Sivu 1/2

ruoste pahus

Lähetetty: 23 Marras 2004, 23:39
Kirjoittaja mika
vinkkejä et miten sais jarrujen ilmausruuvit auki katkasematta niitä.on päässy korroosio käsiksi.muuten sylinterit hyvät eikä tarvista ois vaihtaa

Lähetetty: 24 Marras 2004, 02:07
Kirjoittaja JaniC
Ootkos kokeillu sen nimistä ainetta, kuin brake cleaner??? Se on todettu aika tehokkaaksi noissa jarruhommissa. Ruiskutat ainetta niihin ilmausruuveihin ja annat hetken vaikuttaa ja sit kokeilet. Mulla on ainakin lähteny kaikki ylimääräiset liat ym. hyvin irti sillä aineella, mix ei lähtis jumiin ruostuneet osatkin auki?! Saa muistaakseni kaikilta huoltoasemilta. Joku varmistakoot asian! :oops:

Jani

Lähetetty: 24 Marras 2004, 08:30
Kirjoittaja Avomusse
Eiköhän Brake cleaner ole vain pesuaine,joka haihtuu melko nopeasti ja poistaa lian&rasvan.

Itse käyttäisin ruosteenirroitusöljyä. Niitä myynnissä tarvikeliikkeissä ja melko monissa sekatavarataloissa

Lähetetty: 24 Marras 2004, 09:18
Kirjoittaja fairlane
lämpöö vaan kaasuhitsipillillä siihen ilmausruuviin

Lähetetty: 24 Marras 2004, 09:24
Kirjoittaja Arto65FB
Hanki oikean kokoinen jarruputkiavain, 3/8" muistaakseni, älä turaa jakarilla tai millisillä. Jos ei aukea avaimella, niin lämpöä peliin esim itse sain eskosta ilmausruuvin ehjänä auki sellaisella lanttilan 10mk:n butaanitoholla ja kylmäsprayllä.

Lähetetty: 24 Marras 2004, 12:30
Kirjoittaja FaikkuFB
Jos ei ole kaasupillejä, niin hitsaa migillä siihen vähän isompi mutteri
päähän. Jäähdyttyään yleensä lähtee helposti. Sitten vaan mallin mukaan
uusi ruuvi tilalle, löytyy todennäköisesti myös paikallisesta euro-varaosakaupasta. Uusi kestääkin taas sitten paremmin, ennen kuin
juuttuu uudestaan.

J

Lähetetty: 24 Marras 2004, 23:51
Kirjoittaja mika
oon hinkannu teräsharjalla ja liottanu ruosteaineilla mut ei aukee jaku ei uskalla vääntää lujaa ettei käy köpelösti mut lämpöö en oo kokeillu viel.se testataan.huomasin muuten furtin liikkees et oli tullu jotain uutta ja tehokasta ainetta ruostuneitten osien irrottamiseen esim jutunaiheen.olikos se et se aine jäädytti ja halkasi tavallaan ruosteen kierteitten välistä ja samalla se pääsi tunkeutuun sisään auttavalla tavalla. :shock: mystinen mut pitäs kokeilla ehkä sitäki............

Lähetetty: 25 Marras 2004, 12:09
Kirjoittaja Make_O
Meillä on tuunis tota vurtin ihme rostoff plussaa..siinä on tosiaan kylmäaine samaa pullos ja pitäis jäähdyttää ja tehdä mikrosäröjä kierre saumaan ja näin pääsee irrottavat aineet vaikuttamaan ruostuneeseen kohtaan.. :D No mä oon kyllä sitä mieltä että höpö höpö ,ei oo semmosta kunnon ainetta vielä keksittykään mikä olis kovin tehokas silloin kun pitää ruostuneet osat saada irti..ilman että niitä liotaa kuukauden jossain petroolis.. Paras konsti tohon sun ongelmaan on se että hommaat uuden ilmausruuvin ja otat sen irti lämmittämällä ja pienellä hylsyllä vääntämällä...

Lähetetty: 25 Marras 2004, 23:43
Kirjoittaja mika
joo lämmitin mut p..k..e yks katkes :cry: .yks aukes :D .yks jumis viel :x ja yhtä enoo kokeillu :?. ni siitä aineesta ei osaa sanoa mut se kuulostaa hyvälle ja todellisuus karua.onko se joku paineentasaaja vai mikä ku etusylinterin sisäl sellanen peltilätkä :?: .rummut edes

Lähetetty: 03 Joulu 2004, 11:36
Kirjoittaja Vieras
Hyvä konsti on antaa ruostuneelle ruuville, tms. terävä isku. Pitäisi irroittaa ruostepintoja toisistaan. Ja sen jälkeen koittaa uudestaan.

Vanha asentaja joskus neuvoi. Toiminut monta kertaa, ei tosin aina.
Eli siis jollain terävällä piikillä ja vasaralla iskua ruuvin päähän.

Lähetetty: 03 Joulu 2004, 12:54
Kirjoittaja Tahavo
Arto65FB kirjoitti:Hanki oikean kokoinen jarruputkiavain, 3/8" muistaakseni, älä turaa jakarilla tai millisillä. Jos ei aukea avaimella, niin lämpöä peliin esim itse sain eskosta ilmausruuvin ehjänä auki sellaisella lanttilan 10mk:n butaanitoholla ja kylmäsprayllä.
Tuo oikein kokoinen avain on ihan ehdoton tossa hommassa! Pienet lukkopihdit myös viimeinen keino, jos mahtuu ne kiinnittämään.

Lähetetty: 03 Joulu 2004, 23:10
Kirjoittaja veekoo
Anonymous kirjoitti:Hyvä konsti on antaa ruostuneelle ruuville, tms. terävä isku. Pitäisi irroittaa ruostepintoja toisistaan. Ja sen jälkeen koittaa uudestaan.

Vanha asentaja joskus neuvoi. Toiminut monta kertaa, ei tosin aina.
Eli siis jollain terävällä piikillä ja vasaralla iskua ruuvin päähän.
Joo. Meinasin kanssa ehdottaa tata. Mulla jakoavain on yleensa pyhitetty tohon hommaan, kun ei se oikein muuhun kaykaan. Sopivan painoinen ruuvin napauttamiseen jne.. :wink: Napakka isku ruuvin/pultin/mutterin paahan ja crc:ta valiin. Sit tupakan mittanen tauko ja vaantoa oikean kokoisella hylsylla. Jos ei aukea, niin voi toistaa edelliset pari kertaa, etta ruosteenirrotustavara paasee pitemmalle kierteisiin. Jos noi ei auta, niin sitten lammitys (ja lopuksi terva ja hoyhenet jos ruuvi katkeaa).

Lähetetty: 05 Joulu 2004, 14:48
Kirjoittaja mika
viel enoo kerenny muita kokeilla et aukeeko mut kaikki konstit kokeillaan ja kiitos teille neuvoista. :D

RUOSTE

Lähetetty: 24 Tammi 2005, 17:07
Kirjoittaja mustang cs
ruostuneiden ruuvien irroitukseen on myös,hyvä kokeilla sitä samaa ainetta jota käytetään hius halkeamien etsintään(ainakin hitsaus saumoissa).

Lähetetty: 24 Tammi 2005, 17:16
Kirjoittaja mika
mitäs se semmonen aine on???