Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Elikkäs -95 3.8 Musti, eilen highwaylla hävisi veto OD:lla. Muut vaihteet pelaa täysin moitteettomasti. Mikä levisi? Voinko ajaa loppu kesän kolmella vaihteella??
Oirehti hieman ennen kuolemaa luistamalla n.110km/h vauhdissa, rundit nousi ja laski kunnes veto lähes tyystin hävisi. Siinä vaiheessa otin OD:n pois ja puhaltelin "voi V...U."
Öljyä tosin on n. puoli senttiä liikaa tikun mukaan voiko se olla syy?? Öljyn vaihto oli/on kyllä suunitelmissa, jahkaa löytyy puoti joka myy 20L tonkkia. Oisko edes toivoa että korjautuisi sillä?? . Meinaan budjetissa oli ainoastaan rätin uusinta tälle kesälle...
Mutta jos kestää/voi ajaa kolmella toimivalla, niin ompahan "voima" läsnä maantie vauhdeissa
esim
1 My AOD shifts and works fine 1st through 3rd, but has lost overdrive, what could cause this?
The two most likely possibilities are an overdrive band problem, or a stuck 3-4 shift valve. If the overdrive band is worn, when the transmission shifts into overdrive it will neutral out and start to rev freely, but not accelerate the vehicle. If the servo that applies the band is stuck or has badly damaged seals the symptoms will be the same.
If the 3-4 shift valve is stuck, then the transmission will not shift into overdrive, but will not neutral out. The transmission will continue to pull in 3rd gear with no slippage
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS, BMW 730 -95 3L V8 DOCH, Scorppi -97, 2.3(Kuusakoskelle )
Dodii, Kiittääpi jälleen. Vaikuttaisi siis että panta tahi servo.... Luultavasti panta, koskapa muistui mieleen että oirehti jo viime kesänä kun oli ajellut pidempään/ öljy lämmennyt kunnolla. Tai sitten öljy totaalisen kaputt... EI tietoo onko ikuna vaihdettu
Juh, tuntu tänä aamuna ainakin työmatkan toimivan OD, kytkeyty ihan normisti eikä luistanu.... Eli lämmettyään häviää??
Vaihdetaan Merconit tuoreisiin josko auttaisi .
Pantahan tuo kaiketi on vetelemässä viimeisiään tahi servo????
Anagonda67 kirjoitti:Juh, tuntu tänä aamuna ainakin työmatkan toimivan OD, kytkeyty ihan normisti eikä luistanu.... Eli lämmettyään häviää??
Vaihdetaan Merconit tuoreisiin josko auttaisi .
Pantahan tuo kaiketi on vetelemässä viimeisiään tahi servo????
Paljonko on matkaa taivallettu autolla? Paljonkin yli 100 000 km?
Haiseeko öljy "kahville" silloin on öljy kulahtanut . Jos kirkasta (punainen) ok ja suht
hajuton EI yli kuumentunutta mutta jo muuten voitelu ominaisuudet heikentyneet
kilometrit tehneet tehtävänsä mielestäni millään
automaatilla (ainakaan amerikkalaisella)
ei voi ajaa kuin 50-60 tkm sen voi kertoa 1.6 tai 3-4 vuotta jos huilaillee paljon
kilometriä samoilla öljyillä sanoo mitä sanoo tehtaat yms.
OD; katoaminen tässä tapauksessa venttiili vika. jumittaa- jos jousi olis kuoleentunut
niin se olis kokoajan "päällä". likaisuus yleensä aiheuttaa pieni toleranssississa
porauksissa jumittelua, voi olla jopa liikaa kulunutkin.
koska panta toimii erillisellä servolla tai sitten servo jumittaa/vuotaa
jos panta on loppu niin se luistaa sitten kokoajan siihen ei juuri lämpö vaikuta.
lähtisin liikkeelle öljyn vaihdolla jos se vaikka jo elvyttäisi...
Amerikan poikahan on tunnettu siitä että ei paljon öljyjä vaihtele jos ei oo ihan pakko..
Jep 120000 on mittarissa, liekö sitte maileja vai kilometreja, nelisen vuotta ollut Suomessa eli talvet seissy .
Öljy näyttäs olevan kahvin ja punasen puolivälistä, ei haise palaneelle kumminkaan ja talven jälkeen uuden öljyn lisäys, lorahti vähä likaaki , poisti turbiini "tärinän" eli siittä päättelen että öljy ois vanhaa... Kun American Joehan Ei todellakaan vaihtele öljyjä . Ja aikaisemmat, 2, Suomi-omistajaa eivät ainakaan ole laatikkoon vaihdellu ölppiä. Perään ja koneeseen kumminki .
Nonii, öljyt vaihdettu samoin suodatin... EI ainakaan vielä ole OD tullut takaisin . Vähän aikaa pitää ihan hyvin, sitten pomppaa kierrokset ylemmäs... Tosin ei niin holtittomasti kuin ennen. OD-valo ei vilku eikä vikamuistissa ole koodeja.
Öljyt oli joskus vaihdettu ei löytynyt muovi plugia öljypohjasta eikä muutakaan ylimäärästä. "Mujuakin" oli varsin vähän, tosin öljy haisi palaneelle/pahalle työn suorittaneen asentajan mielestä.
Muuten looda kyllä tuntuu pelaavan paremmin kuin ennen eikä turbiinikaan täristele
Tämähän nyt hauska vika, tänään pelas ihan OK työmatkan ajan . Eli mitä ilmeisemmin joku servo/venttiili tms jumittaa ajoin??
Uskaltaskohan sinne öljyn sekaan lorauttaa ns tiivistys/puhdistusainetta?? Vai meneekö uudet öljyt pilalle?? Mielipiteitä/kokemuksia näistä "ihmeaineista"...
Vai pitäskö vaa ajella reippaanlaisesti happea antaen että paskat lähtee liikkelle ja jää filtteriin .
Mulla on nyt kolme kertaa vaihdettu laatikon öljyt -95 GT mustiin ja vasta nyt alkaa toimimaan tärinöittä ja vaihteetkin menee päälle ilman nykimistä. Autolla on ajettu noin 89 tml, joista 10 tml Suomessa. Ameriikan poijjaat ei paljon viitsi laatikoita huoltaa...