CRC Oil Additive
- Drummer
- Mega-addikti
- Viestit: 632
- Liittynyt: 21 Helmi 2005, 01:37
- Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
- Paikkakunta: Ristiina
CRC Oil Additive
Olisikohan tästä CRC:n aineesta mitään apuja nokan sisäänajossa?
http://www.fixus.fi/www/Koivunenwww.nsf ... -OA250.pdf
Näyttäis olevan ainoa (saatavilla oleva) aine missä edes puhutaan sinkistä...
http://www.fixus.fi/www/Koivunenwww.nsf ... -OA250.pdf
Näyttäis olevan ainoa (saatavilla oleva) aine missä edes puhutaan sinkistä...
-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-
Re: CRC Oil Additive
Menee kyllä ihan ok kunnon mineraaliöljyllä, mutta mielenrauhan turvaksi voit laittaa esim. http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku ainakin reisörpleisi tuota myy ja varmaa us-prrtsiki

- Drummer
- Mega-addikti
- Viestit: 632
- Liittynyt: 21 Helmi 2005, 01:37
- Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
- Paikkakunta: Ristiina
Re: CRC Oil Additive
Tuommoista "Crane Cams Super Lube Break-In Concentrate"-mömmöä pistää Karvonen mulle Us-Partsista tulemaan, saman asian hoitaa vissiin kuin tuo CompsinCampsin ainekin
Samaan pakettiin lupasi Detroit TrueTrac-mutikan kääräistä...

-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-
Re: CRC Oil Additive
Comp Cams kyllä varoittelee nykyöljyjen fosforin ja sinkin puutetta. API SM-luokan öljyjen speksit ovat toista kuin joku SH.PeteP kirjoitti:Menee kyllä ihan ok kunnon mineraaliöljyllä, mutta mielenrauhan turvaksi voit laittaa esim. http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku ainakin reisörpleisi tuota myy ja varmaa us-prrtsiki
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Re: CRC Oil Additive
Onkos rumpali hurahtanut mainoksen uhriksiDrummer kirjoitti:Tuommoista "Crane Cams Super Lube Break-In Concentrate"-mömmöä pistää Karvonen mulle Us-Partsista tulemaan, saman asian hoitaa vissiin kuin tuo CompsinCampsin ainekinSamaan pakettiin lupasi Detroit TrueTrac-mutikan kääräistä...


Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
- Drummer
- Mega-addikti
- Viestit: 632
- Liittynyt: 21 Helmi 2005, 01:37
- Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
- Paikkakunta: Ristiina
Re: CRC Oil Additive
Heräshän se Karjalan Karhukin kesäuniltaan
Ei kai tuo mömmö haittaakaan tee, enkä kyllä aio pienintäkään riskiä ottaa ekan startin kanssa. On tässä perskutarallaa niin pitkä aika siitä kun koneen äänen kuulin, että meinaan sitä kyllä sitten pitkään kuunnella
On mulla tuolla hallin hyllyllä 5 litraa Gulfin Zink Plus ööliä, meinasin sen sitten lirauttaa lohkoon ekassa öljynvaihdossa.
Tuolta Ameriikan poikien foorumeilta on tullu useitakin kauhutarinoita luettua onnistuneista konepäivityksistä, jotka sitten ovat 500-2000 mailin jälkeen osoittautuneet liian aikaisin juhlituiksi, syystä että flat tappet nokkakepistä tuli entinen, todella flat... Syy lähes joka kerta uusi, hieno haitekki öljy. Sisäänajo nokalle muuten yleensä tehty ohjeen mukaan. Rullanokallahan ei taida tuota ongelmaa olla mutta laahurilla... I just don't feel so lucky



Tuolta Ameriikan poikien foorumeilta on tullu useitakin kauhutarinoita luettua onnistuneista konepäivityksistä, jotka sitten ovat 500-2000 mailin jälkeen osoittautuneet liian aikaisin juhlituiksi, syystä että flat tappet nokkakepistä tuli entinen, todella flat... Syy lähes joka kerta uusi, hieno haitekki öljy. Sisäänajo nokalle muuten yleensä tehty ohjeen mukaan. Rullanokallahan ei taida tuota ongelmaa olla mutta laahurilla... I just don't feel so lucky


-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-
Re: CRC Oil Additive
Kyse on lisäaineesta nimeltä ZDDP (Zinc-Dialkyl-Dithio-Phosphate). Koittakaa Googlesta, tietoa löytyy niin että pakottaa. Löytyi ennen joka öljystä mutta pilaa nykyautojen katit ja on siksi paljolti poistettu uusista huippuöljyistä.
Vanhan V8:sin laahaavan nokan voiteluhan perustuu pitkälti vapaaehtoisuuteen. Se yhdessä kasvaneiden jousipaineiden ja nokan arvojen kanssa on muuttunut monesti veren kaivamiseksi nenästä.
Diesel voiteluaineissa vielä arvot kohdallaan, Comp Cams suosittaa Shell Rotellaa...
Vanhan V8:sin laahaavan nokan voiteluhan perustuu pitkälti vapaaehtoisuuteen. Se yhdessä kasvaneiden jousipaineiden ja nokan arvojen kanssa on muuttunut monesti veren kaivamiseksi nenästä.
Diesel voiteluaineissa vielä arvot kohdallaan, Comp Cams suosittaa Shell Rotellaa...
1966 HT 347 Stroker