Oikeiden venttiilien säätö

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
HC69
Aktiivi
Viestit: 42
Liittynyt: 08 Marras 2006, 12:55
Auto: Mustang -65 ht V8 A-code
Paikkakunta: Sastamala

Oikeiden venttiilien säätö

Viesti Kirjoittaja HC69 »

Kertokaa yksinkertainen venttiilien säätö ohje kone vm.67-71 302 jossa hyd.nostajat, kuinka katsotaan koska venttiileitä säädetään ja missä järjestyksessä. Kuinka kireälle ja laitetaanko kierreliimaa väliin? Säätö apua kaivaten että pääsis testaan mussea.
Saa myös antaa puhelimella neuvoja tai antaa numeron niin voin soitella.
050-5293145
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2604
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Oikeiden venttiilien säätö

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Helppo tapa. Kone käyntiin ja lämpimäksi ja sammutus. Sitten venakoppa irti ja kehität jonkunlaisen roiskesuojan, esim. vanha venakoppa, josta yläosa leikattu auki tai jotain muuta. Kone käyntiin löysää venaa, kunnes alkaa räpättämään, eli välystä on. Sitten kiristät, kunnes räpätys loppuu. Sitten 1/4 - 3/4 kierrosta kireämmälle, näin siellä on preload, joka pitää nokka-nostaja-tikku-keinu-vena -paketin yhteydessä toisiinsa ja kone käy hiljaisesti.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
HC69
Aktiivi
Viestit: 42
Liittynyt: 08 Marras 2006, 12:55
Auto: Mustang -65 ht V8 A-code
Paikkakunta: Sastamala

Re: Oikeiden venttiilien säätö

Viesti Kirjoittaja HC69 »

Help! Eikö kellään ole tietoa??
Ruiskiiko paljon öljyä, entäs kylmänä säätö kun on keinun mutterit jo kaikki pois? Kuis kannattaako käyttää liimaa vai laittaako tupla mutterit ettei aukea, mulla uudet alkup.lukkomutterit mutta on kans käsin kiristettävissä eikä ole jäykät. Jos säätä käydessä niin ruiskiiko myös muttereihin asti öljyä?
Avatar
fairlane
Aktiivi
Viestit: 106
Liittynyt: 10 Heinä 2004, 10:36
Paikkakunta: valkeakoski

Re: Oikeiden venttiilien säätö

Viesti Kirjoittaja fairlane »

tossa chevyn sb ohje mutta sama periaate toimii fordin sb:llä kin tietenkin eri sytkäjärjestys yms

tuolta sytkäjärjestys
http://boxwrench.net/specs/ford_289_302-5.0.htm
kuulostaa oudolta jos uudet lukkomutterit eikä jäykät
pitäs olla naheet kun vääntää paikalleen eikä pyöriä sormin jos on jo lukitusosalla.
pitäis kyllä pysyä niilläkin ilman tuplamuttereita ja liimoja.
jos ovat esim sellaset mitkä on päältä hieman litistetyt
HC69
Aktiivi
Viestit: 42
Liittynyt: 08 Marras 2006, 12:55
Auto: Mustang -65 ht V8 A-code
Paikkakunta: Sastamala

Re: Oikeiden venttiilien säätö

Viesti Kirjoittaja HC69 »

Uudet lukkomutterit on ja löysät, napautanko vasaralla mutterin päähän että lytistyy kartio ja tiukkenee sekä liima väliin, entäs säätö? Sytytys merkki kohdalla, ensin säädetään ykkönen mikä sitten, pyöritänkö konetta 1/4 jonka jälkeen vitonen, nelonen , kakkonen ja niin edespäin vai kuinka. Hyvät neuvot kullan kalliita.
Vastaa Viestiin