C4- automaatin öljymäärä
- Jone
- Aktiivi
- Viestit: 76
- Liittynyt: 20 Elo 2005, 18:33
- Auto: Ford Mustang HT 1964½
- Paikkakunta: Kuhmo
C4- automaatin öljymäärä
No, tuossapa otsikossa se kysymys tulikin. Tästä on varmaan ollu täällä puhetta, mutta en löydä, ja käsikirjan oon onnistunu hukkaamaan.
Mustang HT 64½ 289 aut.
-
Jyty64
- Hiljaisempi
- Viestit: 27
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 22:14
- Auto: ex. 64 1/2 HT, 260, C4
- Paikkakunta: Helsinki
Re: C4- automaatin öljymäärä
Korjausoppaan mukaan 8.5 l, sanoisin vielä suunnilleen.
Re: C4- automaatin öljymäärä
huomioi vielä se että öljyn täyttömäärä vaihtelee riippuen siitä onko turbiini tyhjennetty öljystä vai ei.
Re: C4- automaatin öljymäärä
Se on turpiinin kanssa noin 8-9 litraa, ja saivartelut sikseen sillä kun ei ole mitään väliä mitä joku opus sanoo litramääristä. Kun on mittatikku joka kertoo oikean määrän siihen pitää luottaa.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
- Jone
- Aktiivi
- Viestit: 76
- Liittynyt: 20 Elo 2005, 18:33
- Auto: Ford Mustang HT 1964½
- Paikkakunta: Kuhmo
Re: C4- automaatin öljymäärä
Juup. Meinaa tuo loota vähä tiputtaa öljyä kartanolle, ja nyt jotain 4 vuotta veivattu ettei oo muuta tehty ku lisätty öljyä. Jotain nesteen aateeäffää. Nyt meinaa pykältäminen olla hidas, "kuminauhamainen". Liekkö sitten muuta häikkää kehissä, mutta pitää ny kuitenki nuo öljyt+suodatin vaihtaa. No kuitenki Opuksesta jotain suuntaa saa, ostaakko 5 vai 10 litraa, ku ei muista/tiedä.
Mustang HT 64½ 289 aut.
- Jone
- Aktiivi
- Viestit: 76
- Liittynyt: 20 Elo 2005, 18:33
- Auto: Ford Mustang HT 1964½
- Paikkakunta: Kuhmo
Re: C4- automaatin öljymäärä
Eipä olleet liikkeesä saaneet vaihettua ku 3 litraa öljyä. Ja äsken duunista tullessa nakkeli pykälää hissukseen ajellessa kolmoselle asti, ja sit ku vähä lisäs kaasua niin heti pienelle? Elikkä pykälti ylös ja alas jatkuvasti. Tuo kickdown on vedetty aika tiukille mulla että normaalisti saa kunnolla kierrättää konetta enneku vaihtaa isompaa, ja tuo alipaineputki imusarjalta laatikolle ei oo koskaan ollu paikallan ja enkä oo sitä kaivannutkaan. Missä lie vikaa, tosin en vielä oo pahemmin kerenny tutkiakkaan.
Mustang HT 64½ 289 aut.
Re: C4- automaatin öljymäärä
Eivät siis tyhjentäneet turbiinia öljyjä vaihtaessaan...Jone kirjoitti:Eipä olleet liikkeesä saaneet vaihettua ku 3 litraa öljyä. Ja äsken duunista tullessa nakkeli pykälää hissukseen ajellessa kolmoselle asti, ja sit ku vähä lisäs kaasua niin heti pienelle? Elikkä pykälti ylös ja alas jatkuvasti. Tuo kickdown on vedetty aika tiukille mulla että normaalisti saa kunnolla kierrättää konetta enneku vaihtaa isompaa, ja tuo alipaineputki imusarjalta laatikolle ei oo koskaan ollu paikallan ja enkä oo sitä kaivannutkaan. Missä lie vikaa, tosin en vielä oo pahemmin kerenny tutkiakkaan.
Alipainemodulaattorin letkun irtiolo aiheuttaa sen, että laatikko luulee kaasun olevan pohjassa ja pykältää pienempää heti kun vähänkin painaa kaasua.
- Jone
- Aktiivi
- Viestit: 76
- Liittynyt: 20 Elo 2005, 18:33
- Auto: Ford Mustang HT 1964½
- Paikkakunta: Kuhmo
Re: C4- automaatin öljymäärä
Missä mahtaa ko. letku sijaita, nyt en pääse auton alle. Et kai tarkoita tuota alipaine putkea mikä menee imusarjalta laatikolle, joka on aina ollu mulla irti ja vaihteet ovat kyllä toimineet.SamiM kirjoitti:Alipainemodulaattorin letkun irtiolo aiheuttaa sen, että laatikko luulee kaasun olevan pohjassa ja pykältää pienempää heti kun vähänkin painaa kaasua.
Mustang HT 64½ 289 aut.
- Jone
- Aktiivi
- Viestit: 76
- Liittynyt: 20 Elo 2005, 18:33
- Auto: Ford Mustang HT 1964½
- Paikkakunta: Kuhmo
Re: C4- automaatin öljymäärä
Vika visiin köytyi. Laatikon pisti "sekasi" liian vähäinen öljy. Tuskin mittatikku kastui, ja lisäsin 6 desiä, ja pikkuhiljaa palautui ajossa "normaaliksi". Mutta vaihto kakkoselta kolmoselle on edelleen yhtä hidas/venyvä.
Mustang HT 64½ 289 aut.
Re: C4- automaatin öljymäärä
Tarkoitan juuri sitä alipaineputkea joka menee imusarjalta laatikon takaosaan, jossa putki pitäisi olla kytkettynä letkunpätkällä laatikossa olevaan alipainemodulaattoriin, joka on tämän näköinen. Modulaattori kertoo laatikolle kuormitustilanteen eli kaasun asennon ja vaikuttaa siten suoraan käytettävään linjapaineeseen ja myös ohjauspaineeseen, joka taas vaikuttaa mm. vaihtohetkiin.Jone kirjoitti:Missä mahtaa ko. letku sijaita, nyt en pääse auton alle. Et kai tarkoita tuota alipaine putkea mikä menee imusarjalta laatikolle, joka on aina ollu mulla irti ja vaihteet ovat kyllä toimineet.SamiM kirjoitti:Alipainemodulaattorin letkun irtiolo aiheuttaa sen, että laatikko luulee kaasun olevan pohjassa ja pykältää pienempää heti kun vähänkin painaa kaasua.
Liian vähäinen öljy pistää kyllä laatikon toimimaan "mielenkiintoisesti".Jone kirjoitti:Vika visiin köytyi. Laatikon pisti "sekasi" liian vähäinen öljy. Tuskin mittatikku kastui, ja lisäsin 6 desiä, ja pikkuhiljaa palautui ajossa "normaaliksi". Mutta vaihto kakkoselta kolmoselle on edelleen yhtä hidas/venyvä.
2-3-vaihdon venyminen/luistaminen kertoo laatikon olevan remontin tarpeessa, joissain tapauksissa saattaa selvitä pannan säädöllä, mutta todnäk joutuu remppaamaan koko laatikon. Välykset ovat kasvaneet niin suuriksi, että viivettä esiintyy.