Perä kysymyksiä

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
R.A.M
Hiljaisempi
Viestit: 17
Liittynyt: 30 Loka 2009, 19:44
Auto: Mustang -71 convertible

Perä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja R.A.M »

Mitenköhän erottaa toisistaan 8", 8.8" ja 9" toisistaan?
Käykö tollanen 8.8" foxista 71:seen miten helposti ja mikä mahtaa olla väännön kesto? Tarkoitus olis vääntävän isolohkon perään.
Minkälaisia versioita 9";sesta on kun puhutaan isolaakerisista ja pikkulaakerisista?
Onkohan osilla minkälainen hinta ero?
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2629
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Perä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

8.8" aukeaa taaksepäin.
8" ja 9" aukeaa edestä, eli koko murikka lähtee banjosta. Niiden välisistä eroista:
http://mustangclub.fi/board/viewtopic.p ... ilit=perae

8.8" ei käy helposti -71:seen, koska on kierrejousilla ja nelilinkillä ja siitä puuttuu jousipakkojen paikat.

Tehonkestoa voi toiset arvailla.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS, BMW 730 -95 3L V8 DOCH, Scorppi -97, 2.3(Kuusakoskelle :( )
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Perä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

ei se laakerikoko kauheesti vaikuta kestoon. mutta kun vaihtaa sisäkalut parempiin niin sitten kestää :idea:
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Perä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Galaxie61 kirjoitti:ei se laakerikoko kauheesti vaikuta kestoon. mutta kun vaihtaa sisäkalut parempiin niin sitten kestää :idea:
Mielestäni laakerikoolla on jotain tekemistä myös keston kanssa.
Keisien (9” FORD CASES) laakerit vaihtelevat kolmessa eri koossa 9” perissä.
Vakio 3.062”, 3,250” ja 3,812”

Kuvassa Fordin 9" perän pinion supportin takimmainen laakeri. Tämä laakeri ensisijaisesti ottaa perään tulevan voiman vastaan.
Kuvassa vasemmalta alkaen laakerit: 1. MW # 57620 pinion support 2. Daytona pinion spport (Nodular Iron DAYTONA PINION SUPPORT) 3. Ford 9" vakio pinion support. Onhan noissa selkeä ero.
Liitteet
Pinion laakerit.jpg
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Perä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

Mexico65 kirjoitti:
Galaxie61 kirjoitti:ei se laakerikoko kauheesti vaikuta kestoon. mutta kun vaihtaa sisäkalut parempiin niin sitten kestää :idea:
Mielestäni laakerikoolla on jotain tekemistä myös keston kanssa.
Keisien (9” FORD CASES) laakerit vaihtelevat kolmessa eri koossa 9” perissä.
Vakio 3.062”, 3,250” ja 3,812”

Kuvassa Fordin 9" perän pinion supportin takimmainen laakeri. Tämä laakeri ensisijaisesti ottaa perään tulevan voiman vastaan.
Kuvassa vasemmalta alkaen laakerit: 1. MW # 57620 pinion support 2. Daytona pinion spport (Nodular Iron DAYTONA PINION SUPPORT) 3. Ford 9" vakio pinion support. Onhan noissa selkeä ero.
en mä väittänykkään etteikö niitä olis erikokosia. montako olet rikki saanut ?
ite olen rikkonu tasauspyörästöjä, erilaisia lukkoja ja vetoakseleita mutta välityksen laakereita ei ole koskaan menny rikki vaikka taitaa mullakin olla tuo pienin vaihtoehto ...
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Re: Perä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Kyllä noita vakio pininon supportteja repee irti casesta ja yokejakin hajonneena nähneenä
kun on painoa,pitoa,ja voimaa käytössä riittävästi.
Isommille poskilaakereille sopiva carrier 31-35-40 spline vetoakselit, pienimmälle 28 spline
Siksi isompi/paksumpi laakerinen case on vahvempi siltä osin.
Katu/Rata käytössä Daytona support vahvin - Ei ne turhaan hopalla tehneet sitä versiota. Varmasti Daytonan radalla
on koeponnistuksista/kilpailuissa tullut tietoa sen kestävyydestä ja ominaisuuksista.
Drag support vahvin muuten rakenteeltaan.Suositellaan lyhyempään käyttöön heikomman voiteluominaisuuden takia.
96PurpleStang1
Addikti
Viestit: 334
Liittynyt: 06 Huhti 2009, 16:24
Paikkakunta: Alavus

Re: Perä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja 96PurpleStang1 »

Jatkanpa tätä tästä kun on samaa asjata.Elikkäs tulipas tuossa muiden keväthuoltojen lomassa kurkattua
peräänkin, pientä kolinaa sieltä kun aina välillä tuntui kuuluvan.Välitys (se helvetin harva) oli ihan ok
kunnossa eikä "muhjua" ollut kuin hieman magneetissa..mutta lukkolevyt olivat sitten aivan finaalissa
ja se kuulemma tuon kolinan aiheuttaakin kun pikkurattaat pääsevät liikaa heilumaan.Mistäs saan
uuden lukkolevypaketin ja välityksen edullisimpaan hintaan?Kyseessä siis 8.8 perä jossa ilmeisesti
alkuperäinen Traction-Lock. :wink:
Liitteet
Kuva 670.jpg
Kuva 673.jpg
Obd-vikakoodiluku Fordeihin ja muihin Usa-autoihin.Bmw täysi diagnostiikka, livedata ja koodaukset.
Alavus ja lähiympäristö, privalla tavoittaa.
TPN
Aktiivi
Viestit: 139
Liittynyt: 21 Loka 2009, 20:43
Auto: 1998 GT T-45
Paikkakunta: Turenki

Re: Perä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja TPN »

Joko olet saanu perän nippuun?

Mullakin kuuluu sillon tällön kolahduksia sieltä, vaikka on uudet lukkolevyt ja välitys ja laakerit ja kaikki.
1998 GT
96PurpleStang1
Addikti
Viestit: 334
Liittynyt: 06 Huhti 2009, 16:24
Paikkakunta: Alavus

Re: Perä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja 96PurpleStang1 »

Enpä oo tuohon nyt ehtinyt perehtymään kasaan se vaan laitettiin, uusilla öljyillä tietty.
Täytyis hommata kaikki osat valmiiksi ensin ja sitten vasta purkaa.Kertokaa nyt joku mistä edullisimmin
osat.Siis täältä suomesta.Rapakon taa on kyllä hyvä kanava mistä muutkin rojut mutta kun tahtoo aina vähän
kestää..Jos siis saisi vielä täksi kesäksi..
Obd-vikakoodiluku Fordeihin ja muihin Usa-autoihin.Bmw täysi diagnostiikka, livedata ja koodaukset.
Alavus ja lähiympäristö, privalla tavoittaa.
Vastaa Viestiin