Perä kysymyksiä
Perä kysymyksiä
Mitenköhän erottaa toisistaan 8", 8.8" ja 9" toisistaan?
Käykö tollanen 8.8" foxista 71:seen miten helposti ja mikä mahtaa olla väännön kesto? Tarkoitus olis vääntävän isolohkon perään.
Minkälaisia versioita 9";sesta on kun puhutaan isolaakerisista ja pikkulaakerisista?
Onkohan osilla minkälainen hinta ero?
Käykö tollanen 8.8" foxista 71:seen miten helposti ja mikä mahtaa olla väännön kesto? Tarkoitus olis vääntävän isolohkon perään.
Minkälaisia versioita 9";sesta on kun puhutaan isolaakerisista ja pikkulaakerisista?
Onkohan osilla minkälainen hinta ero?
Re: Perä kysymyksiä
8.8" aukeaa taaksepäin.
8" ja 9" aukeaa edestä, eli koko murikka lähtee banjosta. Niiden välisistä eroista:
http://mustangclub.fi/board/viewtopic.p ... ilit=perae
8.8" ei käy helposti -71:seen, koska on kierrejousilla ja nelilinkillä ja siitä puuttuu jousipakkojen paikat.
Tehonkestoa voi toiset arvailla.
8" ja 9" aukeaa edestä, eli koko murikka lähtee banjosta. Niiden välisistä eroista:
http://mustangclub.fi/board/viewtopic.p ... ilit=perae
8.8" ei käy helposti -71:seen, koska on kierrejousilla ja nelilinkillä ja siitä puuttuu jousipakkojen paikat.
Tehonkestoa voi toiset arvailla.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS, BMW 730 -95 3L V8 DOCH, Scorppi -97, 2.3(Kuusakoskelle
)
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS, BMW 730 -95 3L V8 DOCH, Scorppi -97, 2.3(Kuusakoskelle

-
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: Perä kysymyksiä
ei se laakerikoko kauheesti vaikuta kestoon. mutta kun vaihtaa sisäkalut parempiin niin sitten kestää 

"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Re: Perä kysymyksiä
Mielestäni laakerikoolla on jotain tekemistä myös keston kanssa.Galaxie61 kirjoitti:ei se laakerikoko kauheesti vaikuta kestoon. mutta kun vaihtaa sisäkalut parempiin niin sitten kestää
Keisien (9” FORD CASES) laakerit vaihtelevat kolmessa eri koossa 9” perissä.
Vakio 3.062”, 3,250” ja 3,812”
Kuvassa Fordin 9" perän pinion supportin takimmainen laakeri. Tämä laakeri ensisijaisesti ottaa perään tulevan voiman vastaan.
Kuvassa vasemmalta alkaen laakerit: 1. MW # 57620 pinion support 2. Daytona pinion spport (Nodular Iron DAYTONA PINION SUPPORT) 3. Ford 9" vakio pinion support. Onhan noissa selkeä ero.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
-
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: Perä kysymyksiä
en mä väittänykkään etteikö niitä olis erikokosia. montako olet rikki saanut ?Mexico65 kirjoitti:Mielestäni laakerikoolla on jotain tekemistä myös keston kanssa.Galaxie61 kirjoitti:ei se laakerikoko kauheesti vaikuta kestoon. mutta kun vaihtaa sisäkalut parempiin niin sitten kestää
Keisien (9” FORD CASES) laakerit vaihtelevat kolmessa eri koossa 9” perissä.
Vakio 3.062”, 3,250” ja 3,812”
Kuvassa Fordin 9" perän pinion supportin takimmainen laakeri. Tämä laakeri ensisijaisesti ottaa perään tulevan voiman vastaan.
Kuvassa vasemmalta alkaen laakerit: 1. MW # 57620 pinion support 2. Daytona pinion spport (Nodular Iron DAYTONA PINION SUPPORT) 3. Ford 9" vakio pinion support. Onhan noissa selkeä ero.
ite olen rikkonu tasauspyörästöjä, erilaisia lukkoja ja vetoakseleita mutta välityksen laakereita ei ole koskaan menny rikki vaikka taitaa mullakin olla tuo pienin vaihtoehto ...
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Re: Perä kysymyksiä
Kyllä noita vakio pininon supportteja repee irti casesta ja yokejakin hajonneena nähneenä
kun on painoa,pitoa,ja voimaa käytössä riittävästi.
Isommille poskilaakereille sopiva carrier 31-35-40 spline vetoakselit, pienimmälle 28 spline
Siksi isompi/paksumpi laakerinen case on vahvempi siltä osin.
Katu/Rata käytössä Daytona support vahvin - Ei ne turhaan hopalla tehneet sitä versiota. Varmasti Daytonan radalla
on koeponnistuksista/kilpailuissa tullut tietoa sen kestävyydestä ja ominaisuuksista.
Drag support vahvin muuten rakenteeltaan.Suositellaan lyhyempään käyttöön heikomman voiteluominaisuuden takia.
kun on painoa,pitoa,ja voimaa käytössä riittävästi.
Isommille poskilaakereille sopiva carrier 31-35-40 spline vetoakselit, pienimmälle 28 spline
Siksi isompi/paksumpi laakerinen case on vahvempi siltä osin.
Katu/Rata käytössä Daytona support vahvin - Ei ne turhaan hopalla tehneet sitä versiota. Varmasti Daytonan radalla
on koeponnistuksista/kilpailuissa tullut tietoa sen kestävyydestä ja ominaisuuksista.
Drag support vahvin muuten rakenteeltaan.Suositellaan lyhyempään käyttöön heikomman voiteluominaisuuden takia.
-
- Addikti
- Viestit: 334
- Liittynyt: 06 Huhti 2009, 16:24
- Paikkakunta: Alavus
Re: Perä kysymyksiä
Jatkanpa tätä tästä kun on samaa asjata.Elikkäs tulipas tuossa muiden keväthuoltojen lomassa kurkattua
peräänkin, pientä kolinaa sieltä kun aina välillä tuntui kuuluvan.Välitys (se helvetin harva) oli ihan ok
kunnossa eikä "muhjua" ollut kuin hieman magneetissa..mutta lukkolevyt olivat sitten aivan finaalissa
ja se kuulemma tuon kolinan aiheuttaakin kun pikkurattaat pääsevät liikaa heilumaan.Mistäs saan
uuden lukkolevypaketin ja välityksen edullisimpaan hintaan?Kyseessä siis 8.8 perä jossa ilmeisesti
alkuperäinen Traction-Lock.
peräänkin, pientä kolinaa sieltä kun aina välillä tuntui kuuluvan.Välitys (se helvetin harva) oli ihan ok
kunnossa eikä "muhjua" ollut kuin hieman magneetissa..mutta lukkolevyt olivat sitten aivan finaalissa
ja se kuulemma tuon kolinan aiheuttaakin kun pikkurattaat pääsevät liikaa heilumaan.Mistäs saan
uuden lukkolevypaketin ja välityksen edullisimpaan hintaan?Kyseessä siis 8.8 perä jossa ilmeisesti
alkuperäinen Traction-Lock.

Obd-vikakoodiluku Fordeihin ja muihin Usa-autoihin.Bmw täysi diagnostiikka, livedata ja koodaukset.
Alavus ja lähiympäristö, privalla tavoittaa.
Alavus ja lähiympäristö, privalla tavoittaa.
Re: Perä kysymyksiä
Joko olet saanu perän nippuun?
Mullakin kuuluu sillon tällön kolahduksia sieltä, vaikka on uudet lukkolevyt ja välitys ja laakerit ja kaikki.
Mullakin kuuluu sillon tällön kolahduksia sieltä, vaikka on uudet lukkolevyt ja välitys ja laakerit ja kaikki.
1998 GT
-
- Addikti
- Viestit: 334
- Liittynyt: 06 Huhti 2009, 16:24
- Paikkakunta: Alavus
Re: Perä kysymyksiä
Enpä oo tuohon nyt ehtinyt perehtymään kasaan se vaan laitettiin, uusilla öljyillä tietty.
Täytyis hommata kaikki osat valmiiksi ensin ja sitten vasta purkaa.Kertokaa nyt joku mistä edullisimmin
osat.Siis täältä suomesta.Rapakon taa on kyllä hyvä kanava mistä muutkin rojut mutta kun tahtoo aina vähän
kestää..Jos siis saisi vielä täksi kesäksi..
Täytyis hommata kaikki osat valmiiksi ensin ja sitten vasta purkaa.Kertokaa nyt joku mistä edullisimmin
osat.Siis täältä suomesta.Rapakon taa on kyllä hyvä kanava mistä muutkin rojut mutta kun tahtoo aina vähän
kestää..Jos siis saisi vielä täksi kesäksi..
Obd-vikakoodiluku Fordeihin ja muihin Usa-autoihin.Bmw täysi diagnostiikka, livedata ja koodaukset.
Alavus ja lähiympäristö, privalla tavoittaa.
Alavus ja lähiympäristö, privalla tavoittaa.