Sivu 1/1

Oikeiden venttiilien säätö

Lähetetty: 16 Huhti 2010, 19:06
Kirjoittaja HC69
Kertokaa yksinkertainen venttiilien säätö ohje kone vm.67-71 302 jossa hyd.nostajat, kuinka katsotaan koska venttiileitä säädetään ja missä järjestyksessä. Kuinka kireälle ja laitetaanko kierreliimaa väliin? Säätö apua kaivaten että pääsis testaan mussea.
Saa myös antaa puhelimella neuvoja tai antaa numeron niin voin soitella.
050-5293145

Re: Oikeiden venttiilien säätö

Lähetetty: 16 Huhti 2010, 19:14
Kirjoittaja Arto65FB
Helppo tapa. Kone käyntiin ja lämpimäksi ja sammutus. Sitten venakoppa irti ja kehität jonkunlaisen roiskesuojan, esim. vanha venakoppa, josta yläosa leikattu auki tai jotain muuta. Kone käyntiin löysää venaa, kunnes alkaa räpättämään, eli välystä on. Sitten kiristät, kunnes räpätys loppuu. Sitten 1/4 - 3/4 kierrosta kireämmälle, näin siellä on preload, joka pitää nokka-nostaja-tikku-keinu-vena -paketin yhteydessä toisiinsa ja kone käy hiljaisesti.

Re: Oikeiden venttiilien säätö

Lähetetty: 16 Huhti 2010, 19:36
Kirjoittaja HC69
Help! Eikö kellään ole tietoa??
Ruiskiiko paljon öljyä, entäs kylmänä säätö kun on keinun mutterit jo kaikki pois? Kuis kannattaako käyttää liimaa vai laittaako tupla mutterit ettei aukea, mulla uudet alkup.lukkomutterit mutta on kans käsin kiristettävissä eikä ole jäykät. Jos säätä käydessä niin ruiskiiko myös muttereihin asti öljyä?

Re: Oikeiden venttiilien säätö

Lähetetty: 16 Huhti 2010, 22:54
Kirjoittaja fairlane
tossa chevyn sb ohje mutta sama periaate toimii fordin sb:llä kin tietenkin eri sytkäjärjestys yms

tuolta sytkäjärjestys
http://boxwrench.net/specs/ford_289_302-5.0.htm
kuulostaa oudolta jos uudet lukkomutterit eikä jäykät
pitäs olla naheet kun vääntää paikalleen eikä pyöriä sormin jos on jo lukitusosalla.
pitäis kyllä pysyä niilläkin ilman tuplamuttereita ja liimoja.
jos ovat esim sellaset mitkä on päältä hieman litistetyt

Re: Oikeiden venttiilien säätö

Lähetetty: 16 Huhti 2010, 23:30
Kirjoittaja HC69
Uudet lukkomutterit on ja löysät, napautanko vasaralla mutterin päähän että lytistyy kartio ja tiukkenee sekä liima väliin, entäs säätö? Sytytys merkki kohdalla, ensin säädetään ykkönen mikä sitten, pyöritänkö konetta 1/4 jonka jälkeen vitonen, nelonen , kakkonen ja niin edespäin vai kuinka. Hyvät neuvot kullan kalliita.