Sivu 1/1
Holleyn säätöruuvi
Lähetetty: 22 Heinä 2009, 19:27
Kirjoittaja jallu64
Mikä säätöruuvi tuo on?Tarkoitan tuon alipaineletkun alla olevaa.On erittäin löysä,pystyy sormin pyörittämään.Ai niin tyypiltään tuo hollikka on 4160 600cfm.Yritin laittaa kuvaa mutta tänne voi vaan laittaa niin pieniä tiedostoja että luovutan.
Re: Holleyn säätöruuvi
Lähetetty: 23 Heinä 2009, 08:24
Kirjoittaja SamiM
Noo-o, linkin räjäytyskuvassa osat numero 114 ovat tyhjäkäyntiseosruuvit (#114 Idle Adjustment Needle), tarkoitatko sitä/niitä? Vänkärin puoleisen ruuvin yläpuolella on jakajan ajoitettu alipainelähtö, jota ei kuvassa näy, sen kohdalle on merkitty tulppa (#116 Spark Hole Plug).
Holley 4150/4160 Exploded View
Re: Holleyn säätöruuvi
Lähetetty: 23 Heinä 2009, 09:43
Kirjoittaja Tapsa
Tyhjäkäyntiruuvit sijaitsevat niillä kohdin holleyssä.
Niissä pitäis olla korkki tiiviste/kiristin kierteen ulkoreunassa
ne on kulahtaneet jos säätöruuvi on "löysällä"
kierrä neula ensin pohjaan maltilla myötäpäivään ja laske samalla kierrokset. saat sitten samaan kohtaan säädön suoraan.
sitten avaat tarpeeksi ja nyppäät neulan päästä irti kaasarista, pitäs tulla korkki ruuvin mikana
jos ei ole tiivistettä voit tehdä korkin tms palasesta kierteen ulkoreunassa olevan koloon sopivan
tai kokella kääntää tosinpäin , puristella vanhoja
tai hankkia uudet jostain putiikista tai kavereilta kysellä kaasari rempoista jääneenä osana
Re: Holleyn säätöruuvi
Lähetetty: 23 Heinä 2009, 12:56
Kirjoittaja SamiM
Tapsa kirjoitti:Tyhjäkäyntiruuvit...
Siis seosruuvit

Re: Holleyn säätöruuvi
Lähetetty: 23 Heinä 2009, 18:16
Kirjoittaja jallu64
Kiitos tiedoista.Rupes vähän tyhjäkäynti sekoilemaan,kärjet jo vaihdoin ,hyllyssä odottaa vielä uudet tulpat,vaihdan vielä ne ja jos se ei auta pitää syventyä niihin tyhjäkäynti seos ruuveihin.Mitenkähän niitä sitten säädetään kun niitä on kaasarin molemminpuolin

Kai sillä jotain merkitystä on kumpaa säätää vai onko??
Re: Holleyn säätöruuvi
Lähetetty: 23 Heinä 2009, 18:37
Kirjoittaja Arto65FB
jallu64 kirjoitti:Mitenkähän niitä sitten säädetään kun niitä on kaasarin molemminpuolin

Kai sillä jotain merkitystä on kumpaa säätää vai onko??
Jos katsot vielä sen list-numeron ryyppytornista, niin selvitetään kumpia päin niitä pitää pyöritellä.
Normitapa on, että laihentuu, kun käännät sisäänpäin. Sellaisen perussäätö on kierre hellästi pohjaan ja siitä n. 1½ kierrosta auki. Siitä voit lähteä hakemaan säätöjä vakuumimittarilla. Eli koita saada imusarjan vakuumi nousemaan, kun kierrät. Voit joutua säätämään samalla myös tyhjäkäyntiä pienemmälle, jos on paremman säädön takia noussut.
Jos on ns. emissiokorvauskaasari, niin siinä ruuvia kiristämällä seos rikastuu, mutta säätö samanlainen, haet korkeampaa vakuumia.
Vähän aikaa, kun ruuvailee, niin siihen tottuu. Voithan myös katsastuksen yhteydessä pyytää päästömittauksen, niin näet CO-luvut, jotka saisivat olla vaikka kolmosen luokkaa, vähän riippuen, minkälaiset pääsuuttimet ovat.
Re: Holleyn säätöruuvi
Lähetetty: 23 Heinä 2009, 20:01
Kirjoittaja jallu64
80457-1
2007
tuollainen numerosarja siinä on.En omista vakuumipumppua ,niin täytyy tehdä korvakuulolla.
Re: Holleyn säätöruuvi
Lähetetty: 23 Heinä 2009, 22:20
Kirjoittaja Tapsa
No helevatti, tyhmäkäynti seosruuvit ..
Kaasu Läppien säätö ruuvi akselin päällä.. tyhmäkäynti nopeus sieltä. viksuissa kaasareissa molemissa päissä
enivei kaikki ymmärsi asian kuitenkin !
Noi emissio mehumaijat onneks harvinaisempia ja niissä yleensä lukee Suunta nuolella lean-laihalle, rich-rikkaalle.
Re: Holleyn säätöruuvi
Lähetetty: 24 Heinä 2009, 08:40
Kirjoittaja SamiM
Tuolta löytyy siis perustiedot Holleystä:
Holley Carb Numerical Listing
Arto65FB kirjoitti:jallu64 kirjoitti:Mitenkähän niitä sitten säädetään kun niitä on kaasarin molemminpuolin

Kai sillä jotain merkitystä on kumpaa säätää vai onko??
Jos katsot vielä sen list-numeron ryyppytornista, niin selvitetään kumpia päin niitä pitää pyöritellä.
Normitapa on, että laihentuu, kun käännät sisäänpäin. Sellaisen perussäätö on kierre hellästi pohjaan ja siitä n. 1½ kierrosta auki. Siitä voit lähteä hakemaan säätöjä vakuumimittarilla. Eli koita saada imusarjan vakuumi nousemaan, kun kierrät. Voit joutua säätämään samalla myös tyhjäkäyntiä pienemmälle, jos on paremman säädön takia noussut.
Jos on ns. emissiokorvauskaasari, niin siinä ruuvia kiristämällä seos rikastuu, mutta säätö samanlainen, haet korkeampaa vakuumia.
Vähän aikaa, kun ruuvailee, niin siihen tottuu. Voithan myös katsastuksen yhteydessä pyytää päästömittauksen, niin näet CO-luvut, jotka saisivat olla vaikka kolmosen luokkaa, vähän riippuen, minkälaiset pääsuuttimet ovat.
Eli varttikierros kerrallaan molempia, sitten odotat joitakin sekunteja, että moottori kerkeää vastata säätöön. Korvakuulolta ne on ennen säädetty, sitten kun tuntuu toimivan hyvin, niin se on siinä.

Tai sitten kun käy helpoiten tyhjää niin siinä on hyvä.
Re: Holleyn säätöruuvi
Lähetetty: 24 Heinä 2009, 10:32
Kirjoittaja Mexico65
Tuolta hyvät ohjeet Holleyn kunnostamiseen ja säätämiseen.
http://www.torinoproject.com/tech/holley_tuning.htm
En ole tuolta löytänyt mitään virheellistä tietoa.
Ainoa lisäys jonka huomioisin, on sytytysennakon vaikutus tyhjäkäynnin säätöön.
Tämän vuoksi yleensä tarkastan sytytys ennakon samanaikaisesti kaasuttimen säädön kanssa.
Kumpi ensin?
Sytkän- vai kaasarin säätö? Vai molemmat yhtä aikaa?