Sivu 1/2
Ruiskun uudelleen ohjelmointi ?
Lähetetty: 08 Elo 2008, 17:11
Kirjoittaja Jani426
Moi
Onko tietoa pystyykö kukaan Suomessa uudelleen ohjelmoimaan vm. 2000 Mustang ruiskun boxia. Pitäis saada ohjelmoitua PATS pois käytöstä
Re: Ruiskun uudelleen ohjelmointi ?
Lähetetty: 10 Elo 2008, 09:42
Kirjoittaja Vee8
Ford-liike pystyy flashaamaan uudestaan. Haluaako, on sitten eri asia...
Re: Ruiskun uudelleen ohjelmointi ?
Lähetetty: 10 Elo 2008, 11:00
Kirjoittaja Pappacosworth
Miksi haluat Pats:in pois, olen töissä ohjelmoinut vanhoja ja uusia avaimia, onnistuu kyllä.
Re: Ruiskun uudelleen ohjelmointi ?
Lähetetty: 12 Elo 2008, 08:36
Kirjoittaja Jani426
Miksi haluat Pats:in pois, olen töissä ohjelmoinut vanhoja ja uusia avaimia, onnistuu kyllä.
Autoon vaihdettu mittaristo ja moottorin ohjaus boxi eri autoista. Eli avain koodi ei täsmää mittaristoon, ja mitariston VID tiedot ei täsmää moottorin ohjauksen VID tietoihin. Tietysti jos joku tietää miten PATS:in voi ohittaa niin otetaan mielellään tietoa vastaan.
Re: Ruiskun uudelleen ohjelmointi ?
Lähetetty: 13 Elo 2008, 11:59
Kirjoittaja Pappacosworth
Patsin ohitus ei taida onnistua kuin vaihtamalla ruiskun ohjausjärjestelmä johonkin aftermarket tuotteeseen, mutta vähäpäästöisessä autossa ei ole sallittua. Tuota ei toki obd-testiin laiteta katsastuksessa mutta vikavalon toiminta kaiketikin tarkastetaan. Mutta Fordin IDS:llä onnistuu avaimen ohjelmointi.
Re: Ruiskun uudelleen ohjelmointi ?
Lähetetty: 13 Elo 2008, 20:44
Kirjoittaja Arto65FB
Pappacosworth kirjoitti:vaihtamalla ruiskun ohjausjärjestelmä johonkin aftermarket tuotteeseen, mutta vähäpäästöisessä autossa ei ole sallittua.
Olisikohan tästä joillakin hyvinkin tuoreita kokemuksia?
Re: Ruiskun uudelleen ohjelmointi ?
Lähetetty: 13 Elo 2008, 21:31
Kirjoittaja Pappacosworth
http://www.diyautotune.com/tech_article ... ustang.htm
tuollaista olen itse ajatellut mutta 2000 mallin autoon on ehkä liian yksinkertainen, ts suorituskyky ja käytetävyys heikkenee?
Re: Ruiskun uudelleen ohjelmointi ?
Lähetetty: 13 Elo 2008, 23:15
Kirjoittaja MouTine
Mielestäni CEL:iä ei tarkisteta eikä vaadita, eikä sihen näin ollen kiinnitetä huomiota jos se ei pala ollenkaan. Eli normi päästö-testit vuosimalleittain ja OBD-II 2001 vuodesta eteenpäin.
Re: Ruiskun uudelleen ohjelmointi ?
Lähetetty: 14 Elo 2008, 00:29
Kirjoittaja 2065
on kokemusta aftermarketista... tuota mikä on pats ja vid?

ajonesto?
Onko auto muuten vakio? Miksi ecu on vaihdettu? vakioonko vai johonkin muuhun versioon?
Re: Ruiskun uudelleen ohjelmointi ?
Lähetetty: 17 Elo 2008, 13:55
Kirjoittaja Jani426
on kokemusta aftermarketista... tuota mikä on pats ja vid? ajonesto?
Onko auto muuten vakio? Miksi ecu on vaihdettu? vakioonko vai johonkin muuhun versioon?
PATS = passive anti theft system, eli ajonesto.
VID = vehicle identification data, eli auton tunniste tiedot (mm. runkonumero).
Auto on vakio. Ecu ja mittaristo vaihdettu, koska alkuperäiset ovat hajonnut.
"Uusi käytetty Ecu" on täysin samanlainen kuin vanhakin, samat varaosanumerot ,ym.
Re: Ruiskun uudelleen ohjelmointi ?
Lähetetty: 18 Elo 2008, 09:19
Kirjoittaja MouTine
Jani426 kirjoitti:on kokemusta aftermarketista... tuota mikä on pats ja vid? ajonesto?
Onko auto muuten vakio? Miksi ecu on vaihdettu? vakioonko vai johonkin muuhun versioon?
PATS = passive anti theft system, eli ajonesto.
VID = vehicle identification data, eli auton tunniste tiedot (mm. runkonumero).
Auto on vakio. Ecu ja mittaristo vaihdettu, koska alkuperäiset ovat saaneet vettä.
"Uusi käytetty Ecu" on täysin samanlainen kuin vanhakin, samat varaosanumerot ,ym.
Itsekkin oon miettinyt että jos ei omaa ruiskua saa toimimaan niin pitää varmaan alkaa tota MegaSquirt :ia asentamaan. Kilvityksellä ei tällä hetkellä niin väliä ,kun sais edes käymään ja ajeleen vaikka siirtokilvillä.
Aftermarket ruiskut vaan ei ole kovin hyvä ratkaisu siinä mielessä, koska orkkis ECU ohjaa / keskustelee mm. cruisen, ilmastoinnin ja mitä muuta nyt CCRM relepurkki ohjaa. Ja tuo MS on kyllä, miten sen nyt kauniisti sanoisi, hieman karkea.
Mistä oot sen ECU:si hommannut? Kauppaan olisi kuulunut tulla mukaan avaimien sirut. Tuosta en osaa sanoa että miten uusi mittaristo toimii. Onko niissä jokin tunnistus elektroniikka. Ehdotan että pysyt orkkis-ECU linjalla ja hyödynnät Pappacosworthin tarjousta.
Re: Ruiskun uudelleen ohjelmointi ?
Lähetetty: 19 Elo 2008, 10:55
Kirjoittaja Jani426
Ecu ja mittari jenkeistä, molemmat on käytettyjä. Mittaristo tais olla vm.2002 autosta, jotain eroa siinä on kun on eri varaosanumero kun alkup. Jos ton avaimen uudeleen koodais, niin mistäs tietää mihin sen koodaa ??, jotta toimisi.
Re: Ruiskun uudelleen ohjelmointi ?
Lähetetty: 19 Elo 2008, 12:39
Kirjoittaja MouTine
Jani426 kirjoitti:Ecun tilasin jenkeistä , mittaristo tuli saksasta ja molemmat on käytettyjä. Mittaristo tais olla vm.2002 autosta, jotain eroa siinä on kun on eri varaosanumero kun alkup. Jos ton avaimen (vain 1 avain) uudeleen koodais, niin mistäs tietää mihin sen koodaa ??, jotta toimisi.
Joo'o joo'o... En tosiaan tiedä onko noissa mittaristoissa jotain tunnistusta. Joskus vaan Tampereen Automaasta kyselin kun mieli teki km-mittaristoa että mitä maksaa ja jne jne ja puheeksi tuli Kajosvaaran kanssa että pitäs ohjelmoida tms. Juttu meni ja tuli nopeesti, että tarkemmin en tiedä. Itse tosin vähän epäilen että tuskin mittaristossa on mitään koodia tai mitään mikä estää toiminnan. Koita googlata ja kysy vaikka jostain kansainväliseltä Mustang-forumilta.
Jos ihan tarkkoja ollaan, niin jokaisessa avaimen kiteessä on oma koodinsa ja ECU vain opetetaan tunnistamaan nämä tietyt koodit. Ja tietysti se ehjä ECU kannattaa ottaa siis käyttöön. Tai siis en edes tiedä miksi autoosi on ECU vaihdettu, mutta kuitenkin.
Re: Ruiskun uudelleen ohjelmointi ?
Lähetetty: 29 Elo 2008, 13:58
Kirjoittaja Jani426
Tossa linkki jossa selvitetään hyvin tota PATSin toimintaa.
http://www.3.8mustang.com/forum/showthread.php?t=11796
Eli mittaristolla on iso rooli tossa systeemissä.
EDIT: 1.9.2008
Ford-liike pystyy flashaamaan uudestaan. Haluaako, on sitten eri asia...
Tänään sain vastauksen maahantuojalta tohon PATSin pois ohjelmointiin, ja vastaus oli että ei onnistu ?

Re: Ruiskun uudelleen ohjelmointi ?
Lähetetty: 25 Syys 2008, 11:27
Kirjoittaja Anagonda67
MouTine kirjoitti:Mielestäni CEL:iä ei tarkisteta eikä vaadita, eikä sihen näin ollen kiinnitetä huomiota jos se ei pala ollenkaan. Eli normi päästö-testit vuosimalleittain ja OBD-II 2001 vuodesta eteenpäin.
Juu EI tarkisteta, itellä polttimo pois ja leima tuli het ekalla kerralla

.
Ainoo valo minkä kattovat airbag valo ja sen toiminta.