Käyntihäiriö ja sähköongelmia

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Henna
Tulokas
Auto: Ford Mustang 2d 5.0 convertible -90

Käyntihäiriö ja sähköongelmia

Viesti Kirjoittaja Henna »

Heips! Mun musse käynnistyy hyvin ja ensimmäiset 10 km kulkee hyvin, mutta sen jälkeen kierrokset alkavat hyppiä ja auto hyytyy. Kun odottelee parin tupakan verran niin käynnistyy uudelleen, mutta hyytyy taas parin km päästä. Vika alkoi talven jälkeen, kun otin auton taas ajoon. Missä voisi olla vika?

Toinen kysymys: Vilkut ei toimi, hätävilkut toimii. Katto ei toimi eikä tuuletin toimi. Sähkövika?

Siis voinko itse tehdä/tarkistaa jotain vai vienkö suoraan huoltoon.

Kyselee Henna
Ford Mustang 5.0. LX 2d convertible -90
Ville K
Moderaattori
Viesti:

Re: Käyntihäiriö ja sähköongelmia

Viesti Kirjoittaja Ville K »

Olikohan ne vilkut, katto ja tuuletin saman sulakkeen takana, hätävilkut taitaa olla omansa, se vois selittää miksi ne toimii ja tavalliset vilkut ei..

Käyntihäiriöön en osaa sanoa, kun ei itsellä ole vielä kauheasti kokemusta amerikan voorteista. Joku on joskus puhellut siitä virranjakajassa olevasta "boksista", että vanhemmiten alkais oireilemaan lämmön vaikutuksesta, olisko nyt sitten siinä syy?
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Lauri
Addikti

Viesti Kirjoittaja Lauri »

Ville K kirjoitti:Olikohan ne vilkut, katto ja tuuletin saman sulakkeen takana, hätävilkut taitaa olla omansa,

Itseasiassa ne on kaikki eri sulakkeilla.

Ville K kirjoitti:Joku on joskus puhellut siitä virranjakajassa olevasta "boksista", että vanhemmiten alkais oireilemaan lämmön vaikutuksesta, olisko nyt sitten siinä syy?
Se TFI moduuli voisi olla yksi syy, tosin en muista aiheuttaako se sammumista kesken ajon vai eikö vaan lähde kuumana käyntiin. Muita tarkistuskohteita on nämä perinteiset kulutusosat, polttoaineen suodatin, pumppu, puola yms. Tuohon kierrosten hyppimiseen jos saisi vähän vielä tarkennusta, jos vain kierroslukumittarin viisari loikkii mutta moottorin kierrokset kuulostaa pysyvän samana niin menisi sytytyspuolelle vika. Jos moottorin kierroksetkin putoilee niin vika voi olla kummassa vaan, sitten pitää tarkastaa tuleeko kipinää ja mitata bensanpaineet.
Henna
Tulokas
Auto: Ford Mustang 2d 5.0 convertible -90

Viesti Kirjoittaja Henna »

Hei taas! Siis myös moottorin kierrokset heittelee, kun polkaisee kunnolla kaasua niin auttaa hetkeksi, mutta sammuu kuitenkin.

T: Henna
Ford Mustang 5.0. LX 2d convertible -90
Handyy
Addikti
Auto: 1966 Ford Mustang HT (302)

Viesti Kirjoittaja Handyy »

Voisikohan olla, että kone saa liikaa bensaa? Mulla oli juuri vastaava ongelma, eli pysyi käynnissä vain kaasulla, mutta muuten tukehtui itseensä. Helpoin tapa varmistaa tuo on katsoa, onko tulpat mustana - Ei tartte kuin päivän pyöriä viallisena niin näki jo selvästi. Ja minulla siis oli kaasarin neulaventtiili rikki, eli päästi jatkuvalla syötöllä bensaa vaikkei tarvinnut.
SamiM
Aina äänessä

Viesti Kirjoittaja SamiM »

Henna kirjoitti:Heips! Mun musse käynnistyy hyvin ja ensimmäiset 10 km kulkee hyvin, mutta sen jälkeen kierrokset alkavat hyppiä ja auto hyytyy. Kun odottelee parin tupakan verran niin käynnistyy uudelleen, mutta hyytyy taas parin km päästä. Vika alkoi talven jälkeen, kun otin auton taas ajoon. Missä voisi olla vika?
Oireiden ja aikaisempien tapausten perusteella viittaisi jakajan kyljessä olevan TFI-modulin vikaan.
Vee8
Aina äänessä
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

TFI on todennäköisin syy. Se on siitä kiva purkki että oire voi olla varsin erilainen eri tapauksissa. Mulla ei auto sammunu ikinä mutta ei vaan lähteny käyntiin aina. Toisessa autossa taas sammu ihan millon vaan ja ei käymään hetkeen. Kolmas taas voi käydä vaan huonosti.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
------Ford Mustang Mach-E------
Vastaa Viestiin