Morotus tietäjille ja kaikki kunnia varsinkin laattikko-guruille.
Mahtaisiko löytyä suuntaa antavia ehdotuksia tämöisen vaivan hoitamiseen pois päiväjärjestyksestä(-96 mallinen musse,kutvonen):
-Liikkeelle lähdettäessä,vaikkapa vain tyhjäkäynnillä, vaihtaa todella nopeasti vaihteet läpi ja jää tietty sitten suurimmalla jurraamaan...vastaavasti jarruttaessa ei vaihda vauhdin hidastuessa pienemmälle kuin vasta auton seisoessa ja koneen käydessä hetken "Vaikeasti".
-Paikallaan kokeiltaessa tekee niin että vedettäessä pykälä draiville, kaikki pelittää normaalisti,vedettäessä edelleen auton seistessä kakkoselle moottori on sammumaisillaan...siitä sitten ykköselle niin taas kone käy nätisti ja kaikki tuntuu normaalilta, tästä kuitenkin kun takaisin taas kakkoselle, kone sammuu.
Ajossa toimii hyvin, samoin kick-down pelittää.
Myös manuaalisesti kepittämällä toimii.
Öljyn väri punainen ja ei tuoksahda palaneelle.
Öljyjen vaihdosta laatikkoon edellisen omistajan osalta ei ole tietoa mutta saattaahan se olla että koskaan ei ole vaihdettu, autolla kun on ajettu vain 17000 km.
Tietoa,ehdotuksia,arvauksia viasta...?
Automaatin temppuilu?
Automaatin temppuilu?
-94 Mustang 5,0 GT Convertible
Re: Automaatin temppuilu?
Mahdollisesti governor jumittelee tai jousi poikki /kuoleentunut sen
vastapainoista tai turbiinilukko jää "päälle"
vapaakytkinkin voi tehdä oikkuja
vaihtaako molempiin suuntiin heti kun manuaalisesti vaihtaa?
vastapainoista tai turbiinilukko jää "päälle"
vapaakytkinkin voi tehdä oikkuja
vaihtaako molempiin suuntiin heti kun manuaalisesti vaihtaa?
Re: Automaatin temppuilu?
Joo, manuaalisesti kyllä reagoi heti molempiin suuntiin.
Sen tuossa vielä huomannut että kun D:llä lähtee liikeelle normaalisti kiihdyttämään niin ykkönen on sen oman aikansa päällä ja sitten kakkosella käy todella nopeasti ja edelleen siitä sitten vaihtaa suuremmalle normaalisti.
Vaikeusastetta lisää se että joskus satunnaisesti tuntuu pelittävän normaalisti...Noh, huomiseksi on huolto varattu, ehken siellä tilanne valottuu.
Sen tuossa vielä huomannut että kun D:llä lähtee liikeelle normaalisti kiihdyttämään niin ykkönen on sen oman aikansa päällä ja sitten kakkosella käy todella nopeasti ja edelleen siitä sitten vaihtaa suuremmalle normaalisti.
Vaikeusastetta lisää se että joskus satunnaisesti tuntuu pelittävän normaalisti...Noh, huomiseksi on huolto varattu, ehken siellä tilanne valottuu.
-94 Mustang 5,0 GT Convertible
Re: Automaatin temppuilu?
Löytyikö vikaan syytä? Itsellä samoja oireita, niin kiinnostaisi.