Missä netissä kauppapaikkoja USA:ssa myytäville Mustangeille
Valvoja: Ville K
Missä netissä kauppapaikkoja USA:ssa myytäville Mustangeille
Kertokaahan tietävät, mistä internet-osoitteista löytyy hyviä kauppapaikkoja, joista löytyisi myynnissä olevia Mustangeja. Tarkoitan siis Autotalli.com tai Nettiauto.fi, Mobile.de tai Autoscout.de -tyylisiä sivustoja. Niin, ja siis USA:ssa myytäville autoille.
Ainakin http://www.cars.com tarjoaa tuommoista hakulpalvelua.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
http://www.collectorcartraderonline.com/ -> selvästi pelkkä autohaku
http://www.racingjunk.com -> täältä löytyy osien lisäksi katuautoja, suuri osa kilpureita & modified katuvehkeitä, mutta joukkoon sopii myös helmiä
http://www.racingjunk.com -> täältä löytyy osien lisäksi katuautoja, suuri osa kilpureita & modified katuvehkeitä, mutta joukkoon sopii myös helmiä
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Kiitos vinkeistä, löysin myös itse Googlen avulla tuon em. cars.comin, jossa näytti olevan ihan hyviä ehdokkaita.
Onko joku tuonut itse tai käyttänyt jotakin maahantuontifirmaa Mustanginsa tuomiseen USAsta Suomeen? Olisin erittäin kiinnostunut kuulemaan näistä kokemuksista: mistä kokonaiskustannukset muodostuvat, mitä ostajan olisi hyvä tietää ennen kaupantekoa tai muusta asiaan liittyvästä tiedosta.
Olen selvittänyt jonkin verran saksalaisten autojen tuontiin liittyviä toimenpiteitä. Nyt kun yhdellä eurolla saa 1,27 dollaria, auton tuominen USAsta voisi olla nyt myös varteenotettava vaihtoehto. Oman tavoitteeni, Mustang -94 GT 5.0:n hinnat näyttäisi Amerikassa olevan ehkä vähän alempia kuin Saksassa ja valinnanvaraakin näyttäisi olevan enemmän.
Onko joku tuonut itse tai käyttänyt jotakin maahantuontifirmaa Mustanginsa tuomiseen USAsta Suomeen? Olisin erittäin kiinnostunut kuulemaan näistä kokemuksista: mistä kokonaiskustannukset muodostuvat, mitä ostajan olisi hyvä tietää ennen kaupantekoa tai muusta asiaan liittyvästä tiedosta.
Olen selvittänyt jonkin verran saksalaisten autojen tuontiin liittyviä toimenpiteitä. Nyt kun yhdellä eurolla saa 1,27 dollaria, auton tuominen USAsta voisi olla nyt myös varteenotettava vaihtoehto. Oman tavoitteeni, Mustang -94 GT 5.0:n hinnat näyttäisi Amerikassa olevan ehkä vähän alempia kuin Saksassa ja valinnanvaraakin näyttäisi olevan enemmän.
- Jones
- Mega-addikti
- Viestit: 613
- Liittynyt: 24 Touko 2004, 20:07
- Auto: GT -94
- Paikkakunta: Laaksolahti, Espoo
Olepa yhteydessä vaikka http://www.tuumacid.com niin saat lisätietoja. Tuota kautta tuli tuo minun Coloradossa oleskellut 94GT.
1994 MUSTANG GT 5.0/AODE
1/4 Endurance BMW E36 - #8
1/4 Endurance BMW E36 - #8
Toinen varteenotettava vaihtoehto on Car-Koivisto.Jones kirjoitti:Olepa yhteydessä vaikka http://www.tuumacid.com niin saat lisätietoja. Tuota kautta tuli tuo minun Coloradossa oleskellut 94GT.
http://www.teuva.fi/carkoivisto/
-Jukka-
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
collectorcartrader... on samaa puulaakia autotraderin kanssa - hyvä sivut ja hyvä haku kone.Anonymous kirjoitti:Oman autoni löysin autotrader.com osoitteesta. Siinä vaan laitetaan joku paikallinen postinumero esim. 07042 joka on Nykin lähellä olevan paikan numero. Tutkin myös muita osoitteita mutta tämä oli ylivoimaisesti paras.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Kiitos jälleen vinkeistä!
Car Koivistoon olenkin ollut asian tiimoilta yhteydessä. Omistaja on marraskuun lopulla lähdössä autojen hakuun USAsta. En tiedä ehdinkö tälle kierrokselle vielä mukaan. Onko jollakin kokemuksia ko.yrityksestä, miten on asioita hoitanut?
Minkälaisia rahti-, vakuutus yms.kustannuksia teille on auton hommaamisesta USAsta koitunut, saisi vähän vertailupohjaa omiin laskelmiin?
Car Koivistoon olenkin ollut asian tiimoilta yhteydessä. Omistaja on marraskuun lopulla lähdössä autojen hakuun USAsta. En tiedä ehdinkö tälle kierrokselle vielä mukaan. Onko jollakin kokemuksia ko.yrityksestä, miten on asioita hoitanut?
Minkälaisia rahti-, vakuutus yms.kustannuksia teille on auton hommaamisesta USAsta koitunut, saisi vähän vertailupohjaa omiin laskelmiin?
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Rahti lansirannikolta noin $1300-1500, vakuutus 1-1.5% vakuutussummasta. Suomessa huolinta 300eur. Tullin rahastuksesta ei voi sanoa mitaan, menee ihan arvonnalla. Tuo on siis tingattu hinta, normaalisti lahtevat luokkaa $2000 summista, mutta niissa en ole varma, kuuluuko hintaan tuo suomen paan huolinta ja tullaus.
Kustannuksia tulee yllättävästi sekä jenkeissä että kotimaassa. Esimerkki jenkkilän päästä; kahden auton kontti voidaan pakata vaikka lähettäjän takapihalla, minne se tuodaan ja se jää jaloilleen seisomaan. Huonosti auto hyppää toista metriä korkealla olevaan konttiin, joten siellä päässä vuokrataan sopiva traileri jolla saadaan autot sisään. $$$, ellei sitten ole rakennettuna jonkinlaista ramppia $$$. Kaiketi autot voi lastata satamassakin, mutta sitten täytyy hoitaa logistiikka sinne asti jollain konstilla $$$.
Kotimaassa esim. pelkkä kontin siirto purkualueelle ja purkutyö luokkaa 200eur, eikä itse voi purkaa. Huolinta ym. maksuista kertyy iso pala, samoin loppusuorasta eli auton saattamisesta vaatimusten mukaiseksi plus kallis rekisteröintikatsastus ym...
Jos ei halua itse näperrellä niin kannattaa sopia hinta "avaimet käteen", eli käytännössä leimattuna. Toki välivaihtoehtoja on, esim. tullattuna, tai tullattuna ja verotettuna (autovero + sen alvi, jää sitten itselle se vilkkujen jne laittaminen ja katsastukset ynnä muut).
Kotimaassa esim. pelkkä kontin siirto purkualueelle ja purkutyö luokkaa 200eur, eikä itse voi purkaa. Huolinta ym. maksuista kertyy iso pala, samoin loppusuorasta eli auton saattamisesta vaatimusten mukaiseksi plus kallis rekisteröintikatsastus ym...
Jos ei halua itse näperrellä niin kannattaa sopia hinta "avaimet käteen", eli käytännössä leimattuna. Toki välivaihtoehtoja on, esim. tullattuna, tai tullattuna ja verotettuna (autovero + sen alvi, jää sitten itselle se vilkkujen jne laittaminen ja katsastukset ynnä muut).
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Kiitti, taas tuli asiaa ja homma alkaa pikku hiljaa hahmottua...
Tarkoitus olisi ajaa Mustangilla ympäri vuoden. Tarkoittaa sitten lohkolämmittimen asennusta, ruostesuojauksen tekemistä, talvirenkaiden hommaamista. Palstan juttuja lueskellessa näytti siltä, että ympärivuoden ajajia saattaisi olla muitakin. Jos näin oli, tuleeko teille em.asioiden lisäksi vielä muuta mieleen, mitä kannatattaisi ottaa huomioon. Minkälaisiahan lohkolämmittimiä Mustang -94 GT 5.0:aan löytyy ja missähän hinnat pyörivät? Kannattaako näitä talvijuttuja ottaa huomioon jo auton ostovaiheessa, pääsisikö helpommalla?
Tarkoitus olisi ajaa Mustangilla ympäri vuoden. Tarkoittaa sitten lohkolämmittimen asennusta, ruostesuojauksen tekemistä, talvirenkaiden hommaamista. Palstan juttuja lueskellessa näytti siltä, että ympärivuoden ajajia saattaisi olla muitakin. Jos näin oli, tuleeko teille em.asioiden lisäksi vielä muuta mieleen, mitä kannatattaisi ottaa huomioon. Minkälaisiahan lohkolämmittimiä Mustang -94 GT 5.0:aan löytyy ja missähän hinnat pyörivät? Kannattaako näitä talvijuttuja ottaa huomioon jo auton ostovaiheessa, pääsisikö helpommalla?
- Vee8
- Aina äänessä
- Viestit: 1138
- Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
- Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT - Paikkakunta: Kangasala
Toi lämppäri on varmaan helpoin juttu. Meet mihin tahansa autotarvikeputkaan ja pyydät Sierra 2.0 DOHC:hen lohkolämppärin sisätilahaaralla. Ihan turha puhua mistään mustangista, saat pelkkää eioota, toi lohkoelementti sopii suureen osaan fordin koneita. EI SOVI 4.6 V8! Senverran autosta, varmista että siinä on takalasin lämmitin, lämpösten osavaltioiden autoissa sitä ei yleensä ole, esim. omani Floridasta on ilman. En tosin aja talvella. Ja toiset vanteet kannattaa ehkä tuoda auton kanssa, ilman renkaita kylläkin!
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Takalasin lammitin muuttui vakiovarusteeksi jossain vaiheessa 95..99. Ilmeisesti laskee vakuutuksia eli lisaa myyntia, koska sateella siita on iloa lampimissakin osavaltioissa. Toiset vanteet ehdottomasti mukaan jos mahdollista. Niita saa suomestakin, mutta paljon hitaammin ja valikoima on huonompi. Jenkkilassa niita taas myydaan joka kojussa...