Ford Racing 302Boss lohko
Ford Racing 302Boss lohko
Onko kellään kokemuksia Ford Racingin 302 Boss lohkosta?
Jos tilais tommosen stroukki aihioksi...
Saako kyseiseen lohkoon arp pultteja kriittisiin paikkoihin?
ilmeisesti fe:n kansien pinnapultti srj. kävisi?
Mitenkä nuo runkolaakerien pinnapultit?
käykö muuten kaikki perus osat?
Jos tilais tommosen stroukki aihioksi...
Saako kyseiseen lohkoon arp pultteja kriittisiin paikkoihin?
ilmeisesti fe:n kansien pinnapultti srj. kävisi?
Mitenkä nuo runkolaakerien pinnapultit?
käykö muuten kaikki perus osat?
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Ford Racing 302Boss lohko
Lohkoon saa Ford Racingiltä kansistudi sarjaa ja runkopukkien studit seuraa lohkon mukana. En tiedä kenen valmistamia studeja FR käyttää tai niiden laadusta. Isommissa A460 lohkoissa on FR:n studeja käytetty menestyksekkäästi. Kaverilla on kontaktit tonne ARP:lle, pistin kysymään mitä sieltä löytyy Boss 302 lohkoon. Öljyn pick-upia joudut modifoimaan varmasti 4-pulttisen alakerran kanssa tai tilaat FR:ltä valmiin pick-upin.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Ford Racing 302Boss lohko
Huomioi että Boss 302 lohkossa on lyhyemmät sylinteri putket kuin esim. dart tai Worldin lohkossa. Boss lohko ei sovellu kovin hyvin 347 aihioksi.
Ameriikan Joet paljolti puhuvat Dartin lohkon puolesta.
Ameriikan Joet paljolti puhuvat Dartin lohkon puolesta.
Re: Ford Racing 302Boss lohko
Joo pitää kyllä vertailla nuo lohkot kunnolla että ois sit mieleinen ja kestävä hinta ero ei kuitenkaan ole enää tässä konkurssissa enää kovinkaan suuri...
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Ford Racing 302Boss lohko
Mites olisi 3,250" iskulla, eli tekisi 331 cid moottorin. Siinä on 0,150" lyhyempi isku mitä 347 cid koneessa ja sitä kautta männäntappi ei ole öljyurassa ja lyhyemmät sylinteritkään tuskin enää haittaavat? Toisaalta enempi on parempi, eli satsaisin kyllä suoraan suurimpaan mahdolliseen iskutilavuuteen valitsemasi lohkon rajoissa (toki jättäen 0,030-0,40 ylikokoporausvaraa vielä). Ei sitten ole mielessä käynyt esim. 351w pohjainen stroukkeri, siitä saisi aftermarket lohkolla 430-460 cid - siihen sitten sun centrifugaali tai jopa turbot. Möyhyä tulee liikaakin jo, mutta mahdollisuuksia mahdollisuuksia. Leveys kasvaa ja tila käy ahtaammaksi, turbojen kanssa sulla menisi etupään jousitus uusiksi - joten taitaa tuo centrifugaali olla viisain vaihtoehto.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: Ford Racing 302Boss lohko
Omakohtaisia kokemuksia ei ole. Olen kuitenkin ollut läsnä kun muutamaa Boss 302 lohkon ympärille on konetta rakennettu. Varmasti hyvä lohko. Itse päädyin Dart Iron Eagle lohkoon (Boss 302 lohkoa ei silloin vielä ollut kaupan). Silmämääräisesti tarkastellen Dart on jykevämpi, pidemmät sylinterin putket, Boss 302 kierre tulppineen "kauniimpi". Suurin ero laakeripukeissa Dart teräs pukit Boss 302 valurauta pukit.
Kumpaankin lohkoon löytyy varmasti kaikki ARP:n studit, pultit ja mutterit.
Käytät sitten kumpaa lohkoa tahansa niin suosittelen kuitenkin ryhtirautaa ja "0" painoista kampiakselia.
Tahtoo nuo runkopukit hieman liikkua isojen voimien alla joka tapauksessa. Jäi hieman harmittamaan koska en itse laittanut ryhtirautaa koneeseeni. Tosin kampiakselin pitäisi olla aika hyvä.
"When you make big Horsepower Even 4 bolt Splayed caps wont save you from the damage that Main Cap walk causes. The answer is to dampen the harmonics that cause the main caps to move in the first place. The D.S.S. Aluminum Main Support System is the only system on the market that addresses this problem."
Level 20 CNC Race Prepped BOSS 302 block
List Price: $2,957.26
Tuolta saattaa löytyä joitakin vastauksia;
http://www.dssracing.com/
Dart Ford lohkot;
http://www.dartheads.com/products/engin ... rd-blocks/
Jos oikean kampiakselin haluat koneeseen niin kysele vaikka tuolta;
Siinä mielessä kiva putiikki, ettei turhaa krääsää ole kaupan.
"Precision competition crankshafts are BRYANT Racing's ONLY product."
http://www.bryantracing.com/
Tuossa oma koneeni sisältä
http://i58.photobucket.com/albums/g271/ ... g31193.jpg
Kumpaankin lohkoon löytyy varmasti kaikki ARP:n studit, pultit ja mutterit.
Käytät sitten kumpaa lohkoa tahansa niin suosittelen kuitenkin ryhtirautaa ja "0" painoista kampiakselia.
Tahtoo nuo runkopukit hieman liikkua isojen voimien alla joka tapauksessa. Jäi hieman harmittamaan koska en itse laittanut ryhtirautaa koneeseeni. Tosin kampiakselin pitäisi olla aika hyvä.
"When you make big Horsepower Even 4 bolt Splayed caps wont save you from the damage that Main Cap walk causes. The answer is to dampen the harmonics that cause the main caps to move in the first place. The D.S.S. Aluminum Main Support System is the only system on the market that addresses this problem."
Level 20 CNC Race Prepped BOSS 302 block
List Price: $2,957.26
Tuolta saattaa löytyä joitakin vastauksia;
http://www.dssracing.com/
Dart Ford lohkot;
http://www.dartheads.com/products/engin ... rd-blocks/
Jos oikean kampiakselin haluat koneeseen niin kysele vaikka tuolta;
Siinä mielessä kiva putiikki, ettei turhaa krääsää ole kaupan.
"Precision competition crankshafts are BRYANT Racing's ONLY product."
http://www.bryantracing.com/
Tuossa oma koneeni sisältä
http://i58.photobucket.com/albums/g271/ ... g31193.jpg
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Ford Racing 302Boss lohko
Tolla nim."pervertillä" on nyt itellään parikin noita "ruisku"bosseja kasattuna. Joten osais varmaan oikeasti auttaa, eikä tarvii mutusteluja kuunnella.musse68 kirjoitti:Onko kellään kokemuksia Ford Racingin 302 Boss lohkosta?
Jos tilais tommosen stroukki aihioksi...
Saako kyseiseen lohkoon arp pultteja kriittisiin paikkoihin?
ilmeisesti fe:n kansien pinnapultti srj. kävisi?
Mitenkä nuo runkolaakerien pinnapultit?
käykö muuten kaikki perus osat?
Se on vain kovin huono surffaa täällä netissä, joten laita yv:tä jos numerolle on tosissaan tarvetta?
