Kysymyksiä 289/C4/Perä ?
-
puuhapetri
- Aktiivi
- Viestit: 34
- Liittynyt: 28 Heinä 2008, 09:52
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Kysymyksiä 289/C4/Perä ?
Eli tämmösiä fundeerannu
1: Mikähän lukko mulla ja mitä ööliä sille tarjota? Ei salli paljon pyörimis eroa. Napisee käännettäessä hiljasella nopeudella. Sateella kurvassa nappasee pidon aika hätäseen. Hiekkaparkkiksella kääntely pistää sisäpuolen suttaileen. Suoraan lähdössä siis pitoa piisaa.
2: C4 vaihtaa ykköseltä kakkoselle aina nykäisten. Juoksuvauhtia kun laskettelee alamäkeen tyhjäkäynnillä niin hakee kokoajan 2 ja 3 väliä. Voisko johtua römpsöttävästä tyhjäkäynnistä? Oliko näissä vanhoissa C4:ssa oikea suodatin vai pelkkä ritilä? Ja paljonkohan on öljytilavuus?
3: 289:n öljyn määrä. Uusi suodatin ja nelosen kannu Gulffia niin tuli melki yläviivalle. Olin varautunut kahdella kannulla ihan suotta vai voiko olla väärän mittanen tikku?
4: Öljynpaineet tyhjäkäynti/normaaliajo/max - 3,5/5,0/7,0bar. Kuulostaako normaalille?
5: Mitenkähän tuosta koneesta sais rutistettua lisää hevosia. Koneessa on Fireball HI-6 sytkä, Hookerin pitkät peltisarjat ja tuplaputket H:lla, Weiand Stealth imari, Carter AFB Competition Series nelikurkku ja cmf:stä en tiiä mittään sekä römpsöti nokka. Kannet on rautakannet mutta venttiilikoneisto näytti aika hitekiltä eli tuommoset laakeroidut aluvivut ja muutenkin "terveen" näköinen koneisto. Ilmeisesti kantta viilailtu enemmänkin. Tehot nyt 261hp/5300k, 404nm/3400k. Laihalla läpi kierrosalueen, mutta vetää nätisti loppuun asti.
6: Kuinka mahdoton homma lisätä jarrutehostin alkuperäiseen levy/rumpujarru systeemiin?
1: Mikähän lukko mulla ja mitä ööliä sille tarjota? Ei salli paljon pyörimis eroa. Napisee käännettäessä hiljasella nopeudella. Sateella kurvassa nappasee pidon aika hätäseen. Hiekkaparkkiksella kääntely pistää sisäpuolen suttaileen. Suoraan lähdössä siis pitoa piisaa.
2: C4 vaihtaa ykköseltä kakkoselle aina nykäisten. Juoksuvauhtia kun laskettelee alamäkeen tyhjäkäynnillä niin hakee kokoajan 2 ja 3 väliä. Voisko johtua römpsöttävästä tyhjäkäynnistä? Oliko näissä vanhoissa C4:ssa oikea suodatin vai pelkkä ritilä? Ja paljonkohan on öljytilavuus?
3: 289:n öljyn määrä. Uusi suodatin ja nelosen kannu Gulffia niin tuli melki yläviivalle. Olin varautunut kahdella kannulla ihan suotta vai voiko olla väärän mittanen tikku?
4: Öljynpaineet tyhjäkäynti/normaaliajo/max - 3,5/5,0/7,0bar. Kuulostaako normaalille?
5: Mitenkähän tuosta koneesta sais rutistettua lisää hevosia. Koneessa on Fireball HI-6 sytkä, Hookerin pitkät peltisarjat ja tuplaputket H:lla, Weiand Stealth imari, Carter AFB Competition Series nelikurkku ja cmf:stä en tiiä mittään sekä römpsöti nokka. Kannet on rautakannet mutta venttiilikoneisto näytti aika hitekiltä eli tuommoset laakeroidut aluvivut ja muutenkin "terveen" näköinen koneisto. Ilmeisesti kantta viilailtu enemmänkin. Tehot nyt 261hp/5300k, 404nm/3400k. Laihalla läpi kierrosalueen, mutta vetää nätisti loppuun asti.
6: Kuinka mahdoton homma lisätä jarrutehostin alkuperäiseen levy/rumpujarru systeemiin?
Ford Mustang Fastback -65
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
M-B 280 S -66
K-750(Ural) -70
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
M-B 280 S -66
K-750(Ural) -70
- jls
- Addikti
- Viestit: 382
- Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
- Auto: 1965 Fastback 351
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Kysymyksiä 289/C4/Perä ?
Mulla noin 70 vuosimallin C4:ssä oli pelkkä ritilä. Öljytilavuus vajaa 10 litraa jos turbiinikin on tyhjä. Pohjankautta valuttaessa noin puolet taitaa jäädä turbiiniin.Oliko näissä vanhoissa C4:ssa oikea suodatin vai pelkkä ritilä? Ja paljonkohan on öljytilavuus?
Jos on vakio peltinen öljypohja, niin 4,5 litraa suodattimen kans pitäis olla aika lähellä. Viisaammat sanoo, ettei näissä koneissa haittaa vaikka on vähän liikaa, niin itse oon sujauttanu 5 litraa.289:n öljyn määrä. Uusi suodatin ja nelosen kannu Gulffia niin tuli melki yläviivalle. Olin varautunut kahdella kannulla ihan suotta vai voiko olla väärän mittanen tikku?
Fastbackilla on varmaan lääkkeet tähänMitenkähän tuosta koneesta sais rutistettua lisää hevosia.
Ei ole kummoinen homma. Uusi pääsylkkätehostin paketti jostain ja ehkä uusi paineensäätöventtiili takalinjalle ja pulttaat kiinni. Loppu onkin putkien uusimista. Lisää ohjeita löytyy tosi hyvin tältä palstalta ja alla pari linkkiä.Kuinka mahdoton homma lisätä jarrutehostin alkuperäiseen levy/rumpujarru systeemiin?
http://www.mustangandfords.com/techarti ... index.html
http://www.mustangsteve.com/BRAKES.html
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
-Growing Up Is Overrated-
Re: Kysymyksiä 289/C4/Perä ?
Paljonhan tuota autoa on ilmeisesti rakennettu, joten voihan perässäkin olla mitä vaan, mutta arvataan, että Trak-Lok olisi, niin lisäaine olisi unohtunut, jolloin aluksi kitkalevyt pitävät hyvin ja sitten kulahtavat. Tai sitten se on shimmattu vaan tosi tiukalle. Kun kerran pyörimiseroa on, niin tuskin Kemppilukkoa siellä on.puuhapetri kirjoitti:Eli tämmösiä fundeerannu
1: Mikähän lukko mulla ja mitä ööliä sille tarjota? Ei salli paljon pyörimis eroa. Napisee käännettäessä hiljasella nopeudella. Sateella kurvassa nappasee pidon aika hätäseen. Hiekkaparkkiksella kääntely pistää sisäpuolen suttaileen. Suoraan lähdössä siis pitoa piisaa.
?
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS, BMW 730 -95 3L V8 DOCH, Scorppi -97, 2.3(Kuusakoskelle
)
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS, BMW 730 -95 3L V8 DOCH, Scorppi -97, 2.3(Kuusakoskelle
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Kysymyksiä 289/C4/Perä ?
Kuullostaa tutulle, tosin mulla ei juurikaan kilise, eikä kolise, joskus pamahtelee kevyesti. Mulla on powertrax no-slip lukko, veikkaisin että sama löytyy.puuhapetri kirjoitti:1: Mikähän lukko mulla ja mitä ööliä sille tarjota? Ei salli paljon pyörimis eroa. Napisee käännettäessä hiljasella nopeudella. Sateella kurvassa nappasee pidon aika hätäseen. Hiekkaparkkiksella kääntely pistää sisäpuolen suttaileen. Suoraan lähdössä siis pitoa piisaa.
http://www.richmondgear.com/powertrax/noslip.html
Tai sitten tuo:
http://www.richmondgear.com/powertrax/lockright.html
Tosin tuo pitää ilmeisesti aika kilkatusta.
Öölinä perus-peräöljy, muistaakseni. Eiköhän tuolta linkeistä löydy tieto siihen...
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Re: Kysymyksiä 289/C4/Perä ?
4.7L on virallinen määrä.puuhapetri kirjoitti:3: 289:n öljyn määrä. Uusi suodatin ja nelosen kannu Gulffia niin tuli melki yläviivalle. Olin varautunut kahdella kannulla ihan suotta vai voiko olla väärän mittanen tikku?
Tähän on ziljoona tapaa, helpompaa ja vaikeampaa, riippuen tavoitteesta. Nykyisessä setupissa on joko mieto nokka tai jyrkemmälle nokalle liian vähän ruttua, ja kevyesti viilatut kannet. Sopivasti viilatut rautakannet virtaa +400hp joten potentiaalia tarvittaessa on, mutta tokihan helpolla pääsee melkein millä tahansa alukansilla mitkä sinne saa sopimaan. Perusjuttuja näyttäisi jo olevan kohdallaan joten tässä vaihtoehtoja:puuhapetri kirjoitti:5: Mitenkähän tuosta koneesta sais rutistettua lisää hevosia. Koneessa on Fireball HI-6 sytkä, Hookerin pitkät peltisarjat ja tuplaputket H:lla, Weiand Stealth imari, Carter AFB Competition Series nelikurkku ja cmf:stä en tiiä mittään sekä römpsöti nokka. Kannet on rautakannet mutta venttiilikoneisto näytti aika hitekiltä eli tuommoset laakeroidut aluvivut ja muutenkin "terveen" näköinen koneisto. Ilmeisesti kantta viilailtu enemmänkin. Tehot nyt 261hp/5300k, 404nm/3400k. Laihalla läpi kierrosalueen, mutta vetää nätisti loppuun asti.
-lisää puristuksia ja nokkaa käsi kädessä
-lisää hengitystä kansiin, joko parantelemalla vanhoja tai vaihtamalla kannet. Huomioi esim. vanhojen parannuksissa venttiilit ohuemmilla varsilla, imuventtiilin back-cut jne eli ei pelkkä viilaus
-syvemmälle mentäessä lisää kokoa moottoriin, eli kun 500hp ei riitä niin sitten täytyy jo siirtyä 5-litrasesta lohkosta isompaan
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Re: Kysymyksiä 289/C4/Perä ?
lukko siellä ääntelehtii, tiukkissa käännöksissä .
paukahtelu suht normaalia ,tiukalla lukolla, ainakin on toistaiseksi timmissä kunnossa voit kokeilla hieman lisätä lisäainetta jos on kovin häiritsevää
sen pitäis levylukoissa lieventää ääntelehtimistä.
C-4 laatikon kuvernööri arpoo pienessä vauhdissa rullatessa kun on vaihdon rajalla kick-down vipu lepotilassa ei kuormituksen alla eli ihan ok-
römpöttävällä nokka-akselilla ei juuri vaikutusta tähän asiaan
ölppää vajaa 5ltraa siihen mottiin
isoja tehoja /kieroksia 289 :stä ei kannata jo pienten veivipulttien takia kannata hakemaan.
uudemmista/suuremista moottori vaihtoehdoista, sitten kyllä löytyy lääkkeet lähes joka lähtöön.
muut loput asiat olikin jo aikaisemmim mainittu tässä topkissa.
paukahtelu suht normaalia ,tiukalla lukolla, ainakin on toistaiseksi timmissä kunnossa voit kokeilla hieman lisätä lisäainetta jos on kovin häiritsevää
sen pitäis levylukoissa lieventää ääntelehtimistä.
C-4 laatikon kuvernööri arpoo pienessä vauhdissa rullatessa kun on vaihdon rajalla kick-down vipu lepotilassa ei kuormituksen alla eli ihan ok-
römpöttävällä nokka-akselilla ei juuri vaikutusta tähän asiaan
ölppää vajaa 5ltraa siihen mottiin
isoja tehoja /kieroksia 289 :stä ei kannata jo pienten veivipulttien takia kannata hakemaan.
uudemmista/suuremista moottori vaihtoehdoista, sitten kyllä löytyy lääkkeet lähes joka lähtöön.
muut loput asiat olikin jo aikaisemmim mainittu tässä topkissa.
Re: Kysymyksiä 289/C4/Perä ?
Tuossa autossa on tuo powertrax kilikolilukko, joten ei muutakuin anna mennä vaan, jos meinaat öljyt vaihtaa niin laita vaikka 85/140 raskaankaluston ö.
Joskushan tuosta koneesta on mitattu 314 hopotikopotia, silloin siinoli ralli-imari ja tuplapumppaaja Hölley. Ny siinon kaasarina jimmy carter 600CFM 
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2113
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Kysymyksiä 289/C4/Perä ?
Seoksissa voisi olla 20heppaa piilossa?
Crank case evac, maksaa muutaman kympin ja lisäisi, ehkä, 10hv?
Sähköflekti / visko, 5 hv?
Noiden jälkeen sitten varmaan joutuu konetta aukomaan. Jos ei kansia halua vaihtaa, niin ehkä customi nokka? Mikä lienee puristus suhde? Puristus paineet mitattu?
PeteP:llä ilmeisesti tietoa lukosta. Itse olisin arvannut Auburnin kartio mallia, joka oli 90-luvulla edullisin vaihtoehto 8" perään. Itselläkin sellainen hieman luistava on hyllyn kulmalla... Ehkä talvi ajoon käypänen...
Crank case evac, maksaa muutaman kympin ja lisäisi, ehkä, 10hv?
Sähköflekti / visko, 5 hv?
Noiden jälkeen sitten varmaan joutuu konetta aukomaan. Jos ei kansia halua vaihtaa, niin ehkä customi nokka? Mikä lienee puristus suhde? Puristus paineet mitattu?
PeteP:llä ilmeisesti tietoa lukosta. Itse olisin arvannut Auburnin kartio mallia, joka oli 90-luvulla edullisin vaihtoehto 8" perään. Itselläkin sellainen hieman luistava on hyllyn kulmalla... Ehkä talvi ajoon käypänen...
-
puuhapetri
- Aktiivi
- Viestit: 34
- Liittynyt: 28 Heinä 2008, 09:52
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: Kysymyksiä 289/C4/Perä ?
Juuh, lisää litroja. Tehot on koneesta.jls kirjoitti:Fastbackilla on varmaan lääkkeet tähänpuuhapetri kirjoitti: Mitenkähän tuosta koneesta sais rutistettua lisää hevosia.Onko nuo tehot takapyöriltä vai kampiakselilta?
Mustang Steveltä saa vielä CABLE CLUTCH CONVERSIONin, joka toimii jarrutehostimen kanssa, jos sais enskesäksi manuaalin.jls kirjoitti:Ei ole kummoinen homma. Uusi pääsylkkätehostin paketti jostain ja ehkä uusi paineensäätöventtiili takalinjalle ja pulttaat kiinni. Loppu onkin putkien uusimista. Lisää ohjeita löytyy tosi hyvin tältä palstalta ja alla pari linkkiä.puuhapetri kirjoitti: Kuinka mahdoton homma lisätä jarrutehostin alkuperäiseen levy/rumpujarru systeemiin?
http://www.mustangandfords.com/techarti ... index.html
http://www.mustangsteve.com/BRAKES.html
Onko sitten Noslip vai Lockright. Toi PeteP:n kuvailema "kilikolilukko" kuvaa kyllä hyvin. Kilauttaa myös aika terävästi kun vaihtaa tyhjäkäynnillä 3:lta 2:lle.65HT kirjoitti:Kuullostaa tutulle, tosin mulla ei juurikaan kilise, eikä kolise, joskus pamahtelee kevyesti. Mulla on powertrax no-slip lukko, veikkaisin että sama löytyy.puuhapetri kirjoitti:1: Mikähän lukko mulla ja mitä ööliä sille tarjota? Ei salli paljon pyörimis eroa. Napisee käännettäessä hiljasella nopeudella. Sateella kurvassa nappasee pidon aika hätäseen. Hiekkaparkkiksella kääntely pistää sisäpuolen suttaileen. Suoraan lähdössä siis pitoa piisaa.
http://www.richmondgear.com/powertrax/noslip.html
Tai sitten tuo:
http://www.richmondgear.com/powertrax/lockright.html
Tosin tuo pitää ilmeisesti aika kilkatusta.
Öölinä perus-peräöljy, muistaakseni. Eiköhän tuolta linkeistä löydy tieto siihen...
Tätä konetta en varmaan sisäisesti rakenna uudelleen. Stroke Windsor sitten joskus. Toisaalta nokan ja kaasarin vaihtoa vois harkita. Nääkin hommat ois paremmin oppinu nuorena jollon tuli pelattua vaan noiden eurofoordien kanssa. Nyt on jotain ihmeen murtolukutuumia, cidejä, psiitä, feetvääntöjä ja kaikki työkalut on millisiä.GT-350 kirjoitti:Tähän on ziljoona tapaa, helpompaa ja vaikeampaa, riippuen tavoitteesta. Nykyisessä setupissa on joko mieto nokka tai jyrkemmälle nokalle liian vähän ruttua, ja kevyesti viilatut kannet. Sopivasti viilatut rautakannet virtaa +400hp joten potentiaalia tarvittaessa on, mutta tokihan helpolla pääsee melkein millä tahansa alukansilla mitkä sinne saa sopimaan. Perusjuttuja näyttäisi jo olevan kohdallaan joten tässä vaihtoehtoja:puuhapetri kirjoitti:5: Mitenkähän tuosta koneesta sais rutistettua lisää hevosia. Koneessa on Fireball HI-6 sytkä, Hookerin pitkät peltisarjat ja tuplaputket H:lla, Weiand Stealth imari, Carter AFB Competition Series nelikurkku ja cmf:stä en tiiä mittään sekä römpsöti nokka. Kannet on rautakannet mutta venttiilikoneisto näytti aika hitekiltä eli tuommoset laakeroidut aluvivut ja muutenkin "terveen" näköinen koneisto. Ilmeisesti kantta viilailtu enemmänkin. Tehot nyt 261hp/5300k, 404nm/3400k. Laihalla läpi kierrosalueen, mutta vetää nätisti loppuun asti.
-lisää puristuksia ja nokkaa käsi kädessä
-lisää hengitystä kansiin, joko parantelemalla vanhoja tai vaihtamalla kannet. Huomioi esim. vanhojen parannuksissa venttiilit ohuemmilla varsilla, imuventtiilin back-cut jne eli ei pelkkä viilaus
-syvemmälle mentäessä lisää kokoa moottoriin, eli kun 500hp ei riitä niin sitten täytyy jo siirtyä 5-litrasesta lohkosta isompaan
Kaasarissa ei ole ryyppyä, joten voisko olla 500cfm? En löytäny Carterilta muuta ryypytöntä mallia. Oisko tässä sitten kyseisen motin ahdistaja? Muistatko tarkemmin mikä Holley oli ja suosittelisitko sen vaihtoa? Tästä motista kun sais sen reilu 300hp ja manuaaliaskin niin piisais pari vuotta rocknroll.PeteP kirjoitti:Tuossa autossa on tuo powertrax kilikolilukko, joten ei muutakuin anna mennä vaan, jos meinaat öljyt vaihtaa niin laita vaikka 85/140 raskaankaluston ö.Joskushan tuosta koneesta on mitattu 314 hopotikopotia, silloin siinoli ralli-imari ja tuplapumppaaja Hölley. Ny siinon kaasarina jimmy carter 600CFM
Sähköflekti olis myös turvallisempi kun toi rosterisirkkeli.Antti66HT kirjoitti:Seoksissa voisi olla 20heppaa piilossa?
Crank case evac, maksaa muutaman kympin ja lisäisi, ehkä, 10hv?
Sähköflekti / visko, 5 hv?
Noiden jälkeen sitten varmaan joutuu konetta aukomaan. Jos ei kansia halua vaihtaa, niin ehkä customi nokka? Mikä lienee puristus suhde? Puristus paineet mitattu?
PeteP:llä ilmeisesti tietoa lukosta. Itse olisin arvannut Auburnin kartio mallia, joka oli 90-luvulla edullisin vaihtoehto 8" perään. Itselläkin sellainen hieman luistava on hyllyn kulmalla... Ehkä talvi ajoon käypänen...
Kuinka Crank case evac vaikuttaa tehoihin?
Puristus suhteesta en tiedä eikä paineita mitattu, mutta kone vaikuttaa muuten terveeltä. Ei huohota eikä hukkaa nesteitä. lämmöt pysyy tasasina.
Ford Mustang Fastback -65
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
M-B 280 S -66
K-750(Ural) -70
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
M-B 280 S -66
K-750(Ural) -70
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Kysymyksiä 289/C4/Perä ?
Varmaankin on lockright, sillä no-slip on kyllä aikas äänetön. Harvoin mutkissa ääntelee, lähinnä silloin kun on mutkassa mennyt päälle ja suoraan ajettaessa irrottaa niin pamahtaa. Hyvin eleetön on, mutta pitää aina. 
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Re: Kysymyksiä 289/C4/Perä ?
Kuussatanen Cartteri se on, mä vaan aikanaan heitin siitä ryyppykamat lepikkoon. Käyppäs säädättämässä se kone kohilleen, ennakon ja seostensäädöillä löytyy helposti kymmeniä kaakkiloita 