Sivu 1/1
CRC Oil Additive
Lähetetty: 21 Loka 2008, 11:43
Kirjoittaja Drummer
Olisikohan tästä CRC:n aineesta mitään apuja nokan sisäänajossa?
http://www.fixus.fi/www/Koivunenwww.nsf ... -OA250.pdf
Näyttäis olevan ainoa (saatavilla oleva) aine missä edes puhutaan sinkistä...
Re: CRC Oil Additive
Lähetetty: 21 Loka 2008, 11:52
Kirjoittaja PeteP
Menee kyllä ihan ok kunnon mineraaliöljyllä, mutta mielenrauhan turvaksi voit laittaa esim.
http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku ainakin reisörpleisi tuota myy ja varmaa us-prrtsiki
Re: CRC Oil Additive
Lähetetty: 21 Loka 2008, 14:00
Kirjoittaja Drummer
Tuommoista "Crane Cams Super Lube Break-In Concentrate"-mömmöä pistää Karvonen mulle Us-Partsista tulemaan, saman asian hoitaa vissiin kuin tuo CompsinCampsin ainekin

Samaan pakettiin lupasi Detroit TrueTrac-mutikan kääräistä...
Re: CRC Oil Additive
Lähetetty: 21 Loka 2008, 19:30
Kirjoittaja Arto65FB
Comp Cams kyllä varoittelee nykyöljyjen fosforin ja sinkin puutetta. API SM-luokan öljyjen speksit ovat toista kuin joku SH.
Re: CRC Oil Additive
Lähetetty: 21 Loka 2008, 23:39
Kirjoittaja ROKI
Drummer kirjoitti:Tuommoista "Crane Cams Super Lube Break-In Concentrate"-mömmöä pistää Karvonen mulle Us-Partsista tulemaan, saman asian hoitaa vissiin kuin tuo CompsinCampsin ainekin

Samaan pakettiin lupasi Detroit TrueTrac-mutikan kääräistä...
Onkos rumpali hurahtanut mainoksen uhriksi

. Miksi moottoriin pitää tunkea kaiken mailman moskat

kun se toimii moitteettomasti ilman niitäkin. Eikä se nokkakeppi tarvii mitään muuta kun kierokksi vaan heti miten kun käyntiin jyrähtää. Minä en ainakaan tunge mitään mömmöjä mottiin vann tulille ja jenkua, kunhan saan sen enste kasaan.
Re: CRC Oil Additive
Lähetetty: 22 Loka 2008, 00:16
Kirjoittaja Drummer
Heräshän se Karjalan Karhukin kesäuniltaan

Ei kai tuo mömmö haittaakaan tee, enkä kyllä aio pienintäkään riskiä ottaa ekan startin kanssa. On tässä perskutarallaa niin pitkä aika siitä kun koneen äänen kuulin, että meinaan sitä kyllä sitten pitkään kuunnella

On mulla tuolla hallin hyllyllä 5 litraa Gulfin Zink Plus ööliä, meinasin sen sitten lirauttaa lohkoon ekassa öljynvaihdossa.
Tuolta Ameriikan poikien foorumeilta on tullu useitakin kauhutarinoita luettua onnistuneista konepäivityksistä, jotka sitten ovat 500-2000 mailin jälkeen osoittautuneet liian aikaisin juhlituiksi, syystä että flat tappet nokkakepistä tuli entinen, todella flat... Syy lähes joka kerta uusi, hieno haitekki öljy. Sisäänajo nokalle muuten yleensä tehty ohjeen mukaan. Rullanokallahan ei taida tuota ongelmaa olla mutta laahurilla... I just don't feel so lucky

Re: CRC Oil Additive
Lähetetty: 23 Loka 2008, 11:44
Kirjoittaja MONTTU
Kyse on lisäaineesta nimeltä ZDDP (Zinc-Dialkyl-Dithio-Phosphate). Koittakaa Googlesta, tietoa löytyy niin että pakottaa. Löytyi ennen joka öljystä mutta pilaa nykyautojen katit ja on siksi paljolti poistettu uusista huippuöljyistä.
Vanhan V8:sin laahaavan nokan voiteluhan perustuu pitkälti vapaaehtoisuuteen. Se yhdessä kasvaneiden jousipaineiden ja nokan arvojen kanssa on muuttunut monesti veren kaivamiseksi nenästä.
Diesel voiteluaineissa vielä arvot kohdallaan, Comp Cams suosittaa Shell Rotellaa...