Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
No niin oma 65 avoni on nyt hylsyksi purettuna ja kohta päästään painepesurille joka pesee maalit ja alustamassat yms pois. Ja siitä remontti jatkuu...kuvia tiedossa kunhan kerrkiän ja jos jotain kiinnostaa..
Auton historia ja alkuperäinen kokoonpano kiinnostaa toki joten mistäpäin
kannataa etsiskellä fordin numerokoodeja? Myös olisi kiva yritää selvittää
onko konehuonessa mitään alkuperäistä jäljellä.... punainen väri näyttääkin olleen alunperin sininen, joten tiedossa on yksi sininen avo lisää
vinkoodi löytyi toki tutusta paikasta kuskinpuoleisen lokasuojan päältä.
koodi on 5F08A748221 eli 65 avo tehty dearbournissa kappalenumero
748221. Mille kuukaudelle auton valmistuminen noin suunnilleen asettuu?
Ovessa ei ole dataplatea joten kaikki muu tieto täytynee kaivella eri puolilta autoa..
joo ja sitten vaan tietäjät neuvomaan mistä kannattaa etsiä...
Viimeksi muokannut 2065, 07 Marras 2004, 11:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mustang Production Guide Volume 1, 641/2-66 -kirjan mukaan (verrattuna muihin lähellä oleviin VIN-numeroihin ja valmistushetkeen) tämä auto 748221 on tehty 04T eli perjantaina 04. kesäkuuta 1965. Kuskin oven lukkotapin päässä pitäisi olla meistettynä valmistusaika muodossa 06-65 (mutta toki on mahdollista myös 05-65 eli pientä heittoa).
DSO-koodi taitaa olla ainoa, mitä tietoa ei varmuudella saada, ellei sattumalta löydy originaali-diileri.
A-koodi on 289-4V-moottori. Sisusta ja ulkoväri voidaan päätellä, jos originaalia. Vaihteisto ja perän välitys voidaan mitata, mutta veikkaisin olevan 1:3,00 lukoton.
hienoa!!! kiitos tosi paljon. Jos kiinnostusta on niin laitan kuvia ja kokemuksia mielelläni.
Mitenkäs moottorin ja muiden osien alkuperän etsintä?? Mistä kannattaa valmistusnumeroita etsiä, vai olko vain K-sarjan lohkot ja laatikko numeroitu??
Sinistä maalia näyttää löytyvän esim tuulilasin listojen alta, eli auto on varmaankin ollut sininen alunperin.
Mitä muuta kannattaa etsiä ja mistä??
Moottorin tunnistenumerot ikävästi startin takana,joten startti irroitettava.
Kannen tunnisteet venttiilikoppien alla.
Lisäksi lohkossa numerot kuskinpuolen etupäässä stanssattuna.
K-moottorissa lisäksi jotain lisämerkintöjä jossakin. Viisaammat lisätkööt !
Puhdasta näkyy painepesu tekevän. Pestiinkö vanha punainen maalikin pois vai näinkö väärin?
Missäpäin avoa rakennetaan,jos vaikka pääsis livenä vilkasemaan?
Koko auto pestiin sellaisenaan. Alustassa oleva puolen kilometrin massakerros, maalit ja pakkelit. Pahimmat kohdat jätettiin pesemättä, koska etukäteen oli tiedossa että pelti menee vaihtoon..
Pesu tehtiin helsingissä. Myös auto on helsingissä. Toki saa tulla katsomaan....
heippa taas ja kiitos mielenkiinnosta ja rohkaisevista kommenteista
Joo katsotaan mitä voidaan järkätä, laitan tänne viestiä kunhan kerkiän
Ai niin ja siis noissa kuvissa näkyvät puuveeceenkattopelti ja messikitinaus paikat ei siis todellakaan ole tämän remontin satoa, vaan menee toki vaihtoon...tunnistaako muuten joku kättensä jäljen, vai onko "amerikan laatua".....?
Viimeksi muokannut 2065, 19 Marras 2004, 01:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onnea ja menestystä projektille onhan tuossa pikkasen korjauksen aihetta voi olla 70 luvun kaasupilli miesten eli kyläsepän tekeleitä tai kuulujen jenkkijen turintoja karmeita paikkauksia tsemppiä