Proppu..

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Anagonda67
Aktiivi
Viestit: 109
Liittynyt: 23 Heinä 2007, 11:04
Auto: Mustang Convertible -95 3.8+AODE (joka tällä hetkellä sähköisesti ohjattu C4)
Paikkakunta: Karkkila

Proppu..

Viesti Kirjoittaja Anagonda67 »

Minkähän kokoinen oli -95 Mustin turbiinin tyhjennys proppuun käyvä hylsy??

Tuntuu tahtovan uudet Merconit sisuksiinsa :D
Mustang Covertible 3.8 -95
Tempo 2.3 GL -91 "rotisko"
Duster 1.5 dCi -10

"Six Power Forever"
Avatar
Anagonda67
Aktiivi
Viestit: 109
Liittynyt: 23 Heinä 2007, 11:04
Auto: Mustang Convertible -95 3.8+AODE (joka tällä hetkellä sähköisesti ohjattu C4)
Paikkakunta: Karkkila

Re: Proppu..

Viesti Kirjoittaja Anagonda67 »

No hyvänen aika... Eikö kukaan muka muista avaimen kokoa?? :roll: .

Kai nyt joku on ölpän vaihdon yhteydessä tyhjentänyt myös turbiinin... :lol:
Mustang Covertible 3.8 -95
Tempo 2.3 GL -91 "rotisko"
Duster 1.5 dCi -10

"Six Power Forever"
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Proppu..

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

3/8", 7/16, 1/2", 9/16", 19/32", 5/8",
Nuo kun otat mukaan niin joku niistä todennäköisesti käy. Tietenkin joudut tuossa tapauksessa itse tekemään sovituksen. En ole merkinnyt muistiin mikä olisi oikea koko turbiinin tyhjennys pulttiin. Enkä viitsi käydä auton alla tarkistamassa mutta jos todella meinaat tyhjentää turbiinin öljystä ja suurin ongelmasi on sopivan työkalun löytäminen niin ...

Avaintyökalut

Anteeksi en oikein ymmärrä kysymystäsi!
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
ttoppila
Hiljaisempi
Viestit: 28
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 17:54
Auto: Ford Mustang GT Convertible -94
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Proppu..

Viesti Kirjoittaja ttoppila »

Laskin omasta turbaanin tyhjäksi ja muistaakseni siihen melko pieneen proppuun kävi jokin metrinen pieni hylsy (10mm?) aika kivasti. Avossa se ristiin-rastiin tukihässäkkä oli aavistuksen tiellä mutta hyvin se onnistui. Öljyä tulee sitten aika paljon joten iso kaukalo vaan alle.

T:T
Ford Mustang 94 GT Convertible 5.0/AODE
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: Proppu..

Viesti Kirjoittaja SamiM »

7/16" tai 11 mm vois olla riittävän lähellä.
Avatar
Anagonda67
Aktiivi
Viestit: 109
Liittynyt: 23 Heinä 2007, 11:04
Auto: Mustang Convertible -95 3.8+AODE (joka tällä hetkellä sähköisesti ohjattu C4)
Paikkakunta: Karkkila

Re: Proppu..

Viesti Kirjoittaja Anagonda67 »

Dodii, Minä kiitän asiallisista vastauksista. Kas kun minulla tuumaisia avaimia rajallisesti... :lol: . Kaukalo tulee oleman riittävä n.20l.
Mustang Covertible 3.8 -95
Tempo 2.3 GL -91 "rotisko"
Duster 1.5 dCi -10

"Six Power Forever"
Avatar
JYK-90
Addikti
Viestit: 426
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT 1965, Viritetty
Mustang GT 2007
Ford Ranchero GT 1974
Tesla Model S 75D 2018
Paikkakunta: Vesilahti

Re: Proppu..

Viesti Kirjoittaja JYK-90 »

Samoilla linjoilla nimimerkki "ttoppilan" kanssa. Turbiinin tyhjennysproppuun taisi käydä 10mm hylsy. Yleisesti ottaen sn95:ssa on milliset mutterit ja pultit, mutta vaihdelaatikon osista en osaa sanoa kumpia ovat. Muistelisin kyllä että vaihdelaatikon öljypohja lähti auki myös millisillä avaimilla!?

Meinaatkos vaihtaa myös vaihdelaatikon suodattimen?
-Mustang HT 65 'Viritetty'
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: Proppu..

Viesti Kirjoittaja SamiM »

JYK-90 kirjoitti:Samoilla linjoilla nimimerkki "ttoppilan" kanssa. Turbiinin tyhjennysproppuun taisi käydä 10mm hylsy. Yleisesti ottaen sn95:ssa on milliset mutterit ja pultit, mutta vaihdelaatikon osista en osaa sanoa kumpia ovat. Muistelisin kyllä että vaihdelaatikon öljypohja lähti auki myös millisillä avaimilla!?
Niin, AOD:ssakin on milliset ruuvit ja sattumoisin öljypohjan ruuvit ovat 8 mm, joten 13mm avain käy. Esim C-4:ssa taas käytetään tuumaisia ruuveja ja koko on 5/16", jonka kanta on 1/2", johon käy myös 13 mm avain. Turbiinin proppu on taas oma lukunsa kun kierre on jenkkiputkikierre NPTF, joten kantakin on todnäk tuumaiselle avaimelle sopiva. Tässä taas sattuu kätevästi 7/16" (=11,1125 mm) ja 11 mm avaimet lähekkäin. Toki onhan se mahdollista että siihen on pantu 10-millinen kanta, varma ei voi olla kun ei äskettäin ole tullut noiden kanssa pelattua.
Avatar
Anagonda67
Aktiivi
Viestit: 109
Liittynyt: 23 Heinä 2007, 11:04
Auto: Mustang Convertible -95 3.8+AODE (joka tällä hetkellä sähköisesti ohjattu C4)
Paikkakunta: Karkkila

Re: Proppu..

Viesti Kirjoittaja Anagonda67 »

Toki vaihdetaan suodatin öljyn lisäksi, oliko siinä jotain "muistettavaa"?
TCI.n öljypohjaa en nyt sitten taida laittaakaan... 8)

Tuokin oli hyvää tietää että sn95 onkin millisillä pulteilla/muttereilla... Ihmettelinkin kun millisistä avaimista on löytynyt sopivimmat 8)
Mustang Covertible 3.8 -95
Tempo 2.3 GL -91 "rotisko"
Duster 1.5 dCi -10

"Six Power Forever"
Vastaa Viestiin