C4
C4
Tässä jossain vaiheessa kun alan työstää automaattia manuaalin tilalle, niin pikkasen infoa tuosta C4-laatikosta ja hommasta kaipaan. (65Fb) Onkos noissa eri vuosien laatikoissa eroavaisuuksia mitä?
ajattelin ostaa laatikon rojektina ja remppauttaa+shift-kitti, tietää ainakin mikä sitten on. Vetolevyissä eroja? eri startti? mistähän ton shifterin löytäis? ihan mustangin oman ,ei tarvike kolhoa. kardaani vissiin sama..
ajattelin ostaa laatikon rojektina ja remppauttaa+shift-kitti, tietää ainakin mikä sitten on. Vetolevyissä eroja? eri startti? mistähän ton shifterin löytäis? ihan mustangin oman ,ei tarvike kolhoa. kardaani vissiin sama..
- FaikkuFB
- Aktiivi
- Viestit: 88
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Valepukuinen Fairlane, Mustang FB 1969
- Paikkakunta: Jkl
Heh, vastataan nyt jotain, tietävämmät korjaa jos valehtelen.
Vuoteen -69 c4 loota oli vähän hintelämpi ja öljytikun putki menee rungon
päältä sisään. 70 kytkinkoppa suureni ja rungon etupää tukevoitui, tikun
putki siirtyi menemään suoraan öljypohjan sivuun. Samalla input shaft
paksuni ja siihen tuli pari pooria lisää(muistaakseni 22 > 24 spilines).
Ja taisi olla niin, että 70 jälkeen kopalla ja pumpulla on eri pultit.
Jos ostaa projektin, ja rempan teettää muualla, niin miten se eroaa jonkun
muun ehjän lootan ostosta? Tiedätkö SINÄ yhtään enempää sen sisuksista?
Vetolevyjä on eri hammasmäärillä ja eri "offsetillä". Ja tietysti koneen iän
mukaan myös 28 ja 50 oz painoilla. Vetolevyn hammasmäärän taitaa
määrätä lootan koppa, offsetin heiton voi korjata startin päätyä vaihtamalla
ja/tai shimmilevyllä. Voisi olla viisasta ostaa loota, turbiini ja vetolevy
samassa nipussa samasta autosta. Olisi ainakin lähtökohdin oikeat osat.
Kardaanin mitan sopivuus varmistuu sitten kun paketti on paikoillaan,
kyllä se yleensä voi sopiakin. Ja ainakin joidenkin manuaalien yoke on
sama kuin c4:ssa. Minulla on nyt -69:ssä jonkun 3-lovi manuaalin
akseli ja hyvin sopii paikalleen.
Shifterin hankintapaikoista on tälläkin foorumilla ollut puhetta usein.
Käytettyjä osia toimittaa samat myyjät kuin muutakin käytettyä sälää.
Ja saa niiltä varmaan uusiakin, ainakin reproja...ehkä. Laita ostoilmo tai
lue myydään palstaa...
Jussi
Vuoteen -69 c4 loota oli vähän hintelämpi ja öljytikun putki menee rungon
päältä sisään. 70 kytkinkoppa suureni ja rungon etupää tukevoitui, tikun
putki siirtyi menemään suoraan öljypohjan sivuun. Samalla input shaft
paksuni ja siihen tuli pari pooria lisää(muistaakseni 22 > 24 spilines).
Ja taisi olla niin, että 70 jälkeen kopalla ja pumpulla on eri pultit.
Jos ostaa projektin, ja rempan teettää muualla, niin miten se eroaa jonkun
muun ehjän lootan ostosta? Tiedätkö SINÄ yhtään enempää sen sisuksista?
Vetolevyjä on eri hammasmäärillä ja eri "offsetillä". Ja tietysti koneen iän
mukaan myös 28 ja 50 oz painoilla. Vetolevyn hammasmäärän taitaa
määrätä lootan koppa, offsetin heiton voi korjata startin päätyä vaihtamalla
ja/tai shimmilevyllä. Voisi olla viisasta ostaa loota, turbiini ja vetolevy
samassa nipussa samasta autosta. Olisi ainakin lähtökohdin oikeat osat.
Kardaanin mitan sopivuus varmistuu sitten kun paketti on paikoillaan,
kyllä se yleensä voi sopiakin. Ja ainakin joidenkin manuaalien yoke on
sama kuin c4:ssa. Minulla on nyt -69:ssä jonkun 3-lovi manuaalin
akseli ja hyvin sopii paikalleen.
Shifterin hankintapaikoista on tälläkin foorumilla ollut puhetta usein.
Käytettyjä osia toimittaa samat myyjät kuin muutakin käytettyä sälää.
Ja saa niiltä varmaan uusiakin, ainakin reproja...ehkä. Laita ostoilmo tai
lue myydään palstaa...
Jussi