1972 takajarrut
- Fastback
- Over The Top
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
1972 takajarrut
Kuuluuko '72 Mach 1 Mustangin takajarrupiiriin paineensäätöventtiili korin kiinteän jarruputken ja letkun väliin joka menee taka-akselin jakotukille? Minulla on siinä välissä joku säätö kiinteänä rungossa kiinni ja sen kierteet ovat korkanneet. Mistä moinen mokkula tilalle? Säätöhän pitäisi varmaan jossain kohtaa olla? Löytyiskö keneltäkään muutosnippaa koossa uros 3/8 UNF ja naaras 7/16 UNF?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: 1972 takajarrut
Aika hyvin löytyy erilaisia jarruosien liittimiä UsaParts / AutoracingFastback kirjoitti:Kuuluuko '72 Mach 1 Mustangin takajarrupiiriin paineensäätöventtiili korin kiinteän jarruputken ja letkun väliin joka menee taka-akselin jakotukille? Minulla on siinä välissä joku säätö kiinteänä rungossa kiinni ja sen kierteet ovat korkanneet. Mistä moinen mokkula tilalle? Säätöhän pitäisi varmaan jossain kohtaa olla? Löytyiskö keneltäkään muutosnippaa koossa uros 3/8 UNF ja naaras 7/16 UNF?
http://shop.autoracing.fi
Toisaalta turha sinunkin on noiden vakio jarruosien kanssa puuhastella. Laita jarrut vastaamaan isolohkon vaatimuksia niin ajamisesta tule vielä hauskempaa.
Minä olen hieman up-dataamassa juuri tuon pääsylinterin aluetta. Kuvassa näkyy uudet pääsylinterit (jarru ja kytkin) sekä takapiirin paineen säädin. Putkitus toteutetaan punosletkulla, liittimet on hankittu em. putiikista. Noiden punosletkujen itse tekemiseen on ollut havaittavissa jonkinlaista epäluuloa, mutta ainakaan minulla ei yksikään itse tehty punosletku ole vuotanut tai vioittunut. Itse tehtyjen metalliputkien kanssa on ollut havaittavissa runsaasti ongelmia vuotojen kanssa. Samoin erilaisten liittimien sovitus tuottaa yleensä hankaluuksia metalliputkien osalta.

no laitetaan tuohon lisäksi vielä kuva nestekytkin systeemistä, myös kytkinkopan sisällä olevat punosletkut on itse tehtyjä.

Kun itse tekee niin saa mitä tekee.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Fastback
- Over The Top
- Viesti:
Täytyypä soittaa Autoracingiin. Kyllä mä ajattelin pelata noiden vakiojarruosien kanssa, kuulin että 390 on voimamoottori, joten mihin minä jarruja tarvin kun ei mulla sellaista ole. Tosiasiassa minulla olisi tarvetta jarruille, mutta tämän auton alustaan ei satsata välttämätöntä enempää. Rahoitus on suunnattu jo muualle. Ellei sitten tule Vileenin Sulo tarjouksia eteenMexico65 kirjoitti:Aika hyvin löytyy erilaisia jarruosien liittimiä UsaParts / Autoracing
http://shop.autoracing.fi
Toisaalta turha sinunkin on noiden vakio jarruosien kanssa puuhastella. Laita jarrut vastaamaan isolohkon vaatimuksia niin ajamisesta tule vielä hauskempaa.
Minä olen hieman up-dataamassa juuri tuon pääsylinterin aluetta. Kuvassa näkyy uudet pääsylinterit (jarru ja kytkin) sekä takapiirin paineen säädin. Putkitus toteutetaan punosletkulla, liittimet on hankittu em. putiikista. Noiden punosletkujen itse tekemiseen on ollut havaittavissa jonkinlaista epäluuloa, mutta ainakaan minulla ei yksikään itse tehty punosletku ole vuotanut tai vioittunut. Itse tehtyjen metalliputkien kanssa on ollut havaittavissa runsaasti ongelmia vuotojen kanssa. Samoin erilaisten liittimien sovitus tuottaa yleensä hankaluuksia metalliputkien osalta.
no laitetaan tuohon lisäksi vielä kuva nestekytkin systeemistä, myös kytkinkopan sisällä olevat punosletkut on itse tehtyjä.
Kun itse tekee niin saa mitä tekee.

Punosletkuista ei minullakaan huonoja kokemuksia, Tapsan kanssa väännettiin natikoita edeltävänä iltana punosletkut moottoriöljyn lauhduttajalle. Hyvin ovat pitäneet kaikki 90 km. Ainoa on että liittimien lähdöt pitää saada aina oikeaan kulmaan letkuun nähden suhteessa liittimeen johon uusi letku&liitin tulee kiinni, jotta letkuun ei kohdistu rasituksia. Hydraulitavaralla on se etu puolellaan, että senkus pultta huulille hakee oikean asennon ja kiristää. Teräspunottu hydraulitavara on vaan aivan järkyttävän painavaa liittimineen verrattuna AN liittimiin. Hydraulikytkimessä minulla on McLeodin omat punosletkut, ne ulottuvat kytkinputkelle asti.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Joo, laita joku Wilwoodin tai FRPP:n säädettävä palikka maksaa jotain 50$.
Kun ei se oo mikään museo autokaan, vaikka museoonhan nuo 385-sarjan koneet joutaisi...
Kun ei se oo mikään museo autokaan, vaikka museoonhan nuo 385-sarjan koneet joutaisi...

- Fastback
- Over The Top
- Viesti:
näkyy vaan savuttavan - kuin dieseli - mutta savu vaaleampaa.Antti66HT kirjoitti:Joo, laita joku Wilwoodin tai FRPP:n säädettävä palikka maksaa jotain 50$.