Ohjaustehostimen korjaus?
Lähetetty: 20 Touko 2009, 16:53
Nyt alkaa sit tehostimen pumppukin poikimaan...
Pitää jonnii moista kolinaa, voiks tota viel korjata, vai meneekö uusiks??
Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
https://www.mustangclub.fi/board/
Kyllähän se tehostajan hihnapyörä irti lähtee asiaan tarkoitetulla ulosvetäjällä, että heilahtaa. Hihnapyörän asennus pumpun akselille on vähän enempi suomalais-ugrilaista perinnejumppaa. Tai en mää tiiä miten te muut otte sen akselille saaneet??? Homerilla on kokemusta miten pumppu korjataanPeteP kirjoitti:Tuo hihnapyörän irrotus on sitten oma juttunsa.
Fastback kirjoitti:Kyllähän se tehostajan hihnapyörä irti lähtee asiaan tarkoitetulla ulosvetäjällä, että heilahtaa. Hihnapyörän asennus pumpun akselille on vähän enempi suomalais-ugrilaista perinnejumppaa. Tai en mää tiiä miten te muut otte sen akselille saaneet??? Homerilla on kokemusta miten pumppu korjataanPeteP kirjoitti:Tuo hihnapyörän irrotus on sitten oma juttunsa.
Akselissa on sisällä 3/8" UNC kierre, jota käyttäen pyörä vedetään akselille.Fastback kirjoitti:Hihnapyörän asennus pumpun akselille on vähän enempi suomalais-ugrilaista perinnejumppaa. Tai en mää tiiä miten te muut otte sen akselille saaneet???PeteP kirjoitti:Tuo hihnapyörän irrotus on sitten oma juttunsa.
Joo, saatan itsekin osata sen noin korjataHomer65 kirjoitti:Fastback kirjoitti:Kyllähän se tehostajan hihnapyörä irti lähtee asiaan tarkoitetulla ulosvetäjällä, että heilahtaa. Hihnapyörän asennus pumpun akselille on vähän enempi suomalais-ugrilaista perinnejumppaa. Tai en mää tiiä miten te muut otte sen akselille saaneet??? Homerilla on kokemusta miten pumppu korjataanPeteP kirjoitti:Tuo hihnapyörän irrotus on sitten oma juttunsa.![]()
Eipäs johdeta harhaan!
Mulla on kokemusta, miten se korjataan niin, ettei se toimi!!
Minäkin "korjasin" itse ja sitten uutta pumppua paikalleenjeje kirjoitti:Nyt alkaa sit tehostimen pumppukin poikimaan...Pitää jonnii moista kolinaa, voiks tota viel korjata, vai meneekö uusiks??

Niin tai vois pistää pystyyn kerhon vähän samaan tyyliin kuin on tuo Kymppi-kerhokin (temput kymmenessä kilometrissä)... "Korjasin pumpun epäkuntoon-kerho", perusjäsenyyden saavuttaa yhdellä pumpulla, kahdella saa jo aikalailla rispektiä ja kolmella nostetaan sankarin asemaanHomer65 kirjoitti:Pitäskö ruveta keräileen, korjattuja epäkuntoisia ohjaustehostimen pumppuja!! Pesämunaa rupee löytyyn
Jep, pultti, prikka ja mutteri, niillä menee paikalleen. Ja jos haluaa vähän helpotusta niin lämpö on ystäväsiSamiM kirjoitti:Akselissa on sisällä 3/8" UNC kierre, jota käyttäen pyörä vedetään akselille.Fastback kirjoitti:Hihnapyörän asennus pumpun akselille on vähän enempi suomalais-ugrilaista perinnejumppaa. Tai en mää tiiä miten te muut otte sen akselille saaneet???PeteP kirjoitti:Tuo hihnapyörän irrotus on sitten oma juttunsa.
Ei siinä muutakuin paikalleen, hyvähän se vissiin olis jos laitat sinne oikeata tehostinöljyä, ilmaus tapahtuu käynnissä täyttöaukko avoinna ja rattia kääntämällä äärilaitoihin muutamankerranjeje kirjoitti:No nii, sain tänään pumpun( ei ihan 2 viikkoa riittäny...). On viel vanha jaksanu toimia, vaikka loksotus aika pahaa... Mites toi uuden laitto, tarttee tietenkin ilmata, oisko muuta huomioitavaa? Ohjeet on mukana, mutt mitä ymmärrän, nii menee aikas vaikeen kautta...
En lähtis irrottamaan hihnapyörää ilman oikeata ulosvetäjää...Tuli perehdyttyä hiukan aiheeseen.Fastback kirjoitti:Kyllähän se tehostajan hihnapyörä irti lähtee asiaan tarkoitetulla ulosvetäjällä, että heilahtaa. Hihnapyörän asennus pumpun akselille on vähän enempi suomalais-ugrilaista perinnejumppaa.PeteP kirjoitti:Tuo hihnapyörän irrotus on sitten oma juttunsa.