Holleyn säätöruuvi
- jallu64
- Addikti
- Viestit: 213
- Liittynyt: 05 Tammi 2008, 09:52
- Auto: sportsroof -70
mondeo 2.0 stw-03
volvo v70-00
triumph 750 chopper - Paikkakunta: Kajaani
Holleyn säätöruuvi
Mikä säätöruuvi tuo on?Tarkoitan tuon alipaineletkun alla olevaa.On erittäin löysä,pystyy sormin pyörittämään.Ai niin tyypiltään tuo hollikka on 4160 600cfm.Yritin laittaa kuvaa mutta tänne voi vaan laittaa niin pieniä tiedostoja että luovutan.
Re: Holleyn säätöruuvi
Noo-o, linkin räjäytyskuvassa osat numero 114 ovat tyhjäkäyntiseosruuvit (#114 Idle Adjustment Needle), tarkoitatko sitä/niitä? Vänkärin puoleisen ruuvin yläpuolella on jakajan ajoitettu alipainelähtö, jota ei kuvassa näy, sen kohdalle on merkitty tulppa (#116 Spark Hole Plug).
Holley 4150/4160 Exploded View
Holley 4150/4160 Exploded View
Re: Holleyn säätöruuvi
Tyhjäkäyntiruuvit sijaitsevat niillä kohdin holleyssä.
Niissä pitäis olla korkki tiiviste/kiristin kierteen ulkoreunassa
ne on kulahtaneet jos säätöruuvi on "löysällä"
kierrä neula ensin pohjaan maltilla myötäpäivään ja laske samalla kierrokset. saat sitten samaan kohtaan säädön suoraan.
sitten avaat tarpeeksi ja nyppäät neulan päästä irti kaasarista, pitäs tulla korkki ruuvin mikana
jos ei ole tiivistettä voit tehdä korkin tms palasesta kierteen ulkoreunassa olevan koloon sopivan
tai kokella kääntää tosinpäin , puristella vanhoja
tai hankkia uudet jostain putiikista tai kavereilta kysellä kaasari rempoista jääneenä osana
Niissä pitäis olla korkki tiiviste/kiristin kierteen ulkoreunassa
ne on kulahtaneet jos säätöruuvi on "löysällä"
kierrä neula ensin pohjaan maltilla myötäpäivään ja laske samalla kierrokset. saat sitten samaan kohtaan säädön suoraan.
sitten avaat tarpeeksi ja nyppäät neulan päästä irti kaasarista, pitäs tulla korkki ruuvin mikana
jos ei ole tiivistettä voit tehdä korkin tms palasesta kierteen ulkoreunassa olevan koloon sopivan
tai kokella kääntää tosinpäin , puristella vanhoja
tai hankkia uudet jostain putiikista tai kavereilta kysellä kaasari rempoista jääneenä osana
- jallu64
- Addikti
- Viestit: 213
- Liittynyt: 05 Tammi 2008, 09:52
- Auto: sportsroof -70
mondeo 2.0 stw-03
volvo v70-00
triumph 750 chopper - Paikkakunta: Kajaani
Re: Holleyn säätöruuvi
Kiitos tiedoista.Rupes vähän tyhjäkäynti sekoilemaan,kärjet jo vaihdoin ,hyllyssä odottaa vielä uudet tulpat,vaihdan vielä ne ja jos se ei auta pitää syventyä niihin tyhjäkäynti seos ruuveihin.Mitenkähän niitä sitten säädetään kun niitä on kaasarin molemminpuolin
Kai sillä jotain merkitystä on kumpaa säätää vai onko??
Re: Holleyn säätöruuvi
Jos katsot vielä sen list-numeron ryyppytornista, niin selvitetään kumpia päin niitä pitää pyöritellä.jallu64 kirjoitti:Mitenkähän niitä sitten säädetään kun niitä on kaasarin molemminpuolinKai sillä jotain merkitystä on kumpaa säätää vai onko??
Normitapa on, että laihentuu, kun käännät sisäänpäin. Sellaisen perussäätö on kierre hellästi pohjaan ja siitä n. 1½ kierrosta auki. Siitä voit lähteä hakemaan säätöjä vakuumimittarilla. Eli koita saada imusarjan vakuumi nousemaan, kun kierrät. Voit joutua säätämään samalla myös tyhjäkäyntiä pienemmälle, jos on paremman säädön takia noussut.
Jos on ns. emissiokorvauskaasari, niin siinä ruuvia kiristämällä seos rikastuu, mutta säätö samanlainen, haet korkeampaa vakuumia.
Vähän aikaa, kun ruuvailee, niin siihen tottuu. Voithan myös katsastuksen yhteydessä pyytää päästömittauksen, niin näet CO-luvut, jotka saisivat olla vaikka kolmosen luokkaa, vähän riippuen, minkälaiset pääsuuttimet ovat.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS, BMW 730 -95 3L V8 DOCH, Scorppi -97, 2.3(Kuusakoskelle
)
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS, BMW 730 -95 3L V8 DOCH, Scorppi -97, 2.3(Kuusakoskelle
- jallu64
- Addikti
- Viestit: 213
- Liittynyt: 05 Tammi 2008, 09:52
- Auto: sportsroof -70
mondeo 2.0 stw-03
volvo v70-00
triumph 750 chopper - Paikkakunta: Kajaani
Re: Holleyn säätöruuvi
80457-1
2007
tuollainen numerosarja siinä on.En omista vakuumipumppua ,niin täytyy tehdä korvakuulolla.
2007
tuollainen numerosarja siinä on.En omista vakuumipumppua ,niin täytyy tehdä korvakuulolla.
Re: Holleyn säätöruuvi
No helevatti, tyhmäkäynti seosruuvit ..
Kaasu Läppien säätö ruuvi akselin päällä.. tyhmäkäynti nopeus sieltä. viksuissa kaasareissa molemissa päissä
enivei kaikki ymmärsi asian kuitenkin !
Noi emissio mehumaijat onneks harvinaisempia ja niissä yleensä lukee Suunta nuolella lean-laihalle, rich-rikkaalle.
Kaasu Läppien säätö ruuvi akselin päällä.. tyhmäkäynti nopeus sieltä. viksuissa kaasareissa molemissa päissä
enivei kaikki ymmärsi asian kuitenkin !
Noi emissio mehumaijat onneks harvinaisempia ja niissä yleensä lukee Suunta nuolella lean-laihalle, rich-rikkaalle.
Re: Holleyn säätöruuvi
Tuolta löytyy siis perustiedot Holleystä:
Holley Carb Numerical Listing
Tai sitten kun käy helpoiten tyhjää niin siinä on hyvä.
Holley Carb Numerical Listing
Eli varttikierros kerrallaan molempia, sitten odotat joitakin sekunteja, että moottori kerkeää vastata säätöön. Korvakuulolta ne on ennen säädetty, sitten kun tuntuu toimivan hyvin, niin se on siinä.Arto65FB kirjoitti:Jos katsot vielä sen list-numeron ryyppytornista, niin selvitetään kumpia päin niitä pitää pyöritellä.jallu64 kirjoitti:Mitenkähän niitä sitten säädetään kun niitä on kaasarin molemminpuolinKai sillä jotain merkitystä on kumpaa säätää vai onko??
Normitapa on, että laihentuu, kun käännät sisäänpäin. Sellaisen perussäätö on kierre hellästi pohjaan ja siitä n. 1½ kierrosta auki. Siitä voit lähteä hakemaan säätöjä vakuumimittarilla. Eli koita saada imusarjan vakuumi nousemaan, kun kierrät. Voit joutua säätämään samalla myös tyhjäkäyntiä pienemmälle, jos on paremman säädön takia noussut.
Jos on ns. emissiokorvauskaasari, niin siinä ruuvia kiristämällä seos rikastuu, mutta säätö samanlainen, haet korkeampaa vakuumia.
Vähän aikaa, kun ruuvailee, niin siihen tottuu. Voithan myös katsastuksen yhteydessä pyytää päästömittauksen, niin näet CO-luvut, jotka saisivat olla vaikka kolmosen luokkaa, vähän riippuen, minkälaiset pääsuuttimet ovat.
Re: Holleyn säätöruuvi
Tuolta hyvät ohjeet Holleyn kunnostamiseen ja säätämiseen.
http://www.torinoproject.com/tech/holley_tuning.htm
En ole tuolta löytänyt mitään virheellistä tietoa.
Ainoa lisäys jonka huomioisin, on sytytysennakon vaikutus tyhjäkäynnin säätöön.
Tämän vuoksi yleensä tarkastan sytytys ennakon samanaikaisesti kaasuttimen säädön kanssa.
Kumpi ensin?
Sytkän- vai kaasarin säätö? Vai molemmat yhtä aikaa?
http://www.torinoproject.com/tech/holley_tuning.htm
En ole tuolta löytänyt mitään virheellistä tietoa.
Ainoa lisäys jonka huomioisin, on sytytysennakon vaikutus tyhjäkäynnin säätöön.
Tämän vuoksi yleensä tarkastan sytytys ennakon samanaikaisesti kaasuttimen säädön kanssa.
Kumpi ensin?
Sytkän- vai kaasarin säätö? Vai molemmat yhtä aikaa?
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.