Roll bar ei oikein tule kyseeseen, kun olisi tarkoitus kayttaa takapenkkia muuhunkin kuin sateenvarjon ja/tai sixpackin kuljettamiseen.
4-pistevyot ja kiinnitys
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
4-pistevyot ja kiinnitys
Katselin tuossa netista erilaisia satseja, joilla saisi 4-pistevyot normaalien 3-pisteiden lisaksi. Minkalaisia virityksia muilla on ja onko suosituksia? Surffailun perusteella ei ole iso eika kallis projekti, mutta kiinnityksista on eri mielipiteita. Kestaako normipenkit "ympari" virityksen (lattiapultteihin), onko pakko hommata sporttijakkara tai roll barit jne? Monessa artikkelissa uhkailtiin selkarangan rutistumisella kolarissa (jota ei tietty ole tarkoitus ajaa
), jos olkaremmit on kiinni hartialinjan alapuolella...
Roll bar ei oikein tule kyseeseen, kun olisi tarkoitus kayttaa takapenkkia muuhunkin kuin sateenvarjon ja/tai sixpackin kuljettamiseen.
Roll bar ei oikein tule kyseeseen, kun olisi tarkoitus kayttaa takapenkkia muuhunkin kuin sateenvarjon ja/tai sixpackin kuljettamiseen.
Ainoa suositus jonka uskallan antaa on autourheilin sääntökirjan 2004
AUTOJEN TEKNISET MÄÄRÄYKSET JA KULJETTAJIEN AJOVARUSTEET kohta 6. turvavyöt. Kun toimit näiden ohjeiden mukaan niin ei todennäköisesti synny suurta virhettä.
http://www.akk-motorsport.fi/saannot/Tekniikka.htm
AUTOJEN TEKNISET MÄÄRÄYKSET JA KULJETTAJIEN AJOVARUSTEET kohta 6. turvavyöt. Kun toimit näiden ohjeiden mukaan niin ei todennäköisesti synny suurta virhettä.
http://www.akk-motorsport.fi/saannot/Tekniikka.htm
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Turvavyöt
Tietenkin on jokaisen auton omistajan oma asia minkälaiset vyöt autoonsa laittaa tuntuis kumminkin siltä että nykyisissä ajopeleissä on riittävän hyvät turvavyöt ja kun on viellä paukku pussit on mielestäni riittävän turvallinen tietenki näissä vanoissa kaukaloissa ei ole paukku pusseja.
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Re: Turvavyöt
Ajatus olisi saada lisaa sivuttaistukea. Kangaspenkeilla 3-pistevyot on muualla kuin radalla ihan ok, mutta nahkajakkarat ovat inhottavan liukkaita -> lisaa remmeja matkustamoon. Matka-ajossa olisi tarkoitus kayttaa alkuperaisia voita ja paremmin sitovia, kun ei ole tarkoitus ajaa drive thru purilaispaikkaan tai kurkotella karttaa hansikasloorasta.ROKI kirjoitti:Tietenkin on jokaisen auton omistajan oma asia minkälaiset vyöt autoonsa laittaa tuntuis kumminkin siltä että nykyisissä ajopeleissä on riittävän hyvät turvavyöt ja kun on viellä paukku pussit on mielestäni riittävän turvallinen tietenki näissä vanoissa kaukaloissa ei ole paukku pusseja.
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Ihan selkeet kuviot. Ite laittasin -65.seenkin 4pisteiset, olis helpompi sijotta kuin 3pisteiset. Penkit vaan pitäs vaihtaa noi orkkikset ei oikein toimi. Olen himoinnut tommosia Corbeaun Bosss tyyppisiä.
Tietääkö kukaan myykö niitä joku Suomessa? Lontoo on senverran heikkoo ettei pysty paljon kauempaa osteleen.
Tietääkö kukaan myykö niitä joku Suomessa? Lontoo on senverran heikkoo ettei pysty paljon kauempaa osteleen.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Kiitoksia hyvista vinkeista. Seuraavaksi sitten pitaisi tietty paattaa, mista ja minkalaiset rallihenkselit hommaa. Onko kokemuksia? Seka positiiviset etta negatiiviset kokemukset olisivat tervetulleita. Erityisesti, jos joku merkki / malli on tunnetusti lyhyt. Kun en ole mikaan riisitautinen niin saisi olla reilun pituiset hihnat... 
Suomessa lienee useita Corbeau penkien myyjiä. Esim. http://www.hptuning.com/index1.html Penkiä ja vöitä valittaessa ainakin penkit kannattaa käydä koeistumassa ja remmien pituuksia on syytä käydä mittailemassa. Turvavöiden myyjiä myös paljon mutta ainakin täällä Suomessa hyvä toimittaja sekä penkeille, että vöille http://www.autoracing.fi heiltä löytyy myös muutakin kivaa esim. jarrulaitteita.Homer65 kirjoitti:Penkit vaan pitäs vaihtaa noi orkkikset ei oikein toimi. Olen himoinnut tommosia Corbeaun Bosss tyyppisiä.
Tietääkö kukaan myykö niitä joku Suomessa? Lontoo on senverran heikkoo ettei pysty paljon kauempaa osteleen.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Muuten sitten tarkkana selkänojan tai kippimekanismin kanssa. Jos sellaista ei ole, niin saatetaan katsastuksessa muuttua kaksipaikkaiseksi.veekoo kirjoitti:Erityisesti, jos joku merkki / malli on tunnetusti lyhyt. Kun en ole mikaan riisitautinen niin saisi olla reilun pituiset hihnat...
Minulla tallissa Sparcon kippaava Torino, jossa selkänoja piisaa, mutta vöiden läpiviennit selkänojassa ovat hartioiden alapuolella.
Olen ajatellut laittaa kolmipistekiinnityksellä ja pikalukolla olkavyöt yhdistävän takavyön. Vöiksi olen ajatellut neljää vyötä, jossa olkavyöt yhdistyvät pikalukon avulla yhteen kiinnityspisteeseen. Kulmaa olen mittaillut, että hiinäjahiinä, että kelpaisiko FB:n takapenkin välistä tuleva kiinnitys tuohon takavyön kiinnitykseen.
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Onko näin? Ei olis tullut itelle mieleenkään.Muuten sitten tarkkana selkänojan tai kippimekanismin kanssa. Jos sellaista ei ole, niin saatetaan katsastuksessa muuttua kaksipaikkaiseksi.
Tarkoititko penkin ja selkänojan väliä? Sinne olin mielessäni vyötä ajatellut. Lieneekö FB.ssä ja HT.ssa penkit samanlaiset ja samalla paikalla?
Onko sulla takakiinnitys suunniteltu, joku valmis ratkaisu? Itessäni kun ei ole metallimiehen vikaa.
Viimeksi muokannut Homer65, 01 Joulu 2004, 20:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Jos on kiinteä kuppipenkki, niin takapenkille pääsy tai ennen kaikkea ulospääsy on hankalaa.
Takakiinnitys sääntöjen mukaan, eli vahvikepala
"Uudet kiinnityspisteet tulee vahvistaa vähintään 40 cm2:n ja 3 mm paksulla teräslevyllä ja putkikiinnitykset kuvan mukaisella vahvikkeella. Vöitä ei saa kiinnittää istuimeen tai istuimessa olevaan tukeen."
Eli lätkä hitsataan sinne taka-akselitunnelin etuosaan, jos sen saa tuohon 45 asteen kulmaan mahtumaan siitä penkin reiästä. "olkavyön kiinnityskulma on 10-45 astetta vaakatasosta. "
Takakiinnitys sääntöjen mukaan, eli vahvikepala
"Uudet kiinnityspisteet tulee vahvistaa vähintään 40 cm2:n ja 3 mm paksulla teräslevyllä ja putkikiinnitykset kuvan mukaisella vahvikkeella. Vöitä ei saa kiinnittää istuimeen tai istuimessa olevaan tukeen."
Eli lätkä hitsataan sinne taka-akselitunnelin etuosaan, jos sen saa tuohon 45 asteen kulmaan mahtumaan siitä penkin reiästä. "olkavyön kiinnityskulma on 10-45 astetta vaakatasosta. "