CRC Oil Additive

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Drummer
Mega-addikti
Viestit: 632
Liittynyt: 21 Helmi 2005, 01:37
Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
Paikkakunta: Ristiina

CRC Oil Additive

Viesti Kirjoittaja Drummer »

Olisikohan tästä CRC:n aineesta mitään apuja nokan sisäänajossa?
http://www.fixus.fi/www/Koivunenwww.nsf ... -OA250.pdf

Näyttäis olevan ainoa (saatavilla oleva) aine missä edes puhutaan sinkistä...
-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: CRC Oil Additive

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Menee kyllä ihan ok kunnon mineraaliöljyllä, mutta mielenrauhan turvaksi voit laittaa esim. http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku ainakin reisörpleisi tuota myy ja varmaa us-prrtsiki
:krooh:
Avatar
Drummer
Mega-addikti
Viestit: 632
Liittynyt: 21 Helmi 2005, 01:37
Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
Paikkakunta: Ristiina

Re: CRC Oil Additive

Viesti Kirjoittaja Drummer »

Tuommoista "Crane Cams Super Lube Break-In Concentrate"-mömmöä pistää Karvonen mulle Us-Partsista tulemaan, saman asian hoitaa vissiin kuin tuo CompsinCampsin ainekin :D Samaan pakettiin lupasi Detroit TrueTrac-mutikan kääräistä...
-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: CRC Oil Additive

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

PeteP kirjoitti:Menee kyllä ihan ok kunnon mineraaliöljyllä, mutta mielenrauhan turvaksi voit laittaa esim. http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku ainakin reisörpleisi tuota myy ja varmaa us-prrtsiki
Comp Cams kyllä varoittelee nykyöljyjen fosforin ja sinkin puutetta. API SM-luokan öljyjen speksit ovat toista kuin joku SH.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Re: CRC Oil Additive

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Drummer kirjoitti:Tuommoista "Crane Cams Super Lube Break-In Concentrate"-mömmöä pistää Karvonen mulle Us-Partsista tulemaan, saman asian hoitaa vissiin kuin tuo CompsinCampsin ainekin :D Samaan pakettiin lupasi Detroit TrueTrac-mutikan kääräistä...
Onkos rumpali hurahtanut mainoksen uhriksi :wink: . Miksi moottoriin pitää tunkea kaiken mailman moskat :?: kun se toimii moitteettomasti ilman niitäkin. Eikä se nokkakeppi tarvii mitään muuta kun kierokksi vaan heti miten kun käyntiin jyrähtää. Minä en ainakaan tunge mitään mömmöjä mottiin vann tulille ja jenkua, kunhan saan sen enste kasaan.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Drummer
Mega-addikti
Viestit: 632
Liittynyt: 21 Helmi 2005, 01:37
Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
Paikkakunta: Ristiina

Re: CRC Oil Additive

Viesti Kirjoittaja Drummer »

Heräshän se Karjalan Karhukin kesäuniltaan :lol: Ei kai tuo mömmö haittaakaan tee, enkä kyllä aio pienintäkään riskiä ottaa ekan startin kanssa. On tässä perskutarallaa niin pitkä aika siitä kun koneen äänen kuulin, että meinaan sitä kyllä sitten pitkään kuunnella :wink: On mulla tuolla hallin hyllyllä 5 litraa Gulfin Zink Plus ööliä, meinasin sen sitten lirauttaa lohkoon ekassa öljynvaihdossa.

Tuolta Ameriikan poikien foorumeilta on tullu useitakin kauhutarinoita luettua onnistuneista konepäivityksistä, jotka sitten ovat 500-2000 mailin jälkeen osoittautuneet liian aikaisin juhlituiksi, syystä että flat tappet nokkakepistä tuli entinen, todella flat... Syy lähes joka kerta uusi, hieno haitekki öljy. Sisäänajo nokalle muuten yleensä tehty ohjeen mukaan. Rullanokallahan ei taida tuota ongelmaa olla mutta laahurilla... I just don't feel so lucky :wink: :lol:
-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-
Avatar
MONTTU
Addikti
Viestit: 275
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 23:52
Paikkakunta: HELSINKI

Re: CRC Oil Additive

Viesti Kirjoittaja MONTTU »

Kyse on lisäaineesta nimeltä ZDDP (Zinc-Dialkyl-Dithio-Phosphate). Koittakaa Googlesta, tietoa löytyy niin että pakottaa. Löytyi ennen joka öljystä mutta pilaa nykyautojen katit ja on siksi paljolti poistettu uusista huippuöljyistä.
Vanhan V8:sin laahaavan nokan voiteluhan perustuu pitkälti vapaaehtoisuuteen. Se yhdessä kasvaneiden jousipaineiden ja nokan arvojen kanssa on muuttunut monesti veren kaivamiseksi nenästä.
Diesel voiteluaineissa vielä arvot kohdallaan, Comp Cams suosittaa Shell Rotellaa...
1966 HT 347 Stroker
Vastaa Viestiin