Ohjaustehostimen korjaus?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
jeje
Aktiivi
Viestit: 133
Liittynyt: 20 Marras 2007, 23:35
Auto: Mustang Mach 1 -73, 351 C (Q code), C6,9" perä.
Paikkakunta: Ruokolahti

Ohjaustehostimen korjaus?

Viesti Kirjoittaja jeje »

Nyt alkaa sit tehostimen pumppukin poikimaan... :twisted: Pitää jonnii moista kolinaa, voiks tota viel korjata, vai meneekö uusiks??
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: Ohjaustehostimen korjaus?

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Näin se vain menee vanhassa autossa :? Omassanikin on kaikki vähänkjin liikkuva korjattu tai uusittu, paitsi lasinpyyhkijänmoottoria enoo muutako huoltanu ja maalannut :)

Rokkiautosta saa tilata pumpun ilman säiliötä 43,79 ja säiliöllä 71,89. Tuolta saat kyllä nopeasti, eikä rahtikaan paha. Tuo hihnapyörän irrotus on sitten oma juttunsa.
:krooh:
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Ohjaustehostimen korjaus?

Viesti Kirjoittaja Fastback »

PeteP kirjoitti:Tuo hihnapyörän irrotus on sitten oma juttunsa.
Kyllähän se tehostajan hihnapyörä irti lähtee asiaan tarkoitetulla ulosvetäjällä, että heilahtaa. Hihnapyörän asennus pumpun akselille on vähän enempi suomalais-ugrilaista perinnejumppaa. Tai en mää tiiä miten te muut otte sen akselille saaneet??? Homerilla on kokemusta miten pumppu korjataan :mrgreen:
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Ohjaustehostimen korjaus?

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Fastback kirjoitti:
PeteP kirjoitti:Tuo hihnapyörän irrotus on sitten oma juttunsa.
Kyllähän se tehostajan hihnapyörä irti lähtee asiaan tarkoitetulla ulosvetäjällä, että heilahtaa. Hihnapyörän asennus pumpun akselille on vähän enempi suomalais-ugrilaista perinnejumppaa. Tai en mää tiiä miten te muut otte sen akselille saaneet??? Homerilla on kokemusta miten pumppu korjataan :mrgreen:
:aate: :shokki: Eipäs johdeta harhaan! :soosoo: Mulla on kokemusta, miten se korjataan niin, ettei se toimi!!
:vitsi:
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: Ohjaustehostimen korjaus?

Viesti Kirjoittaja SamiM »

Fastback kirjoitti:
PeteP kirjoitti:Tuo hihnapyörän irrotus on sitten oma juttunsa.
Hihnapyörän asennus pumpun akselille on vähän enempi suomalais-ugrilaista perinnejumppaa. Tai en mää tiiä miten te muut otte sen akselille saaneet???
Akselissa on sisällä 3/8" UNC kierre, jota käyttäen pyörä vedetään akselille.
jeje
Aktiivi
Viestit: 133
Liittynyt: 20 Marras 2007, 23:35
Auto: Mustang Mach 1 -73, 351 C (Q code), C6,9" perä.
Paikkakunta: Ruokolahti

Re: Ohjaustehostimen korjaus?

Viesti Kirjoittaja jeje »

Homer65 kirjoitti:
Fastback kirjoitti:
PeteP kirjoitti:Tuo hihnapyörän irrotus on sitten oma juttunsa.
Kyllähän se tehostajan hihnapyörä irti lähtee asiaan tarkoitetulla ulosvetäjällä, että heilahtaa. Hihnapyörän asennus pumpun akselille on vähän enempi suomalais-ugrilaista perinnejumppaa. Tai en mää tiiä miten te muut otte sen akselille saaneet??? Homerilla on kokemusta miten pumppu korjataan :mrgreen:
:aate: :shokki: Eipäs johdeta harhaan! :soosoo: Mulla on kokemusta, miten se korjataan niin, ettei se toimi!!
:vitsi:
Joo, saatan itsekin osata sen noin korjata :lol: , ja niin siinä yleensä käykin... :nenu:. Elikkä uutta pumppua ettimään...
Avatar
Drummer
Mega-addikti
Viestit: 632
Liittynyt: 21 Helmi 2005, 01:37
Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
Paikkakunta: Ristiina

Re: Ohjaustehostimen korjaus?

Viesti Kirjoittaja Drummer »

jeje kirjoitti:Nyt alkaa sit tehostimen pumppukin poikimaan... :twisted: Pitää jonnii moista kolinaa, voiks tota viel korjata, vai meneekö uusiks??
Minäkin "korjasin" itse ja sitten uutta pumppua paikalleen :LMAO: Niemensivulta otin, Rokkiautolta katoin ja sama olis ollu lopullinen hinta ellei vähän enemmänkin.
-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-
jeje
Aktiivi
Viestit: 133
Liittynyt: 20 Marras 2007, 23:35
Auto: Mustang Mach 1 -73, 351 C (Q code), C6,9" perä.
Paikkakunta: Ruokolahti

Re: Ohjaustehostimen korjaus?

Viesti Kirjoittaja jeje »

No joo, kyselenkin sieltä...
jeje
Aktiivi
Viestit: 133
Liittynyt: 20 Marras 2007, 23:35
Auto: Mustang Mach 1 -73, 351 C (Q code), C6,9" perä.
Paikkakunta: Ruokolahti

Re: Ohjaustehostimen korjaus?

Viesti Kirjoittaja jeje »

Ei ollu hyllyssä, mutt tulossa on (2 vkoa), eikä hintakaan paha...
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Ohjaustehostimen korjaus?

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Pitäskö ruveta keräileen, korjattuja epäkuntoisia ohjaustehostimen pumppuja!! Pesämunaa rupee löytyyn :lolkops:
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Drummer
Mega-addikti
Viestit: 632
Liittynyt: 21 Helmi 2005, 01:37
Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
Paikkakunta: Ristiina

Re: Ohjaustehostimen korjaus?

Viesti Kirjoittaja Drummer »

Homer65 kirjoitti:Pitäskö ruveta keräileen, korjattuja epäkuntoisia ohjaustehostimen pumppuja!! Pesämunaa rupee löytyyn :lolkops:
Niin tai vois pistää pystyyn kerhon vähän samaan tyyliin kuin on tuo Kymppi-kerhokin (temput kymmenessä kilometrissä)... "Korjasin pumpun epäkuntoon-kerho", perusjäsenyyden saavuttaa yhdellä pumpulla, kahdella saa jo aikalailla rispektiä ja kolmella nostetaan sankarin asemaan :mrgreen:
SamiM kirjoitti:
Fastback kirjoitti:
PeteP kirjoitti:Tuo hihnapyörän irrotus on sitten oma juttunsa.
Hihnapyörän asennus pumpun akselille on vähän enempi suomalais-ugrilaista perinnejumppaa. Tai en mää tiiä miten te muut otte sen akselille saaneet???
Akselissa on sisällä 3/8" UNC kierre, jota käyttäen pyörä vedetään akselille.
Jep, pultti, prikka ja mutteri, niillä menee paikalleen. Ja jos haluaa vähän helpotusta niin lämpö on ystäväsi :D
-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-
jeje
Aktiivi
Viestit: 133
Liittynyt: 20 Marras 2007, 23:35
Auto: Mustang Mach 1 -73, 351 C (Q code), C6,9" perä.
Paikkakunta: Ruokolahti

Re: Ohjaustehostimen korjaus?

Viesti Kirjoittaja jeje »

No nii, sain tänään pumpun( ei ihan 2 viikkoa riittäny... :roll: ). On viel vanha jaksanu toimia, vaikka loksotus aika pahaa... Mites toi uuden laitto, tarttee tietenkin ilmata, oisko muuta huomioitavaa? Ohjeet on mukana, mutt mitä ymmärrän, nii menee aikas vaikeen kautta... :shock:
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: Ohjaustehostimen korjaus?

Viesti Kirjoittaja PeteP »

jeje kirjoitti:No nii, sain tänään pumpun( ei ihan 2 viikkoa riittäny... :roll: ). On viel vanha jaksanu toimia, vaikka loksotus aika pahaa... Mites toi uuden laitto, tarttee tietenkin ilmata, oisko muuta huomioitavaa? Ohjeet on mukana, mutt mitä ymmärrän, nii menee aikas vaikeen kautta... :shock:
Ei siinä muutakuin paikalleen, hyvähän se vissiin olis jos laitat sinne oikeata tehostinöljyä, ilmaus tapahtuu käynnissä täyttöaukko avoinna ja rattia kääntämällä äärilaitoihin muutamankerran 8)
:krooh:
jeje
Aktiivi
Viestit: 133
Liittynyt: 20 Marras 2007, 23:35
Auto: Mustang Mach 1 -73, 351 C (Q code), C6,9" perä.
Paikkakunta: Ruokolahti

Re: Ohjaustehostimen korjaus?

Viesti Kirjoittaja jeje »

Just, sitähän minäkin... Kiitos!
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Re: Ohjaustehostimen korjaus?

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Fastback kirjoitti:
PeteP kirjoitti:Tuo hihnapyörän irrotus on sitten oma juttunsa.
Kyllähän se tehostajan hihnapyörä irti lähtee asiaan tarkoitetulla ulosvetäjällä, että heilahtaa. Hihnapyörän asennus pumpun akselille on vähän enempi suomalais-ugrilaista perinnejumppaa.
En lähtis irrottamaan hihnapyörää ilman oikeata ulosvetäjää...Tuli perehdyttyä hiukan aiheeseen.
Asennus menee joko samalla erikoistyökalulla kuin irrotuskin tai sitten pumpun mukana tulevalla pultilla ja prikalla.
Multa meinasi irrota tuo ohjaustehostimen pumpun hihnapyörä ja jouduin vetämään sen toistamiseen kiinni pultilla.Laitoin varmuuden vuoksi kierreliiman väliin.
Suuri maa,suuret toleranssit..???
-Jukka-
Vastaa Viestiin