EDIT: Oikeastaan turbiineista yleensäkin olis hyvä saada käyttäjäkommenttia, kai se hyvä turpaani on hyvä laatikossa kuin laatikossa.
AOD:n turbiineista
- Drummer
- Mega-addikti
- Viestit: 632
- Liittynyt: 21 Helmi 2005, 01:37
- Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
- Paikkakunta: Ristiina
AOD:n turbiineista
Täällä näyttäisi ainakin muutama AOD:n käyttäjä olevan, kyselläänpä siis asiaa. Eli mitä turbiinia on kenelläkin käytössä ja plussia ja miinuksia limpusta. Lähinnä noista aftrmarket-turbiineista olisin kiinnostunut, originaalista tiedän oikeastaan sen minkä tähän hätään tarvitsen
Tavarankauppajilta kun asiaa kyselee niin vastaukset on joko ympäripyöreitä tai merkki X on parempi muita, riippuen merkki X:n myyjästä 
EDIT: Oikeastaan turbiineista yleensäkin olis hyvä saada käyttäjäkommenttia, kai se hyvä turpaani on hyvä laatikossa kuin laatikossa.
EDIT: Oikeastaan turbiineista yleensäkin olis hyvä saada käyttäjäkommenttia, kai se hyvä turpaani on hyvä laatikossa kuin laatikossa.
-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-
- Drummer
- Mega-addikti
- Viestit: 632
- Liittynyt: 21 Helmi 2005, 01:37
- Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
- Paikkakunta: Ristiina
Re: AOD:n turbiineista
Ööö... Onkos tää nyt käsitettävä näin että kaikilla muilla onkin manuaali tai tomaatissa orkkis turbiini
Ainakaan tämän aiheen tiimoilta ei mitään intohimoista väittelyä tunnu aikaiseksi saavan 
-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-
Re: AOD:n turbiineista
Turun suunnalla tietääkseni joku paja joka korjaa ja vahvistaa turbiineja sekä tarvittaessa muuttaa niiden stall speediä.
Ainakin yksi hajonnut AOD turbiini on siellä korjattu ja vahvistettu. Tuo turbiini on kestänyt hyvin muutoksen jälkeen ja ymmärtääkseni korjaus ja muutos tuli halvemmaksi kuin uusi. Voimaa tuolle turbiinille välittää vajaa 500 hp pikkulohko. Kaiken tuo kone on jo takanaan särkenyt muutaman perän, parikertaa AOD vaihteiston ja kerran turbiinin.
Jos nyt joku Turun suunnalla sattuisi tietämään tuon pajan nimen tai yhteystiedot niin voisi laittaa tiedot tänne.
Ainakin yksi hajonnut AOD turbiini on siellä korjattu ja vahvistettu. Tuo turbiini on kestänyt hyvin muutoksen jälkeen ja ymmärtääkseni korjaus ja muutos tuli halvemmaksi kuin uusi. Voimaa tuolle turbiinille välittää vajaa 500 hp pikkulohko. Kaiken tuo kone on jo takanaan särkenyt muutaman perän, parikertaa AOD vaihteiston ja kerran turbiinin.
Jos nyt joku Turun suunnalla sattuisi tietämään tuon pajan nimen tai yhteystiedot niin voisi laittaa tiedot tänne.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
-
Make67
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Re: AOD:n turbiineista
Jep, omaan AOD:hen(-89) teetin turpiinin Turussa samalla kun shiftKit asennettiin. En muuten tiedä firman nimee mutta tunnen kylläkin kaverin joka siellä työskentelee niiden turpiinien kanssa. Multa saa kaverin puhelinnumeron vaikka tekstiviestillä tai YV:llä.
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
- Drummer
- Mega-addikti
- Viestit: 632
- Liittynyt: 21 Helmi 2005, 01:37
- Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
- Paikkakunta: Ristiina
Re: AOD:n turbiineista
JN-trading on tuo firma nimeltänsä, hepun nimi on Nurola ja nummero puhelimeen 02-2534606.
Jep tuonne otinkin yhteyttä joku aika sitten, asiallisen tuntuinen kaveri ja ihan hyvässä maineessakin käsittääkseni. Ainut ongelma on vain se että originaali limppua pystyy järkevillä kustannuksilla, n. 300€, muokkaamaan 2300 rpm stalliin asti, sen jälkeen alkaa maksamaan isoja rahoja. Kyllähän tuossakin tulisi jo +500 rpm lisää stallia, mut turbiinin koko säilyy samana seurakuntaleipänä. Vaikka en kiihdytyskisoja alakkaan ajamaan niin olishan se hyvä saada tuoltakin "ylimääräistä" pyörivää painoa pois
Mutta Nurola on edelleen mukana laskuissa, koko projektin budjetti on jo niin moneen kertaan kaulittu ja käännetty että pitää alkaa pikku hiljaa jostakin karsimaan, eli niistä mitä voi myöhemminkin muuttaa. Täsmäturbiini olis kyllä kiva mutta tulee kaukaa ja maksaa maltaita
Jep tuonne otinkin yhteyttä joku aika sitten, asiallisen tuntuinen kaveri ja ihan hyvässä maineessakin käsittääkseni. Ainut ongelma on vain se että originaali limppua pystyy järkevillä kustannuksilla, n. 300€, muokkaamaan 2300 rpm stalliin asti, sen jälkeen alkaa maksamaan isoja rahoja. Kyllähän tuossakin tulisi jo +500 rpm lisää stallia, mut turbiinin koko säilyy samana seurakuntaleipänä. Vaikka en kiihdytyskisoja alakkaan ajamaan niin olishan se hyvä saada tuoltakin "ylimääräistä" pyörivää painoa pois
Mutta Nurola on edelleen mukana laskuissa, koko projektin budjetti on jo niin moneen kertaan kaulittu ja käännetty että pitää alkaa pikku hiljaa jostakin karsimaan, eli niistä mitä voi myöhemminkin muuttaa. Täsmäturbiini olis kyllä kiva mutta tulee kaukaa ja maksaa maltaita
-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-
Re: AOD:n turbiineista
Ei kun se on hintansa väärti.Drummer kirjoitti:Täsmäturbiini olis kyllä kiva mutta tulee kaukaa ja maksaa maltaita
Esim. Edgen tuotteista ja palvelusta (jenkkien kommentteja) on vain ja pelkästään positiivista sanottavaa ollut kaikilla asiakkaillaan. Ja niitähän on laitettu paljon muihinkin kuin "pikkasen piristettyihin" pikkulohkoihin.
- Drummer
- Mega-addikti
- Viestit: 632
- Liittynyt: 21 Helmi 2005, 01:37
- Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
- Paikkakunta: Ristiina
Re: AOD:n turbiineista
Jep jep, Edge Racingin Andrelta sainkin pari viikkoa sitten suosituksen turbiinista, Street Edge-sarjan limppu 2800-3000 rpm stallilla. 625 USD olis rahteineen, elikkä kun siihen lisää tullit ja alvit niin euroja kustantaa n. 550. Todennäköisesti turbiini tulee loppupelissä Edgeltä, mutta taidan ensialkuun turvautua NurolaanSamiM kirjoitti:Ei kun se on hintansa väärti.Drummer kirjoitti:Täsmäturbiini olis kyllä kiva mutta tulee kaukaa ja maksaa maltaita
Esim. Edgen tuotteista ja palvelusta (jenkkien kommentteja) on vain ja pelkästään positiivista sanottavaa ollut kaikilla asiakkaillaan. Ja niitähän on laitettu paljon muihinkin kuin "pikkasen piristettyihin" pikkulohkoihin.
-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-
Re: AOD:n turbiineista

Tuollainen tuli Tuumacidin kautta Edgeltä. Street* Edge n. 3000rpm stall pitäisi olla minun kombinaatiossa.
Ei ollut alkuperäistä laittaa vertailun vuoksi näytille, mutta jos olet sellaisen nähnyt, niin tiedät, että limpun koko on vielä näiden kiinnityskorvien ylitse, eli joku 12''.
Kyllä tämäkin möhkäle pirusti painaa. Saas nähdä millainen on ajossa, odotukset ovat korkealla.
edit. kuva pienennetty, oikea malli
- Drummer
- Mega-addikti
- Viestit: 632
- Liittynyt: 21 Helmi 2005, 01:37
- Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
- Paikkakunta: Ristiina
Re: AOD:n turbiineista
Katoppa katoppa, siinähän se olis "Katu Reuna" melekeinpä livenä esillänsä
Juurikin samaa 9,5" limppua mullekin suositeltiin. Kyllähän noita tuli joitain turbiineja vertailtua kokonsa puolesta, se on jokseenkin ison oloinen tuo orkkislimppu näihin isomman stallin omaaviin pervormanssi turpaaneihin verrattuna. Notta TuumaCidin kautta...
jahas, YV:n paikka
jahas, YV:n paikka
-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-