Sivu 1/2
windsorin ja cleven koko ero
Lähetetty: 16 Tammi 2010, 12:11
Kirjoittaja jallu64
Näyttää nyt siltä että rakennan koneen jommasta kummasta koneesta,paljonko noissa on koko eroa?Aikaisempia topicceja lukeneena niissä on jotain eroa koossa?Tulisi -70 sr:ään.Onko koneiden osissa ja saatavuudessa paljon eroja?Tarkoitus olisi saada kiva katu motti 350-450hp.Kestääkö c4 noi tehot?
Re: windsorin ja cleven koko ero
Lähetetty: 16 Tammi 2010, 16:09
Kirjoittaja Arto65FB
jallu64 kirjoitti:Näyttää nyt siltä että rakennan koneen jommasta kummasta koneesta,paljonko noissa on koko eroa?Aikaisempia topicceja lukeneena niissä on jotain eroa koossa?
Tarkoitat ilmeisesti fyysistä kokoa. Molemmathan iskutilavuudeltaan ovat 351cid. Vaikka cleve on 9.2" dekkikorkeudella (kampilinjasta kansitasoon), eli matalampi, niin kannet ovat vähän leveämmällä kuin windsorissa, jossa 9.5" dekkikorkeudella. Molemmat mahtuvat -70 konehuoneeseen. Toki voit valita jonkun tunnel-ram imarin, jolla tullaan konepeitosta läpi. Tehotavoitteenkin saavut molemmilla. Vakiokansilla et ehkä windsorilla niin helposti.
Re: windsorin ja cleven koko ero
Lähetetty: 16 Tammi 2010, 17:19
Kirjoittaja jallu64
Joo fyysistä kokoa tarkoitin.Ja tarkoitus olisi käyttää juuri mahdollisimman paljon alkuperäis osia.
Re: windsorin ja cleven koko ero
Lähetetty: 16 Tammi 2010, 19:43
Kirjoittaja jallu64
Mihinkäs lohkoon nuo pikkulohko bossit tehtiin?
Re: windsorin ja cleven koko ero
Lähetetty: 16 Tammi 2010, 21:52
Kirjoittaja kariboy
Eikkös ne vuonna ´70 olleet 302 (G koodi) ja 429 (Zkoodi) ...
Siis molemmat Bossit...
Re: windsorin ja cleven koko ero
Lähetetty: 16 Tammi 2010, 22:22
Kirjoittaja Fastback
pikkuboss tehtiin 302 sukuiseen lohkoon, paitsi se oli oma valunsa, 4-pulttisilla runkolaakeripukeilla ja selkeästi vahvempi mitä vakiolohko. Jos saisin valita niin tjollainen 351w lohko, siihen chi 3-v kannet ja 3.85 iskua.
Jos rauta clevelandin kansia haluaa käyttää niine-baytä hakuseen street boss intake tai track boss intake.
Re: windsorin ja cleven koko ero
Lähetetty: 17 Tammi 2010, 01:35
Kirjoittaja jallu64
kariboy kirjoitti:Eikkös ne vuonna ´70 olleet 302 (G koodi) ja 429 (Zkoodi) ...
Siis molemmat Bossit...
Tulikos se 351 vasta 71?
Re: windsorin ja cleven koko ero
Lähetetty: 17 Tammi 2010, 12:50
Kirjoittaja Drummer
jallu64 kirjoitti:kariboy kirjoitti:Eikkös ne vuonna ´70 olleet 302 (G koodi) ja 429 (Zkoodi) ...
Siis molemmat Bossit...
Tulikos se 351 vasta 71?
Tuli ja oli ainut (puoli)vuosi, 1608 kpl tehtiin heitä.
Re: windsorin ja cleven koko ero
Lähetetty: 17 Tammi 2010, 17:11
Kirjoittaja Fastback
351 Boss on Fordin paras pikkulohko tai ehkä paras hiperformance sb moottori mitä Ford/GM/Mopar onnistuivat tuottamaan '60-'70-luvuilla. 351 Boss on tehty 4-pulttiseen Cleveland lohkoon. Aikoinaan kun Fordin pikkulohkoon ei ollut olemassa hyviä kansia ei alkuperäisiä tai aftermarkettia, niin oli suosittua asentaa 302 tai 351w lohkoon Cleveland kannet. Operaation vaikein osa oli puuttuva imusarja, jota valmisti Bush Performance ja B&A samoilla muoteilla - toinen meni konkkaan, toinen osti muotit ja homma jatkua. Heillä oli 302 ja 351w moottoreille tarkoitetut street Boss ja track Boss imusarjat. Street boss oli matala dualplane ja track Boss korkea victor jr. tyylinen yksitasoimusarja. En tiedä onko firma enää pystyssä, mutta näitä imusarjoja näkee säännöllisesti e-bayllä ja racing junkilla. Autoharrasteella oli Suomessa tommoinen street boss imusarja hyllyssä joskus vuonna kivi ja kirves.
Kuinka tarkan kopiot haluat 351 Bossista? Esim. hankkimalla 4-pulttisen Cleveland lohkon tai 2-pulttisen, siihen 4V Cleveland tyyliset rautakannet ja matala dual plane alumiini imusarja - niin ollaan ulkoisesti lähellä 351 Bossia. Clevelandista saa helposti hakemasi paukkumäärän, kuten windsoristakin.
Hyviä vaihtoehtoja voisi olla myös edelbrockin tai trickflown cleveland kannet, aussilainen CHI valmistaa myös mielenkiintoisia cleveland kansia. Olishan se erilaista hankkia Clevelandiin alukannet, windsoreita nyt on kaikilla alsakansilla
Projekti vaikuttaa mielenkiintoiselta. Jos tommoista lähdet tekemään, niin 351c imusarjoja löytyy paljon kotimaasta hyllyiltä pölyä keräämästä. Kannattaa ainakin kysellä.
Re: windsorin ja cleven koko ero
Lähetetty: 17 Tammi 2010, 17:56
Kirjoittaja jallu64
Ulkoisesti haluaisin aika lähelle bossia.Cleven lohko(tai w)ja cleven rautakannet,näistä varmaan lähdetään.Minkä vuotuiset lohkot ja kannet olisi käypäsiä?
Re: windsorin ja cleven koko ero
Lähetetty: 17 Tammi 2010, 18:05
Kirjoittaja Tapsa
Lootan saa kestämään em tehot suht pienillä muutoksilla
varsinkin 72> uudemmat
Re: windsorin ja cleven koko ero
Lähetetty: 17 Tammi 2010, 19:09
Kirjoittaja jallu64
Mitenkäs paljon koneistus hommia on edessä jos 351w lohkoon ymppää cleven rautakannet?Ja onko tässä jotain vuosimalleihin liittyviä ongelmia edessä?
Re: windsorin ja cleven koko ero
Lähetetty: 17 Tammi 2010, 19:25
Kirjoittaja munmummu69
jallu64 kirjoitti:Ulkoisesti haluaisin aika lähelle bossia.Cleven lohko(tai w)ja cleven rautakannet,näistä varmaan lähdetään.Minkä vuotuiset lohkot ja kannet olisi käypäsiä?
Jos vaihtoehtoina on edelleen 302/351 ja W/C ja mielihalut jossain BOSSin tyylisessä, niin autenttisin ratkaisu on tuo 302W ja siihen cleven kannet. Tuollaisesta ei saa puhua julkisesti BOSSina vaan Clevor on yksi virityksen lempinimistä. Kun lopputulos ei kuitenkaan ole autenttinen, niin unohtaisin turhan jumpan 302+C parissa. Mielestäni helpoiten tehoa ja BOSS tyylistä saa tuosta 351C:stä ja siihen heittämällä BOSS tyyliset venakopat ja muut koreografiat. Ei ehkä niin 1970 pikkuBOSS kuin clevor, mutta kuitenkin.
Re: windsorin ja cleven koko ero
Lähetetty: 17 Tammi 2010, 19:28
Kirjoittaja munmummu69
jallu64 kirjoitti:Mitenkäs paljon koneistus hommia on edessä jos 351w lohkoon ymppää cleven rautakannet?Ja onko tässä jotain vuosimalleihin liittyviä ongelmia edessä?
Tossa on aika hyvää kerrontaa:
LINKKI
Re: windsorin ja cleven koko ero
Lähetetty: 19 Tammi 2010, 15:30
Kirjoittaja Mexico65
Fastback kirjoitti: Autoharrasteella oli Suomessa tommoinen street boss imusarja hyllyssä joskus vuonna kivi ja kirves.
Tuo imusarja haettin pois viimevuoden lopulla. Street ja Track Boss 302 /351 imusarjat kuului Ford Motorsportin valikoimiin vielä 1980 luvulla.
Nyt toimittaja on
http://www.tmeyerinc.com/B&Aintake.html
Big Boss Special-454
* Aftermarket 9.500" block Cleveland mains and 4.125" bore
* Forged 4.250" stroke crankshaft
* Forged H-beam connecting rods
* Forged flat top pistons
* Rod and main bearings
* Premium moly ring set