
Eivät siis tyhjentäneet turbiinia öljyjä vaihtaessaan...

Alipainemodulaattorin letkun irtiolo aiheuttaa sen, että laatikko luulee kaasun olevan pohjassa ja pykältää pienempää heti kun vähänkin painaa kaasua.

Re: C4- automaatin öljymäärä

Lähetetty: 26 Touko 2010, 11:52
Kirjoittaja Jone
SamiM kirjoitti:Alipainemodulaattorin letkun irtiolo aiheuttaa sen, että laatikko luulee kaasun olevan pohjassa ja pykältää pienempää heti kun vähänkin painaa kaasua.
Missä mahtaa ko. letku sijaita, nyt en pääse auton alle. Et kai tarkoita tuota alipaine putkea mikä menee imusarjalta laatikolle, joka on aina ollu mulla irti ja vaihteet ovat kyllä toimineet.

Re: C4- automaatin öljymäärä

Lähetetty: 26 Touko 2010, 13:03
Kirjoittaja Jone
Vika visiin köytyi. Laatikon pisti "sekasi" liian vähäinen öljy. Tuskin mittatikku kastui, ja lisäsin 6 desiä, ja pikkuhiljaa palautui ajossa "normaaliksi". Mutta vaihto kakkoselta kolmoselle on edelleen yhtä hidas/venyvä.

Re: C4- automaatin öljymäärä

Lähetetty: 26 Touko 2010, 16:19
Kirjoittaja SamiM
Jone kirjoitti:
SamiM kirjoitti:Alipainemodulaattorin letkun irtiolo aiheuttaa sen, että laatikko luulee kaasun olevan pohjassa ja pykältää pienempää heti kun vähänkin painaa kaasua.
Missä mahtaa ko. letku sijaita, nyt en pääse auton alle. Et kai tarkoita tuota alipaine putkea mikä menee imusarjalta laatikolle, joka on aina ollu mulla irti ja vaihteet ovat kyllä toimineet.
Tarkoitan juuri sitä alipaineputkea joka menee imusarjalta laatikon takaosaan, jossa putki pitäisi olla kytkettynä letkunpätkällä laatikossa olevaan alipainemodulaattoriin, joka on tämän näköinen. Modulaattori kertoo laatikolle kuormitustilanteen eli kaasun asennon ja vaikuttaa siten suoraan käytettävään linjapaineeseen ja myös ohjauspaineeseen, joka taas vaikuttaa mm. vaihtohetkiin.
Jone kirjoitti:Vika visiin köytyi. Laatikon pisti "sekasi" liian vähäinen öljy. Tuskin mittatikku kastui, ja lisäsin 6 desiä, ja pikkuhiljaa palautui ajossa "normaaliksi". Mutta vaihto kakkoselta kolmoselle on edelleen yhtä hidas/venyvä.
Liian vähäinen öljy pistää kyllä laatikon toimimaan "mielenkiintoisesti".

2-3-vaihdon venyminen/luistaminen kertoo laatikon olevan remontin tarpeessa, joissain tapauksissa saattaa selvitä pannan säädöllä, mutta todnäk joutuu remppaamaan koko laatikon. Välykset ovat kasvaneet niin suuriksi, että viivettä esiintyy.