Huojumista
Huojumista
Moi,
Olis sellasta ongelmaa 65 ht:ssa,että esiintyy aikamoista huojumista ajettaessa painaumaan tiessä,eikä oikein tiedä aina mihin suuntaan se lähtee eikä oikein pysty vetää silleen rennosti. En nyt tarkoita terävää monttua,mutta sellasta painaumaa.
Mikä lääkkeeksi. Hommahan varmaan täytyy aloittaa ihan perus jutuista esim.iskarit ja pyörän kulmat.Vai onko se vaan niin että se huojuminen/epävakaus kuuluu tähän malliin.
Auto oli juuri katsastuksessa, eikä siellä tullu juttua väljistä nivelistä.
Olis sellasta ongelmaa 65 ht:ssa,että esiintyy aikamoista huojumista ajettaessa painaumaan tiessä,eikä oikein tiedä aina mihin suuntaan se lähtee eikä oikein pysty vetää silleen rennosti. En nyt tarkoita terävää monttua,mutta sellasta painaumaa.
Mikä lääkkeeksi. Hommahan varmaan täytyy aloittaa ihan perus jutuista esim.iskarit ja pyörän kulmat.Vai onko se vaan niin että se huojuminen/epävakaus kuuluu tähän malliin.
Auto oli juuri katsastuksessa, eikä siellä tullu juttua väljistä nivelistä.
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Huojumista
veikkaisin caster kulman puutetta. Ohjaus muuttuu hieman raskaammaksi, mutta vakaus paranaa.
Mites urat? Mitkä renkaat?
Mites urat? Mitkä renkaat?
Re: Huojumista
Joo urissa vähän sama homma tarkkana saa olla. Ohjaus on nyt kyllä ajellessa vähän liiankin tunnoton,et ei haittaa vaikka olis himpun raskaampikin.
Renkaina siellä on 195/70/14
Renkaina siellä on 195/70/14
Re: Huojumista
Niinpä, osittain kuuluu taudinkuvaan.
Mutta ensimmäisenä kannattaa tarkastuttaa ja säädätyttää ohjauskulmat, Caster niin kuin Antti jo edellä mainitsi. Ohjauskulmista on paljon kirjoituksia tällä palstalla.
Hakukenttään vain hakusanaksi ohjauskulmat, niin tarinaa rupeaa löytymään.
Jos vaivat ei poistu kulmasäädöillä ja iskarit ovat kunnossa niin seuraavaksi tarkasta ja tarvittaessa vaihda alustan puslat. Etupää ensin alatukivarren sisempi, alatukivarsien etutuet ja jousikeinujen puslat. Takapäätä rauhoittaa kummasti lehtijousien ja taka sakkelin puslien uusinta.
Onkohan kori vielä yhtä puuta, vai joustaako kori jo liikaa.
Totuuden nimissä et huojuntaa pysty täysin poistamaan se kuuluu jostain syystä noihin vanhoihin autoihin erottamattomasti.
Mutta ensimmäisenä kannattaa tarkastuttaa ja säädätyttää ohjauskulmat, Caster niin kuin Antti jo edellä mainitsi. Ohjauskulmista on paljon kirjoituksia tällä palstalla.
Hakukenttään vain hakusanaksi ohjauskulmat, niin tarinaa rupeaa löytymään.
Jos vaivat ei poistu kulmasäädöillä ja iskarit ovat kunnossa niin seuraavaksi tarkasta ja tarvittaessa vaihda alustan puslat. Etupää ensin alatukivarren sisempi, alatukivarsien etutuet ja jousikeinujen puslat. Takapäätä rauhoittaa kummasti lehtijousien ja taka sakkelin puslien uusinta.
Onkohan kori vielä yhtä puuta, vai joustaako kori jo liikaa.
Totuuden nimissä et huojuntaa pysty täysin poistamaan se kuuluu jostain syystä noihin vanhoihin autoihin erottamattomasti.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Huojumista
Juupa,vähän sitä mitä itsekkin ajattelin..Tuli tosiaan kahlattua yks yö töissä tämä alusta foorumi kulmien osalta läpi ja paljon oli kulmista juttua,hyvä niin.
Tää on mun eka amerikkalainen ja voi olla että oon tottunu liian hyvälle noissa uudemmissa kulkineissa,eli senkin takia voi olla "liikaa" levottomuutta.
Joten kulmien ja puslien kimppuun heti vaan kun mahdollista
Ja kiitoksia taas...
Tää on mun eka amerikkalainen ja voi olla että oon tottunu liian hyvälle noissa uudemmissa kulkineissa,eli senkin takia voi olla "liikaa" levottomuutta.
Joten kulmien ja puslien kimppuun heti vaan kun mahdollista

Ja kiitoksia taas...