Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Ainakin yksi hyvä puoli siinä on, eli kolme pakokanavaa eikä kahta siamilaista kuten eurokoneessa. Jollen väärin muista, niin siinä taisi olla jakopään rattaat jotain sahapurusta liimattua vai oliko ne foliosta tehtyjä, heikkoja kuitenkin.
Kierroskone tai ei, niin siinä on kuitenkin heikko puristussuhde.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS, BMW 730 -95 3L V8 DOCH, Scorppi -97, 2.3(Kuusakoskelle )
Isompi nokkaratas on hammastukseltaan pakeliittia lähinnä käyntiäänen takia. Noihin koneisiin saa esim. Quaifen valmistamaa teräksistä nokkapyörää, jolloin voi ajaa jäykempiä venajousia. Ääni on muuten todella mielenkiintoinen vihellys tuolla metallisella rattaalla.
Itsellä on sellainen kustomointiprojekti suunnitteluvaiheessa, jossa laitan -83 Ghia Sierraan XR4i:n tekniikan ko. ruiskukoneella hieman piristettynä ja joko 65 - 66, tai 79 Mustangin takavalot ja keulan.
Älkää nyt vannoutuneet Mustang-fanit pillastuko . Tuohon projektiin valitsin juuri Mussen osia, koska pikkupoikana pääsin ko. kyytiin ja se jäi niiin mieleen. Siis jonkin lainen fani minäkin olen....
Nevada kirjoitti:Itsellä on sellainen kustomointiprojekti suunnitteluvaiheessa, jossa laitan -83 Ghia Sierraan XR4i:n tekniikan ko. ruiskukoneella hieman piristettynä ja joko 65 - 66, tai 79 Mustangin takavalot ja keulan.
Älkää nyt vannoutuneet Mustang-fanit pillastuko . Tuohon projektiin valitsin juuri Mussen osia, koska pikkupoikana pääsin ko. kyytiin ja se jäi niiin mieleen. Siis jonkin lainen fani minäkin olen....
Nevada kirjoitti:Itsellä on sellainen kustomointiprojekti suunnitteluvaiheessa, jossa laitan -83 Ghia Sierraan XR4i:n tekniikan ko. ruiskukoneella hieman piristettynä ja joko 65 - 66, tai 79 Mustangin takavalot ja keulan.
Älkää nyt vannoutuneet Mustang-fanit pillastuko . Tuohon projektiin valitsin juuri Mussen osia, koska pikkupoikana pääsin ko. kyytiin ja se jäi niiin mieleen. Siis jonkin lainen fani minäkin olen....
Ei siinä mitään. Musse on kyllä kolmatta sataa kiloa painavampi, joten ei liiku yhtä iloisesti kuin XR4. Toiste päinhän toi olisi vielä messevämpi, eli Riesaan kone Mussesta ja voila, XR8. Hmm, tossahan mulla on pihalla Riesa ja tallissa kolme V8:a.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS, BMW 730 -95 3L V8 DOCH, Scorppi -97, 2.3(Kuusakoskelle )
BOA tietenkin olisi messevä peli. Sitten vielä remmipuhallin siihen ja hanaa. Vai mitä MouTine!!
Mutta tallissa on pari tuollaista "pientä" kutosta, joten osia löytyy omasta takaa.
Tässä vaiheessa on helpompi tehdä noista osista harrastepeli.
Nevada kirjoitti:BOA tietenkin olisi messevä peli. Sitten vielä remmipuhallin siihen ja hanaa. Vai mitä MouTine!!
Mutta tallissa on pari tuollaista "pientä" kutosta, joten osia löytyy omasta takaa.
Tässä vaiheessa on helpompi tehdä noista osista harrastepeli.
No siitä vaan kasaamaan XR8:ia
Niin... Kyllä se BOA on vaan helvetin hyvä kone jo noinkin ja ahtamalla ihme kapine. Itse en kyllä hetkeäkään miettisi, molempia 2.8i ja BOA konetta ajaneena ja asentaneena.
Jenkki kakskasissa reippaasti matalampi puristussuhde, kuin eurokoneessa, miedompi nokka ja tosiaan nuo kolmella pakokanavalla olevat kannet. Eurokoneessa tosin on aika paljon paremman muotoiset ja keskenään kutakuinkin saman muotoiset kanavat. Jenkkikoneessa on myös pari milliä pienemmät venttiilit, kuin eurokoneessa. Keskimmäinen pakokanava lähtee venttililtä kahteen suuntaa, eli siinä on syvennys, jonka tarkoitus on ilmeisesti lämmittää imusarjaa. Alakerta on männät ja nokka poislukien sama, kuin eurokoneessa.
Ensimmäisissä ruiskugranandoissahan on käytetty noita kansia ja niiden kanssa varsin reippaasti eurokonetta parempaa imusarjaa. Ruutta on perinteinen k-jet, mutta esim. suuttimet on uniikit käyrän muotoiset, joita tuskin tarvinnee edes haaveilla löytävänsä jostain. Eli sikaharvinaista tavaraa, joista jotkut granadafanaatikot ovat valmiita myymään mummonsa.
Tiukemmilla puristuksilla ja ravakammalla nokalla tuosta ruiskuversiosta saa ihan mukavasti raikavan kiekkakoneen, ainakin vakioon 2.8 k-jetiin verrattuna. Mutta kyllä minäkin BOA:aan kuitenkin kallistuisin. Helppoja ja halpoja hevosia ja kone on todella hienon kuuloinen. Ja jos voimaa haluaa, niin se +400hv on melko helposti saavutettavissa.
Olen koettanut löytää kahlaamalla eri foorumeissa ja sivuilla tuon 170 ja 171 cid koneen kuvia, jotta saisi väritysvinkkejä. Eikä ole löytynyt mistään!!!
Jos jollain on kuva tai muutama, niin täällä ollaan kieli pitkällä odottelemassa niitä. Linkkikin riittää.
Nevada kirjoitti:Olen koettanut löytää kahlaamalla eri foorumeissa ja sivuilla tuon 170 ja 171 cid koneen kuvia, jotta saisi väritysvinkkejä. Eikä ole löytynyt mistään!!!
Jos jollain on kuva tai muutama, niin täällä ollaan kieli pitkällä odottelemassa niitä. Linkkikin riittää.
Tarkoitatko tuollaisia vinkeli kutosia?
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.