Sivu 1/1
Perä kysymyksiä
Lähetetty: 10 Maalis 2010, 20:25
Kirjoittaja R.A.M
Mitenköhän erottaa toisistaan 8", 8.8" ja 9" toisistaan?
Käykö tollanen 8.8" foxista 71:seen miten helposti ja mikä mahtaa olla väännön kesto? Tarkoitus olis vääntävän isolohkon perään.
Minkälaisia versioita 9";sesta on kun puhutaan isolaakerisista ja pikkulaakerisista?
Onkohan osilla minkälainen hinta ero?
Re: Perä kysymyksiä
Lähetetty: 10 Maalis 2010, 20:46
Kirjoittaja Arto65FB
8.8" aukeaa taaksepäin.
8" ja 9" aukeaa edestä, eli koko murikka lähtee banjosta. Niiden välisistä eroista:
http://mustangclub.fi/board/viewtopic.p ... ilit=perae
8.8" ei käy helposti -71:seen, koska on kierrejousilla ja nelilinkillä ja siitä puuttuu jousipakkojen paikat.
Tehonkestoa voi toiset arvailla.
Re: Perä kysymyksiä
Lähetetty: 11 Maalis 2010, 10:25
Kirjoittaja Galaxie61
ei se laakerikoko kauheesti vaikuta kestoon. mutta kun vaihtaa sisäkalut parempiin niin sitten kestää

Re: Perä kysymyksiä
Lähetetty: 12 Maalis 2010, 09:53
Kirjoittaja Mexico65
Galaxie61 kirjoitti:ei se laakerikoko kauheesti vaikuta kestoon. mutta kun vaihtaa sisäkalut parempiin niin sitten kestää

Mielestäni laakerikoolla on jotain tekemistä myös keston kanssa.
Keisien (9” FORD CASES) laakerit vaihtelevat kolmessa eri koossa 9” perissä.
Vakio 3.062”, 3,250” ja 3,812”
Kuvassa Fordin 9" perän pinion supportin takimmainen laakeri. Tämä laakeri ensisijaisesti ottaa perään tulevan voiman vastaan.
Kuvassa vasemmalta alkaen laakerit: 1. MW # 57620 pinion support 2. Daytona pinion spport (Nodular Iron DAYTONA PINION SUPPORT) 3. Ford 9" vakio pinion support. Onhan noissa selkeä ero.
Re: Perä kysymyksiä
Lähetetty: 13 Maalis 2010, 05:05
Kirjoittaja Galaxie61
Mexico65 kirjoitti:Galaxie61 kirjoitti:ei se laakerikoko kauheesti vaikuta kestoon. mutta kun vaihtaa sisäkalut parempiin niin sitten kestää

Mielestäni laakerikoolla on jotain tekemistä myös keston kanssa.
Keisien (9” FORD CASES) laakerit vaihtelevat kolmessa eri koossa 9” perissä.
Vakio 3.062”, 3,250” ja 3,812”
Kuvassa Fordin 9" perän pinion supportin takimmainen laakeri. Tämä laakeri ensisijaisesti ottaa perään tulevan voiman vastaan.
Kuvassa vasemmalta alkaen laakerit: 1. MW # 57620 pinion support 2. Daytona pinion spport (Nodular Iron DAYTONA PINION SUPPORT) 3. Ford 9" vakio pinion support. Onhan noissa selkeä ero.
en mä väittänykkään etteikö niitä olis erikokosia. montako olet rikki saanut ?
ite olen rikkonu tasauspyörästöjä, erilaisia lukkoja ja vetoakseleita mutta välityksen laakereita ei ole koskaan menny rikki vaikka taitaa mullakin olla tuo pienin vaihtoehto ...
Re: Perä kysymyksiä
Lähetetty: 13 Maalis 2010, 08:18
Kirjoittaja Tapsa
Kyllä noita vakio pininon supportteja repee irti casesta ja yokejakin hajonneena nähneenä
kun on painoa,pitoa,ja voimaa käytössä riittävästi.
Isommille poskilaakereille sopiva carrier 31-35-40 spline vetoakselit, pienimmälle 28 spline
Siksi isompi/paksumpi laakerinen case on vahvempi siltä osin.
Katu/Rata käytössä Daytona support vahvin - Ei ne turhaan hopalla tehneet sitä versiota. Varmasti Daytonan radalla
on koeponnistuksista/kilpailuissa tullut tietoa sen kestävyydestä ja ominaisuuksista.
Drag support vahvin muuten rakenteeltaan.Suositellaan lyhyempään käyttöön heikomman voiteluominaisuuden takia.
Re: Perä kysymyksiä
Lähetetty: 11 Huhti 2010, 23:35
Kirjoittaja 96PurpleStang1
Jatkanpa tätä tästä kun on samaa asjata.Elikkäs tulipas tuossa muiden keväthuoltojen lomassa kurkattua
peräänkin, pientä kolinaa sieltä kun aina välillä tuntui kuuluvan.Välitys (se helvetin harva) oli ihan ok
kunnossa eikä "muhjua" ollut kuin hieman magneetissa..mutta lukkolevyt olivat sitten aivan finaalissa
ja se kuulemma tuon kolinan aiheuttaakin kun pikkurattaat pääsevät liikaa heilumaan.Mistäs saan
uuden lukkolevypaketin ja välityksen edullisimpaan hintaan?Kyseessä siis 8.8 perä jossa ilmeisesti
alkuperäinen Traction-Lock.

Re: Perä kysymyksiä
Lähetetty: 21 Huhti 2010, 20:21
Kirjoittaja TPN
Joko olet saanu perän nippuun?
Mullakin kuuluu sillon tällön kolahduksia sieltä, vaikka on uudet lukkolevyt ja välitys ja laakerit ja kaikki.
Re: Perä kysymyksiä
Lähetetty: 23 Huhti 2010, 23:43
Kirjoittaja 96PurpleStang1
Enpä oo tuohon nyt ehtinyt perehtymään kasaan se vaan laitettiin, uusilla öljyillä tietty.
Täytyis hommata kaikki osat valmiiksi ensin ja sitten vasta purkaa.Kertokaa nyt joku mistä edullisimmin
osat.Siis täältä suomesta.Rapakon taa on kyllä hyvä kanava mistä muutkin rojut mutta kun tahtoo aina vähän
kestää..Jos siis saisi vielä täksi kesäksi..