Ilmapumppu pois ja muita kysymyksiä
Ilmapumppu pois ja muita kysymyksiä
Mulla on tollanen 88 Gt, ei oo vähäpäästöinen, ei katalysaattoreita otteessa. Ilmapumpun poistosta olisin kysellyt, että mitä vaikuttaa päästöihin, onko helppo edelleen leimata ilman mitään kikkailuja? Katit tosta on ilmeisestikin poistettu jo joskus aiemmin, kun oli hitsisaumat kattien kummassakin päässä, ja samoin kuorissa. Ja mites ton sitten järkevimmin poistais, noi putket sun muut? Tuleeko jotain vikakoodeja? Sitten putkistosta, minkälaisia pakosarjoja/putkistoa kannattais hankkia? Auto on nyt vakio putkistolla, mutta katit poistettuna, on juuri sopivan äänekäs, ei ainakaan juurikaan äänekkäämpi sais olla. Vakio peltisarjat surkeessa kunnossa, kartiot niin syöpyneet, että supsuttaa välistä. Samaten ne kattiputket aika surkeessa kunnossa laipoistaan. Eli pakosarjat+x- vai H-putki? Ja minkä valmistajan olis helpoin asennuksen/sopivuuden kannalta? Mistä kannattais hommata noi kyseiset palikat?
Hakuakin koitin, mutta en oikein löytänyt sopivia vastauksia, ja oon amerikan voortien parissa ihan keltanokka..
-Ville
Hakuakin koitin, mutta en oikein löytänyt sopivia vastauksia, ja oon amerikan voortien parissa ihan keltanokka..
-Ville
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
- hannu
- Aina äänessä
- Viestit: 1169
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
- Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
- Paikkakunta: Ikaalinen
Re: Ilmapumppu pois ja muita kysymyksiä
Jos paikkakuntasi on tuo ylöjärvi, niin siitä kun ajelet n.30 km:ä vaasaan päin , löytyy tuollainen paikka http://www.hhp.fi , sieltä saat varmaan hyllystä nuo osat ja neuvot kaupan päälle.Ville K kirjoitti:Mulla on tollanen 88 Gt, ei oo vähäpäästöinen, ei katalysaattoreita otteessa. Ilmapumpun poistosta olisin kysellyt, että mitä vaikuttaa päästöihin, onko helppo edelleen leimata ilman mitään kikkailuja? Katit tosta on ilmeisestikin poistettu jo joskus aiemmin, kun oli hitsisaumat kattien kummassakin päässä, ja samoin kuorissa. Ja mites ton sitten järkevimmin poistais, noi putket sun muut? Tuleeko jotain vikakoodeja? Sitten putkistosta, minkälaisia pakosarjoja/putkistoa kannattais hankkia? Auto on nyt vakio putkistolla, mutta katit poistettuna, on juuri sopivan äänekäs, ei ainakaan juurikaan äänekkäämpi sais olla. Vakio peltisarjat surkeessa kunnossa, kartiot niin syöpyneet, että supsuttaa välistä. Samaten ne kattiputket aika surkeessa kunnossa laipoistaan. Eli pakosarjat+x- vai H-putki? Ja minkä valmistajan olis helpoin asennuksen/sopivuuden kannalta? Mistä kannattais hommata noi kyseiset palikat?
Hakuakin koitin, mutta en oikein löytänyt sopivia vastauksia, ja oon amerikan voortien parissa ihan keltanokka..
-Ville
Re: Ilmapumppu pois ja muita kysymyksiä
Täytyypä tulla poikkeen jokupäivä..
Pakosarjat ja X-putki meni jo tilaukseen tuumacidiltä. BBK:n shortyt ja X-putki.
Pakosarjat ja X-putki meni jo tilaukseen tuumacidiltä. BBK:n shortyt ja X-putki.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: Ilmapumppu pois ja muita kysymyksiä
Poistin ilmapumpun talvella, joskus tulee vikakoodi air thermactor system tms shittiä. Ei kuitenkaan haitaa mitään. Kesällä ei vikavalo ole enää palanut vaikka siellä yks muu vika onkin. Remmin mitta löytyy jostain mun postauksesta jos ohitat ilmapumpun ja sulla on ac. Katoin niin 84.5" ja joutuu reitittämään erilailla.
Viimeksi muokannut Pappacosworth, 04 Kesä 2009, 19:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
Re: Ilmapumppu pois ja muita kysymyksiä
Mä sitä kerran konttorilla kysäsin, vastaus oli että kun on aikanaan näillä saastelaitteilla kilvitetty niin kyllähän ne siellä pitää olla. Tosin sitäennen kysyi minulta että onko näissä jotain ilmapumppua, ja neljää katalysaattoriakin ihmetteli kovasti. Ei niitä taida kovin moni muistaa enää tän ikäisistä mitä pitää olla ja mitä ei. Eikä moni taida jaksaa tarkastaa, paitsi huonona päivänä. On kai noita menestyksekkäästi leimailtu ilmankin ks. varusteita.Ville K kirjoitti:Mulla on tollanen 88 Gt, ei oo vähäpäästöinen, ei katalysaattoreita otteessa. Ilmapumpun poistosta olisin kysellyt, että mitä vaikuttaa päästöihin, onko helppo edelleen leimata ilman mitään kikkailuja? Katit tosta on ilmeisestikin poistettu jo joskus aiemmin, kun oli hitsisaumat kattien kummassakin päässä, ja samoin kuorissa.
Kai ne katit on hitsattuna tulleet jo tehtaalta.
Re: Ilmapumppu pois ja muita kysymyksiä
Näissä kateissa oli siis jälkikäteen jonkun kyläsepän hitsaamat saumat..
Niin ja ei ole AC/DC:tä, eli remmi on jo valmiiksi lyhkäsempi. Täytyy vähän kattella miten sen järkevimmin tekis.

Niin ja ei ole AC/DC:tä, eli remmi on jo valmiiksi lyhkäsempi. Täytyy vähän kattella miten sen järkevimmin tekis.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Re: Ilmapumppu pois ja muita kysymyksiä
Tiedä sitten onko nois uudemmissa ilmastoimattomissa samalla lailla kuin vanhemmissa fokseissa, munkin autosta on jo aikanaan ilmapumppu poistettu eikä siellä mitään ylimääräistä pyörää ole.Ville K kirjoitti:Näissä kateissa oli siis jälkikäteen jonkun kyläsepän hitsaamat saumat..![]()
Niin ja ei ole AC/DC:tä, eli remmi on jo valmiiksi lyhkäsempi. Täytyy vähän kattella miten sen järkevimmin tekis.
Go tell Alice....
Re: Ilmapumppu pois ja muita kysymyksiä
Joo, täytyy katsoa kuinka hassun näköisesti remmi menis, jos sen ilmapumpun vaan ottais pois.
Ja sen verran vielä noista leimamiehistä, että milläs ne osais ilmapumppua ja katteja vaatia, jos niistä ei otteessakaan oo mitään merkintää? Kai se on pääasia, että täyttää ne vuosimallin asettamat päästörajat, ja sitä juuri halusinkin tietää, että täyttääkö auto ne kunnossa ollessaan, jos katit ja ilmapumppu on poistettu.
Ja sen verran vielä noista leimamiehistä, että milläs ne osais ilmapumppua ja katteja vaatia, jos niistä ei otteessakaan oo mitään merkintää? Kai se on pääasia, että täyttää ne vuosimallin asettamat päästörajat, ja sitä juuri halusinkin tietää, että täyttääkö auto ne kunnossa ollessaan, jos katit ja ilmapumppu on poistettu.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Re: Ilmapumppu pois ja muita kysymyksiä
Onkos tos ilmapumppu alhaalla vai missäspäin konetta? Tossa ´79:ssä ei mee mitenkään hassusti hihna.
Go tell Alice....
Re: Ilmapumppu pois ja muita kysymyksiä
Se on koneen oikealla kyljellä aika alhaalla, jos ihan suoraan ottais sen vaan pois, tulis aika pitkä matka kampuran siivalta laturille.. ..kai.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Re: Ilmapumppu pois ja muita kysymyksiä
Ei se hirvittävän pitkä matka oo, ja kyl kestää paikoillaan.Ville K kirjoitti:Se on koneen oikealla kyljellä aika alhaalla, jos ihan suoraan ottais sen vaan pois, tulis aika pitkä matka kampuran siivalta laturille.. ..kai.
Go tell Alice....
Re: Ilmapumppu pois ja muita kysymyksiä
Sainkin jo sellaisen kaavion, josta ilmenee hihnan reitti ja pituus ilman ilmapumppua.. Kyllä se tosiaan näyttäis onnistuvan ilman sokeeta pyörää.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Re: Ilmapumppu pois ja muita kysymyksiä
Juu eihän ne osaakaan vaatia jos eivät muista että juuri nimenomaan tällaisessa on pumput yms. olleet tai ala sitä erikseen koneelta ja kirjoista tarkistamaan. Sieltä löytyy paljon sellaista mitä ei otteessa lue. Sitä mä yritin sepostaa aiemmin.Ville K kirjoitti:Ja sen verran vielä noista leimamiehistä, että milläs ne osais ilmapumppua ja katteja vaatia, jos niistä ei otteessakaan oo mitään merkintää? Kai se on pääasia, että täyttää ne vuosimallin asettamat päästörajat, ja sitä juuri halusinkin tietää, että täyttääkö auto ne kunnossa ollessaan, jos katit ja ilmapumppu on poistettu.
Älä jätä vesipumppua välistä...Ville K kirjoitti:Se on koneen oikealla kyljellä aika alhaalla, jos ihan suoraan ottais sen vaan pois, tulis aika pitkä matka kampuran siivalta laturille.. ..kai.

Re: Ilmapumppu pois ja muita kysymyksiä
Tänään aloin vaihtamaan pakosarjoja ja X-putkistoa, Ilmapumpun eliminator-palikka on tulossa viikolla, eipä sitä sittenkään ihan järkevästi olis saanut ilman sitä otettua välistä pois. Ei kellään sattuis olemaan ylimääräisenä sitä ilmapumppuun liittyvää putkea, joka tulee kansiin kiinni, siitä sais sopivasti rakenneltua sokeat lätkät kansien reikien peitteeksi, en raaski tuhota tota omaa kun oon pussihousu, jos joskus palauttaa ton ihan orkkikseksi takaisin. Jostain syystä en pysty jättämään ostoilmoitusta, vaikka jäsen olenkin ja oikeudet on kunnossa.. Joten soittoa 040-5948497 jos löytyy 

Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Re: Ilmapumppu pois ja muita kysymyksiä
Tai hae kaupasta kaksi ruuvia, siellä kannessa on 5/8" -11 kierre.Ville K kirjoitti: Ei kellään sattuis olemaan ylimääräisenä sitä ilmapumppuun liittyvää putkea, joka tulee kansiin kiinni, siitä sais sopivasti rakenneltua sokeat lätkät kansien reikien peitteeksi, en raaski tuhota tota omaa kun oon pussihousu, jos joskus palauttaa ton ihan orkkikseksi takaisin.