Sivu 1/1

Lattiapeltien laitto avo65:een

Lähetetty: 19 Huhti 2010, 21:46
Kirjoittaja Kesämies!
Mo!

Kertokaas lattiaruosteen kanssa tuusanneet, että mitä tulisi ottaa huomioon kun aion vaihtaa avo65:n musseen lattiapellit. Peltiä tarvitsee jokainen jalkatila ja pellit tulevat kahtena isona palana. Oli Amerikan Joe laittanut jokaiseen oman lasikuitukaukalon ruostereikien päälle.. :LMAO:

Re: Lattiapeltien laitto avo65:een

Lähetetty: 19 Huhti 2010, 22:16
Kirjoittaja munmummu69
Jos päädyt vaihtamaan yhtenä palana per puoli (kuski/appari) niin kannattaa vähän tutkailla sen seat riserin paikkaa etukäteen auton pituussuunnassa. Ja myös mallailla seat riserin "sivukallistusta" ennenkuin räkii paikalleen. Jos seat riserikin on aftermarkettipeltiä, niin voit saada penkit hyvinkin vinoon.

Sihtailin joskus omaani, että penkit näyttäisi edestä katottuna olevan ulospäin kallellaan. Kun sitten joskus revin penkit irti, niin Joe oli "hitsannut" lattiapalan tunnelin puolelta liian ylös ja seat riserin vielä vähän lisää vinoon ja yrittänyt korjata laittamalla kiskojen alle oven puolelle prikkoja niin paljon, kuin kiskon pultin alle mahtuu. Eikä ollut riittänyt.

Laitoin amerikan designers peltiä tilalle ja seat risereita joutui silti kyllä jumppamaan, että "kiskojen paikka" tuli suoraan, vaikka lattia oli mielestäni aika hyvin kohdillaan.

Re: Lattiapeltien laitto avo65:een

Lähetetty: 19 Huhti 2010, 22:33
Kirjoittaja Kesämies!
Lueskelin noita juttuja niin taidan laitella pala palalta paikalleen niin ei tule rungon vääntymisiä niin helposti. Kannattaako auto nostaa pukeille operaation ajaksi? Ilmeisesti kyllä..

Re: Lattiapeltien laitto avo65:een

Lähetetty: 19 Huhti 2010, 23:03
Kirjoittaja ROKI
Menee tussaroimiseksi palapalalta touhuaminen, miksi et tilaa koko sisälattiaa yhtenäisenä. Turhia hitsi turintoja jää paljon pois, minä kun vaihdan joskus sitten eläkkeellä ollessani lattiat niin kokonaisena ehdottomasti, tulee keralla siisti eikä ole jakkarat kallellaan, se on muuten helppo korjata jos on sattunut sellanen moka että jakkarat jää kallelleen. Harkitta kahesti ennen kuin turaat palapelin.

Re: Lattiapeltien laitto avo65:een

Lähetetty: 19 Huhti 2010, 23:19
Kirjoittaja pokkinen
Komppaan ROKIA , entisenä autopeltiseppänä. Mahdollisimman isot palat lattiaan. Pienet palapelit on juuri niitä "joe" touhuja. Mitä vähemmän hitsaus-saumoja , sen parempi.

Re: Lattiapeltien laitto avo65:een

Lähetetty: 20 Huhti 2010, 07:41
Kirjoittaja eekoo
Isojen lattiapalojen tuominen maksanee vähän enemmän.. ainakin kotimaan myyjät laittaa kertoimet "kuntoon"

Re: Lattiapeltien laitto avo65:een

Lähetetty: 20 Huhti 2010, 14:18
Kirjoittaja Nasse
Lueskelin noita juttuja niin taidan laitella pala palalta paikalleen niin ei tule rungon vääntymisiä niin helposti. Kannattaako auto nostaa pukeille operaation ajaksi?
Mitä juttuja luit? voiko se runko vääntyäkkin APUVA! :roll: Minä oon lukenu sellasiakin juttuja, että rungot kuulemma vääntyilee ajaessakin siihen malliin, että jotkut on jopa yhdistelleet etu- ja takarunkoja autoistaan. :)

Mulla oli pukit a-pilarien kohdalla helman ja auton nokalla toiset tukena alla kun hitsasin kokopitkät laittiapellit kiinni, perä oli renkaillaan. Itse hitsauksen tein niin, että ajoin kiinni täppäyksen jälkeen 1mm laikalla peltien väliin raon, siihen sitten kun hitsailee niin ei tarvi kun pikku virrat jotta saa pellit varmasti kiinni ja pikkunätti sauma kaupan päälle mollemmin puolin lattiaa. Ekat täpit oli noin 10sentin välein, sitten taas niiden väliin täpit jne. Välillä jäähdyttelin peltejä paineilmalla, vaikka ei ne kyllä hirveesti lämmenneetkään, muttei vara venettä kaada...vai mitenseoli...

Tämä oli siis kardaanitunnelin puoli, helmaan ja palkkeihin tuli pistehitsit orggis malliin. Vedin pellit palkkeihin peltiruuveilla kiinni ja poistelin sitten ruuveja sitä mukaa kun hitsasin pisteitä reikiin, tuli varmasti pellit kunnolla vastakkain. Helman puolta varten tein erikoistyökalun, jolla sain painettua mahdolliset raot veks.

Ainiin! purin ja tein puolen kerrallaan. Niin Ja coupe malliin, avo tietysti saattaa muuttaa muotoaan operaation aikana herkemmin.

tuoltakin vähän kattelin mallia http://www.mustangmonthly.com/howto/mum ... index.html
tuolla on koko lattian vaihdosta http://www.mustangandfords.com/techarti ... index.html

ps. jos joku on vaihtanut takarunkopalkkeja, niin hyvät neuvot kiinnostaa ja nettilinkit aiheeseen kiinnostaa myös.

Re: Lattiapeltien laitto avo65:een

Lähetetty: 21 Huhti 2010, 01:18
Kirjoittaja JooSexSex
Joo :( Muutaman vinkin voin tuoreesta kokemuksesta antaa.
Ensimmäinen on, että ei se niin paha rasti ole kuin luulisi, vaan se on vielä pahempi.
Mutta kyllä siitä kotikonstein selviää. Kartoita kunnolla, mitä peltipaloja tarvitset ja tilaa riittävästi kerralla.
Ne tulee ihan kohtuuhinnoin vaikka merirahtina vaikka Tuumacidin avittamana, kuten mulle.
"Pari paikkaa lattiaan" ja lopulta vaihtoon menee kuitenkin torque boxit, inner rockerit, reinforcement panit...
(nää on niitä paloja, joita ei ole HT- ja FB -malleissa lattiapellin vaihdon "esteinä").
Seat riser on muuten avossa yhtenäinen pala seat platform ja sitä ei voi asentaa väärin.

Kannattaa ehdottomasti tukea hyvin, jos ei kotona ole korinoikaisulaitteita. Mulla ei ole.
Avo menee käytännössä katki, jos tarvitaan tollanen vähän laajempi operaatio.
Apurungot yhdistin putkilla ja ovien tilalle kyhäsin tollaset tuet.
Jos koko lattia vaihdetaan yhtenä palana niin etu- ja takapäätä yhdistää vain ulommat helmapellit.
Jos käytät puolikkaita, niin korjaa huonompi puoli ensin. Ehjempi tukee sen ajan.

Apuvälineet: mig, 5 kg lankaa, rälläkkä, pora, pistehitsin irrotusteriä, suojaimet, pari kaamoskuukautta ja ymmärtäväinen vaimo.
Jos et vielä osaa hitsata, niin lopettaessasi osaat ihan varmasti.

Voihan olla, että (ja toivottavasti) selviät helpommalla. Siinä tapauksessa kursi kaara kasaan, aja kesä ja ota työn alle myöhemmin.
Itse katselin mallia täältä http://www.kevinsrodshop.com/ .

Re: Lattiapeltien laitto avo65:een

Lähetetty: 21 Huhti 2010, 07:07
Kirjoittaja Kesämies!
Kiitokset vastauksista! Voipi olla, että tosiaan paikkaan hiukan ja otan ensitalvena asian kunnolla työn alle. Muuten varmaan menisi hermot kun ei pääse baanalle! 8)

Re: Lattiapeltien laitto avo65:een

Lähetetty: 21 Huhti 2010, 18:08
Kirjoittaja eekoo
http://kuvablogi.com/blog/10252/
mä pyöritin grillis, vaikka koppa oli aika pehmeä niin en tukenut muolta kun takakontista. Ei vedellyt hitsattaessa. Avo varmaan tarvii oviaukkojen yläreunaan pitkittäistuet, joku 20x20 riittää kun on päistään tykysti kii.

Re: Lattiapeltien laitto avo65:een

Lähetetty: 19 Tammi 2011, 19:42
Kirjoittaja sakke
HT:n lattiapelleistä kyselisin. Onko noissa porukoiden korjauspaloissa helmanpuoleinen kanttaus ollut ylös vai alaspäin? Alunperin näköjään ylöspäin, mutta noissa mulle tulleissa on alaspäin.

Re: Lattiapeltien laitto avo65:een

Lähetetty: 19 Tammi 2011, 20:07
Kirjoittaja Nasse
Mulla oli ylöspäin, ne tais olla made in canada pellit. Taiwanilaisissa toe boardeissa olikin sitten alaspäin.

Re: Lattiapeltien laitto avo65:een

Lähetetty: 20 Tammi 2011, 16:10
Kirjoittaja Yellow Devil
Yellow Devil on teurastettu.Mekin ollaan päästy(!) lattian pariin JooSexSex kanssa. Canadan Desinger lattiapellit ovat hyvät. Nyt ollaan vaihtamassa kuljetajan tulipellin korjauspalaa. Onhan niin että kalteva pinta mikä menee torgue boxia vastaan. Sen ulkopuolen sivu pitää olla kääntynyt alas päin?
Entä pitääkö olla kulmapelti sen (samassa paikaassa) yläpinnalla niin että se osoittaa ylöspäin? Ainakin vänkärinpuolella on sellainen alkuperin.

Re: Lattiapeltien laitto avo65:een

Lähetetty: 20 Tammi 2011, 19:57
Kirjoittaja Nasse
Onhan niin että kalteva pinta mikä menee torgue boxia vastaan. Sen ulkopuolen sivu pitää olla kääntynyt alas päin?
Onkohan tuo ulkosivu vanhemmissa alunperin alaspäin kun ei niissä ole torqueboxeja ja osa tarkoitettu 65-70vm? -68:iin piti se reuna sheivata pois, ei vaan tajunnut miten ne olis menneet paikolleen sen kanssa :lol:
Entä pitääkö olla kulmapelti sen (samassa paikaassa) yläpinnalla niin että se osoittaa ylöspäin? Ainakin vänkärinpuolella on sellainen alkuperin.
Tuohon en osaa sanoa, ei löytynyt leikkaamattomista pelleistä itseltä kuvia, eikä muista mitä tuli silvottua niistä pois...pistetään omista turauksista kuva, vänkärin puolelta. Ei tuo jäykkäri pattikaan ihan istunut torqueboxin selkään, niin pikaratkaisuna leikoin reijät päihin :oops: nooh tokkopa nuo olis vasaroimalla tullee yhtään nätimmät...