ehdotuksia tallspeediksi?
- paltant.ponitalli
- Addikti
- Viestit: 300
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 20:23
- Auto: mach1 1971 460+C6 manual+9"
GT 1994 Convert. - Paikkakunta: Karjakoski bank of a river
ehdotuksia tallspeediksi?
ehdotuksia tallspeediksi möhköfantti-71 460cid. strippi/street käyttöön srippi paino kuskin kaa n.1650kg jyrkkä laahava C460 fordmotorsport nokka välitys 3.70 sliksit vastaa 275,60-15 kumeja.C6 manuuaalikoneistolla.prepattu holley 750vac.limppu tehdään oman valinnan mukaan.ja se oli n.2750 talls.fastback ehdotti 2200rpm.ja nyt vähän emmin.valitettavasti en saa tähän nyt tota nokan data linkkiä. 
BIG BLOCK DIAMONDS ARE FOREVER 476 CJ
-
Galaxie61
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: ehdotuksia tallspeediksi?
en ole sun autoa ajanu nykyisessä kunnossa, mut jos omassa olis automaatti niin laittaisin +3000 rpm. mulla on tuo moottori kyllä pienempi...
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
- Drummer
- Mega-addikti
- Viestit: 632
- Liittynyt: 21 Helmi 2005, 01:37
- Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
- Paikkakunta: Ristiina
Re: ehdotuksia tallspeediksi?
http://www.edgeracingconverters.com/
Käyppä tuolla vilikuilemassa ja ota sitten yhteyttä lomakkeella heihin. Siellä on Andre-niminen erittäin asiallinen heppu, joka kertoo aika tarkkaan millainen turpaani sulle sattuu. Lomakkeelle vaan kaikki mahdolliset tiedot vehkeestä (ja sen käyttötarkoituksesta) mihin limppua haikailet. Limppuahan ei ole pakko sieltä ottaa mutta aika hyvät osviitat saat ilimatteeks
3000 Street Edge mulla möllöttää lootassa, käyttökokemuksia ei vielä ole mutta tuntuu eri foorumeilla suurta suosiota nauttivan. Eikä hintakaan ole kovin paljoa ns. hyllyturbaaneja kalliimpi vaikka kyseessä on custom limppu.
Käyppä tuolla vilikuilemassa ja ota sitten yhteyttä lomakkeella heihin. Siellä on Andre-niminen erittäin asiallinen heppu, joka kertoo aika tarkkaan millainen turpaani sulle sattuu. Lomakkeelle vaan kaikki mahdolliset tiedot vehkeestä (ja sen käyttötarkoituksesta) mihin limppua haikailet. Limppuahan ei ole pakko sieltä ottaa mutta aika hyvät osviitat saat ilimatteeks
-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-
- paltant.ponitalli
- Addikti
- Viestit: 300
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 20:23
- Auto: mach1 1971 460+C6 manual+9"
GT 1994 Convert. - Paikkakunta: Karjakoski bank of a river
Re: ehdotuksia tallspeediksi?
jaahans,3tonnii kohti näköjään miulummin ku kahta.on tähän astiset miälipitteet. 
BIG BLOCK DIAMONDS ARE FOREVER 476 CJ
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: ehdotuksia tallspeediksi?
Minä perustelisin tuon 2200 rpm sillä, että sulla on nyt 3,70 välitys, katuajoon 275/60-15 renkaat ja C6 vaihteisto. Sulla on on matkakierrokset 100 km/h nopeudella 0-luistolla n. 2800 rpm. Jos sun stallspeed on 3000 rpm niin se on jatkuvaa luistamista matka-ajossa. Jos stallspeed on n. 2200 rpm niin se ei luista matka kierroksilla. Jos käytät autoa pelkästään drag-only käytössä, niin miksikäs ei 3000 rpm stalli. Nytten on jenkeissäkin hyvää tavaraa halvalla, esim. JW:n täydellinen bbf glide lähtisi hintaan 2300 usd. Kestää kaiken mitä keksitkin moottorillesi tehdä
Jos vakio 460 cid ei jaksa lingota jostain syystä sun autoa vielä 2200 rpm lähtökierroksilla niin täältä lääkettä:
http://www.nitroz.se/NitrozAnnonsNY/vie ... 669#toppen
Paketilla hintaa 5500e ja vanhan moottorisi voit myydä. Verovapaille ostoksille EU maahan??? Asiasta kolmanteen, ootko paltant tukenut moottoria autoosi muutoin kun kumityynyillä?
Jos vakio 460 cid ei jaksa lingota jostain syystä sun autoa vielä 2200 rpm lähtökierroksilla niin täältä lääkettä:
http://www.nitroz.se/NitrozAnnonsNY/vie ... 669#toppen
Paketilla hintaa 5500e ja vanhan moottorisi voit myydä. Verovapaille ostoksille EU maahan??? Asiasta kolmanteen, ootko paltant tukenut moottoria autoosi muutoin kun kumityynyillä?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
-
Galaxie61
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: ehdotuksia tallspeediksi?
Fastback kirjoitti:Minä perustelisin tuon 2200 rpm sillä, että sulla on nyt 3,70 välitys, katuajoon 275/60-15 renkaat ja C6 vaihteisto. Sulla on on matkakierrokset 100 km/h nopeudella 0-luistolla n. 2800 rpm. Jos sun stallspeed on 3000 rpm niin se on jatkuvaa luistamista matka-ajossa. Jos stallspeed on n. 2200 rpm niin se ei luista matka kierroksilla. Jos käytät autoa pelkästään drag-only käytössä, niin miksikäs ei 3000 rpm stalli. Nytten on jenkeissäkin hyvää tavaraa halvalla, esim. JW:n täydellinen bbf glide lähtisi hintaan 2300 usd. Kestää kaiken mitä keksitkin moottorillesi tehdä![]()
Jos vakio 460 cid ei jaksa lingota jostain syystä sun autoa vielä 2200 rpm lähtökierroksilla niin täältä lääkettä:
http://www.nitroz.se/NitrozAnnonsNY/vie ... 669#toppen
Paketilla hintaa 5500e ja vanhan moottorisi voit myydä. Verovapaille ostoksille EU maahan??? Asiasta kolmanteen, ootko paltant tukenut moottoria autoosi muutoin kun kumityynyillä?
ei nyt mitään vittuilua, mut mä puhun käytännön kokemuksista ja sä teoria pohjalta
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Re: ehdotuksia tallspeediksi?
ei ne stallit ole just joku 2750rpm niin on kiinni kokonaan .vaan se on luiiiistava käsite
koneen ominaisuuksien, auton painon , piin kertoimen ,turbiinin valmistajan sun muun ihmeellisen muuttujan mukaan,vähän niinkun kokeilemalla selviää ikävä kyllä .esim 10" turbiinin stall taitaa olla jossain 2400-3600 välillä .
koneen ominaisuuksien, auton painon , piin kertoimen ,turbiinin valmistajan sun muun ihmeellisen muuttujan mukaan,vähän niinkun kokeilemalla selviää ikävä kyllä .esim 10" turbiinin stall taitaa olla jossain 2400-3600 välillä .
Re: ehdotuksia tallspeediksi?
Olen vähän väärä arvioimaan stallspeediä.
Minä kuitenkin lähtisin purkamaan asiaa moottorin maksimi vääntömomentin kautta. Näin ehkä päädytään jonnekin 2500 - 3000 rpm alueelle. Kun en tiedä sinun 460cid moottorin viritysastetta ja tätä kautta max vääntömomentin kierroksia, niin en voi tarkemmin lähestyä asiaa.
Noinhan pitäisi parhaan voiman välittyä vetäville renkaille. Toivottavasti kone sitten jaksaa kiskoa lisää kierroksia kehiin, että jossain vaiheessa pystyy heittämään isoa sisään. Tietenkin jos vaihdon yhteydessä kierrokset putoaa turhan alas niin riittävän isolla stallspeedillä voi hieman korjata asiaa. Ei kai tuommoinen 460 cid kone edes kovin paljoa kierrä, oisko max rpm 5500?
Pelkästään nokka-akselin arvoilla ei pitkälle pääse pitäisi tietää teho ja vääntö käyrät.
Minä kuitenkin lähtisin purkamaan asiaa moottorin maksimi vääntömomentin kautta. Näin ehkä päädytään jonnekin 2500 - 3000 rpm alueelle. Kun en tiedä sinun 460cid moottorin viritysastetta ja tätä kautta max vääntömomentin kierroksia, niin en voi tarkemmin lähestyä asiaa.
Noinhan pitäisi parhaan voiman välittyä vetäville renkaille. Toivottavasti kone sitten jaksaa kiskoa lisää kierroksia kehiin, että jossain vaiheessa pystyy heittämään isoa sisään. Tietenkin jos vaihdon yhteydessä kierrokset putoaa turhan alas niin riittävän isolla stallspeedillä voi hieman korjata asiaa. Ei kai tuommoinen 460 cid kone edes kovin paljoa kierrä, oisko max rpm 5500?
Pelkästään nokka-akselin arvoilla ei pitkälle pääse pitäisi tietää teho ja vääntö käyrät.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- paltant.ponitalli
- Addikti
- Viestit: 300
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 20:23
- Auto: mach1 1971 460+C6 manual+9"
GT 1994 Convert. - Paikkakunta: Karjakoski bank of a river
Re: ehdotuksia tallspeediksi?
just näin ! tajuun kyllä ettei ota kiinni just 2750 vaan puhe oli tekijän kans et haluun 2500.3000 tallarin tästä syystä tämä lukema.onhan esim,keltasessa mussessa joka natikoissa pyöri siellä täällä, sekä jonkin verran siviiliajossa lähes pari tonnii korkeempi tallari . auto painaa saman ja on pikkulohkolla.paukkua kylläkin.eli sama limppu ottaa eri painoisessa välit. autoissa eri r.p,m.ällä. kiinni.eipä oo ehtiny varvikelloo kattoo mitähän se olis noilla 28-25-15 gummeilla loppunopeus oli 167/kmh.onko jollain kaava lähettyvillä.mitä faikku mies suosittelis tallariks?
BIG BLOCK DIAMONDS ARE FOREVER 476 CJ
Re: ehdotuksia tallspeediksi?
cyclonessa on 429:n perässä tci:n breakaway ja toimii hyvin sekakayttäjällä,eli vetää hyvin kaupunkinopeuksilla ja sallii yli 2000 lähtökierrokset viivalla
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: ehdotuksia tallspeediksi?
Hyi, pois automaatit minusta - mä yritän pitääkin tämän näin
Mulla on oikeastaan ihan sama vaikka vaihteistossa olisi 3500 rpm stallspeedillä, tämä on vaan mun omaa järkeilyä asian tiimoilta. Minullakin on se kytkytin siellä lattiassa jota voi nostaa just sillä kierrosalueella kun haluaa
Mitä tulee moottorin ominaisuuksiin, niin jos paltantin koko paketti toimii niinkuin sen pitäisi ja puristussuhde & yläkerta on nokka-akselin tasalla niin sen pitäisi jengata 6500 rpm lukemiin kakistelematta. Nokan huipputeho on valmistajan mukaan 6000 rpm. Iskua on kuitenkin vaan 3,850” tuumaa eli saman verran mitä 393w strokereissa, eli ei se mikään maatalousmoottori vielä ole, kai???
PS. Se keltainen mustangi tuli trailerilla natikoihin ja matkaa ei taida olla edes 80 km radalle. En tiedä, mutta saattoi avoimilla putkilla olla myös jotain tekemistä ettei tee mieli ajaa tuota matkaa.

Mitä tulee moottorin ominaisuuksiin, niin jos paltantin koko paketti toimii niinkuin sen pitäisi ja puristussuhde & yläkerta on nokka-akselin tasalla niin sen pitäisi jengata 6500 rpm lukemiin kakistelematta. Nokan huipputeho on valmistajan mukaan 6000 rpm. Iskua on kuitenkin vaan 3,850” tuumaa eli saman verran mitä 393w strokereissa, eli ei se mikään maatalousmoottori vielä ole, kai???
PS. Se keltainen mustangi tuli trailerilla natikoihin ja matkaa ei taida olla edes 80 km radalle. En tiedä, mutta saattoi avoimilla putkilla olla myös jotain tekemistä ettei tee mieli ajaa tuota matkaa.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- paltant.ponitalli
- Addikti
- Viestit: 300
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 20:23
- Auto: mach1 1971 460+C6 manual+9"
GT 1994 Convert. - Paikkakunta: Karjakoski bank of a river
Re: ehdotuksia tallspeediksi?
juu uudemmat 460 hyötymoottorit on kyllä vähän niinku toiselta planeetalta,pers tuntumalta.ite arvelisin kans ton 6500rpm olevan aika lähellä.edellisellä cranen miedommalla nokalla otti kyllä jo 6tonttuu.puristus ei nyt kuitenkaan ihan tossu noilla männillä(10,3)
no ens suvena on viisampi/ (tässä asiassa)miten kävi.ps.autohan on ollu manuaali tehtaalta lähtiessään oli vaan jo sölkätty fmx tilalle poljin oli viel paikal.
BIG BLOCK DIAMONDS ARE FOREVER 476 CJ
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: ehdotuksia tallspeediksi?
Jos poljin on ylimääräisenä, niin mä ostan sen pois sulta.paltant.ponitalli kirjoitti:poljin oli viel paikal.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: ehdotuksia tallspeediksi?
taitaa olla se 10" turbiini lähellä oikeetaa noilla tiedoilla jos sulla 10 puristukset vähän jo äreempi nenukeppi 3,7välitys
+painava auto ,en kummiskaa tyrmäis tota 11" turbiiniakaan tietyin edellytyksin pikku muuutoksin sekin vois olla passeli.musta toi 3.7 välitys rupee oleen jo aika hanurista ilman ylivaihdetta
.jos meinaan moottoritielläkin haluaa ajella.
- paltant.ponitalli
- Addikti
- Viestit: 300
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 20:23
- Auto: mach1 1971 460+C6 manual+9"
GT 1994 Convert. - Paikkakunta: Karjakoski bank of a river
Re: ehdotuksia tallspeediksi?
poljin kasvaa korkoa,no ei vaiska.se odottaa uusia seikkailuja.ei automaatti kulku mussessa oo mulle(enää) mikään pakko mielle ei vaan jaksanu alkaa räpeltää.ja tulihan siitä erilainen ku luulin,nyt ku alkanu olemaan orastavan kulun piirteitä ni heti kävin juttusilla manuaalikoneiston muuttamisex, mukavuus laatikoilla ajaneena lulla jenkki on kuitenkin melko kaukana nyte.mutta mitään en tunnusta
.(ehkä pieni vaikutus voi liittyä erääseen ford galaxie -61 vuosikerta autooon)

BIG BLOCK DIAMONDS ARE FOREVER 476 CJ