Jos viitsitte kertoa selkeitä ohjeita miten eri paikoissa olevat välykset saa parhaiten selville. Kiitos.
Voimalinjassa välystä
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Voimalinjassa välystä
Perälle täysremppa muutama vuosi sitten Tradepartsissa, ajettu vain muutama tuhat kilsaa. Nyt alkanut kolahdella kun vaihde vapaalta D:lle, R:lle tai moottorijarrutuksen alkaessa. Voiko jossain muualla olla välys mikä aiheuttaa moisen kolahduksen vai onko perä taas?
Jos viitsitte kertoa selkeitä ohjeita miten eri paikoissa olevat välykset saa parhaiten selville. Kiitos.
Jos viitsitte kertoa selkeitä ohjeita miten eri paikoissa olevat välykset saa parhaiten selville. Kiitos.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Re: Voimalinjassa välystä
Tarkistappa kartaanin ristikot. Tai takimmaisen ristikon kiinnitys U-pultit löysällä ? Tai perämurikan mutteri löystyny, se kartaanilaipan alla oleva ?
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Voimalinjassa välystä
Aloitetaanpa noista. Nyt olisi momenttiavainkin käytössä, mihin momenttiin ylläolevat vedetään?
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Voimalinjassa välystä
Kävin auton alla:
Takaristikossa löysää toiseen suuntaan, hävisi kun pistin rässillä rasvaa. U-pultit kireällä.
Pyöritin kardaanista ja mittasin paljonko on "tyhjää" siitä kun renkaat pyörii ensin toiseen suuntaan ja sitten toiseen. Mitta verrattu perämötikästä ja siitä ulostulevasta osasta mihin takaristikko kiinnittyy. (selkeästi sanottu kun oikeat termit hakusessa...) Onko liikaa?
Edit:
Jäi näköjään laittamatta tuo välysmitta tähän tekstiin... Eli yllämainittua "tyhjää" pyörii 16 mm.
Takaristikossa löysää toiseen suuntaan, hävisi kun pistin rässillä rasvaa. U-pultit kireällä.
Pyöritin kardaanista ja mittasin paljonko on "tyhjää" siitä kun renkaat pyörii ensin toiseen suuntaan ja sitten toiseen. Mitta verrattu perämötikästä ja siitä ulostulevasta osasta mihin takaristikko kiinnittyy. (selkeästi sanottu kun oikeat termit hakusessa...) Onko liikaa?
Edit:
Jäi näköjään laittamatta tuo välysmitta tähän tekstiin... Eli yllämainittua "tyhjää" pyörii 16 mm.
Viimeksi muokannut 65HT, 29 Elo 2008, 07:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
-
Galaxie61
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: Voimalinjassa välystä
täysrempan jälkeen pitäis perä ajaa ns, sisään ja säätää välykset uudestaan 
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Voimalinjassa välystä
Minkäspituisesta sisäänajosta on kyse?Galaxie61 kirjoitti:täysrempan jälkeen pitäis perä ajaa ns, sisään ja säätää välykset uudestaan
Mitkä välykset tarkemmin sanottuna?
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Re: Voimalinjassa välystä
Älä huoli se oli läppä, ei tarvi sisäänajoa, eikä uusintasäätöä kun se kerralla tehdään oikein.
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Voimalinjassa välystä
Jep jep.
Mitäs mieltä tuosta välyksen määrästä minkä tuonne lisäsin?
Mitäs mieltä tuosta välyksen määrästä minkä tuonne lisäsin?
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Re: Voimalinjassa välystä
Mistä sä tuon kaiken oikein keksitkin?65HT kirjoitti:Jep jep.
Mitäs mieltä tuosta välyksen määrästä minkä tuonne lisäsin?
Enpä ole tuohon välykseen muutoin kiinnittänyt huomiota kuin joskus varovasti liikkeelle lähtiessäni, jolloin voimalinjassa tapahtuu hakkaamista tai ns. rynkyttämistä koska kone ei oikein tykkää käydä tasaisesti. Lääkkeenä joko kytkin pohjaan tai kaasu. Enkä ole ollut huolissani tuosta välyksestä ai-emmin enkä nytkään, olisikohan jossain manuaalissa ilmoitettu ko. välys?
OK, kävin mittaamassa suunnilleen samalla tavalla tuosta omasta 9":sta kyseisen välyksen ja sain mitaksi noin 15mm. Enkä edelleenkään aio murehtia tai selvittää syytä. Mutta kai siihen jonkin verran vaikuttaa tasauspyörästön (pinionin, ison lautaspyörän ja perän pikkurattaiden) kuluneisuus ja perus väljyys.
Jos tuo asia enemmän huolestuttaa ja haluat tehdä asialle, jotain niin vaihtoon menee perän kaikki sisuskalut ja uusilla osilla. Tai sitten voit harkita kokonaan kolmannen jäsenen uusimista esim. http://www.markwilliams.com/

alkaen $2200.
Tuo olisi hyvä valinta voivat ottaa jopa valituksia vastaan jos sattuisi perä poikimaan.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Voimalinjassa välystä
Olen hyvä keksimään kaikkea...Mexico65 kirjoitti: Mistä sä tuon kaiken oikein keksitkin?
Kun ei tiedä pitää kysyä, ja onneksi joku aina viitsii vastata. Kiitos. Näin sitä oppii.
Lopetan tämän asian murehtimisen siis tältä erää, ja hanaa.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
-
Galaxie61
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: Voimalinjassa välystä
no nyt uskallan olla erimieltä, etin dokumenttia asiasta kun työputki katkee...PeteP kirjoitti:Älä huoli se oli läppä, ei tarvi sisäänajoa, eikä uusintasäätöä kun se kerralla tehdään oikein.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Voimalinjassa välystä
Onko tuossa liikaa välystä? Pieneneekö tuo väli jos kiristää sitä isoa mutteria mikä näkyy jos irrottaa kardaanin? Mikä on sen momentti?
Kiitos.

Kiitos.

(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."