ruoste pahus
ruoste pahus
vinkkejä et miten sais jarrujen ilmausruuvit auki katkasematta niitä.on päässy korroosio käsiksi.muuten sylinterit hyvät eikä tarvista ois vaihtaa
-
- Mega-addikti
- Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V
Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged - Paikkakunta: Vantaa
Ootkos kokeillu sen nimistä ainetta, kuin brake cleaner??? Se on todettu aika tehokkaaksi noissa jarruhommissa. Ruiskutat ainetta niihin ilmausruuveihin ja annat hetken vaikuttaa ja sit kokeilet. Mulla on ainakin lähteny kaikki ylimääräiset liat ym. hyvin irti sillä aineella, mix ei lähtis jumiin ruostuneet osatkin auki?! Saa muistaakseni kaikilta huoltoasemilta. Joku varmistakoot asian! 
Jani

Jani
Eiköhän Brake cleaner ole vain pesuaine,joka haihtuu melko nopeasti ja poistaa lian&rasvan.
Itse käyttäisin ruosteenirroitusöljyä. Niitä myynnissä tarvikeliikkeissä ja melko monissa sekatavarataloissa
Itse käyttäisin ruosteenirroitusöljyä. Niitä myynnissä tarvikeliikkeissä ja melko monissa sekatavarataloissa
Viimeksi muokannut Avomusse, 24 Marras 2004, 16:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
oon hinkannu teräsharjalla ja liottanu ruosteaineilla mut ei aukee jaku ei uskalla vääntää lujaa ettei käy köpelösti mut lämpöö en oo kokeillu viel.se testataan.huomasin muuten furtin liikkees et oli tullu jotain uutta ja tehokasta ainetta ruostuneitten osien irrottamiseen esim jutunaiheen.olikos se et se aine jäädytti ja halkasi tavallaan ruosteen kierteitten välistä ja samalla se pääsi tunkeutuun sisään auttavalla tavalla.
mystinen mut pitäs kokeilla ehkä sitäki............

- Make_O
- Aktiivi
- Auto: Ford Galaxie XL -68
Meillä on tuunis tota vurtin ihme rostoff plussaa..siinä on tosiaan kylmäaine samaa pullos ja pitäis jäähdyttää ja tehdä mikrosäröjä kierre saumaan ja näin pääsee irrottavat aineet vaikuttamaan ruostuneeseen kohtaan..
No mä oon kyllä sitä mieltä että höpö höpö ,ei oo semmosta kunnon ainetta vielä keksittykään mikä olis kovin tehokas silloin kun pitää ruostuneet osat saada irti..ilman että niitä liotaa kuukauden jossain petroolis.. Paras konsti tohon sun ongelmaan on se että hommaat uuden ilmausruuvin ja otat sen irti lämmittämällä ja pienellä hylsyllä vääntämällä...

- Tahavo
- Mega-addikti
- Auto: Ford Mustang HT 64½
Tuo oikein kokoinen avain on ihan ehdoton tossa hommassa! Pienet lukkopihdit myös viimeinen keino, jos mahtuu ne kiinnittämään.Arto65FB kirjoitti:Hanki oikean kokoinen jarruputkiavain, 3/8" muistaakseni, älä turaa jakarilla tai millisillä. Jos ei aukea avaimella, niin lämpöä peliin esim itse sain eskosta ilmausruuvin ehjänä auki sellaisella lanttilan 10mk:n butaanitoholla ja kylmäsprayllä.
- veekoo
- Aina äänessä
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Joo. Meinasin kanssa ehdottaa tata. Mulla jakoavain on yleensa pyhitetty tohon hommaan, kun ei se oikein muuhun kaykaan. Sopivan painoinen ruuvin napauttamiseen jne..Anonymous kirjoitti:Hyvä konsti on antaa ruostuneelle ruuville, tms. terävä isku. Pitäisi irroittaa ruostepintoja toisistaan. Ja sen jälkeen koittaa uudestaan.
Vanha asentaja joskus neuvoi. Toiminut monta kertaa, ei tosin aina.
Eli siis jollain terävällä piikillä ja vasaralla iskua ruuvin päähän.

-
- Aktiivi
RUOSTE
ruostuneiden ruuvien irroitukseen on myös,hyvä kokeilla sitä samaa ainetta jota käytetään hius halkeamien etsintään(ainakin hitsaus saumoissa).