Käykö fe:n kytkinkoppa 385 sarjaan?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Mika M
Aktiivi

Käykö fe:n kytkinkoppa 385 sarjaan?

Viesti Kirjoittaja Mika M »

Moi

Minulla on 4 speed toploaderin laatikko jossa on peltilätkässä merkintä
RUG-AJ eli laatikko on 1969 Fairlane 428 close ratio. Kytkinkopassa on startin paikka kahdella pultilla, mutta eikös se ole noissa fe koneissa pitäisi olla kolmella? Ongelmana on kun laittaa koneen kiinni laatikkoon (429) niin starttikehä ottaa kytkinkoppaan kiinni joten kone menee jumiin vaikka on se peltikin välissä :( Käykö fe:n koppa edes kiinnityksiltään 385 sarjaan vai olisiko tähän vaihdettu jo kytkinkoppa, mutta vauhtipyörä olisi väärä?

Mika
Galaxie61
Mega-addikti
Auto: Galaxie -61

Re: Käykö fe:n kytkinkoppa 385 sarjaan?

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

Mika M kirjoitti:Moi

Minulla on 4 speed toploaderin laatikko jossa on peltilätkässä merkintä
RUG-AJ eli laatikko on 1969 Fairlane 428 close ratio. Kytkinkopassa on startin paikka kahdella pultilla, mutta eikös se ole noissa fe koneissa pitäisi olla kolmella? Ongelmana on kun laittaa koneen kiinni laatikkoon (429) niin starttikehä ottaa kytkinkoppaan kiinni joten kone menee jumiin vaikka on se peltikin välissä :( Käykö fe:n koppa edes kiinnityksiltään 385 sarjaan vai olisiko tähän vaihdettu jo kytkinkoppa, mutta vauhtipyörä olisi väärä?

Mika
Fe,n koppa ei käy 429/460 koneisiin , vaikuttaa siltä että vauhtipyörä ei sovi tähän pakettiin.
Mika M
Aktiivi

Viesti Kirjoittaja Mika M »

Kytkinkopasta löytyy merkintä D7TA7505AD jos tästä nyt on mitään apua.

Mika
Galaxie61
Mega-addikti
Auto: Galaxie -61

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

[quote="Mika M"]Kytkinkopasta löytyy merkintä D7TA7505AD jos tästä nyt on mitään apua.

Mika[/quote

itsellä teräskoppa enkä noista valunumeroista tiedä mutta Fastback
varmaankin pystyy tässä asiassa auttamaan
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Thx
kno1
Aktiivi
Auto: KNO-1

Viesti Kirjoittaja kno1 »

Kytkinkoppa voi olla myös 351M tai 400 motista. 460:stä ei ole saanut manuaalilla ennen vuotta -83. Ko mottien pulttijako kopan suhteen on sama. Kytkinkoppasi on myös varmasti jostain pakusta. Valunumerossa oleva "TA" paljastaa sen. Yksi on varmaa. Se ei ole FE- mottiin sopiva. Voit tarkastaa myös vauhtipyöräsi. FE:n pyörässä on 184 hammasta kun taas 460 vauhtipyörässä on yleisesti 176 hammasta. Vielä yksi asia. 460:ssä vauhtipyörä on 5/8" taaempana kuin 351M/400 moottoreissa. Toploadereihin sopivien kytkinkoppien valunumerot löytyy David Keen sivuilta http://www.4speedtoploaders.com
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Kiitos hyvästä linkistä. Minulla laatikon tailhousing numero on C90R-7
joka näyttäisi sivuston mukaan olevan 17" pitkä, mutta normaalisti 71 mustangissa pitäisi olla 14"! Mikähän kardaani minulla oikein on :lol:

Mika
Vastaa Viestiin