Sivu 1/1

Remmi 302:seen

Lähetetty: 05 Helmi 2008, 18:59
Kirjoittaja Dalimattas
Tekisiköhän tällaisella mitään, onko kellään kokemuksia?

http://store.summitracing.com/partdetai ... 4294908331

Re: Remmi 302:seen

Lähetetty: 06 Helmi 2008, 02:53
Kirjoittaja Fastback
Minä sanoisin että turhan pieni pumppu. Vaikka kyseessä olisi vain 302 moottori niin 6/71 olisi ehkä fiksumpi vaihtoehto. Ei tarvitsisi kieputtaa ahdinta hirveän kovaa, jolloin ahtoilmakin pysyisi viileämpänä. Linkin ahtimen etu on mataluus, mutta jos sitä on valmis uhraamaan 2500 USD ahtimeen, niin omalta kohdaltani valinta olisi selkeästi isompi ahdin. Tuon potentiaali on myös äkkiä hyödynnetty, sitten kun sen kierroksia nostetaan hihnapyörillä niin se lähinnä vatkaa ilmaa ja kuumentaa sitä huonontaen ahtimen hyötysuhdetta. Mites olisi Paxtonin vastaava tekele? Summitilta 3500 USD, kalliimpi tosin, mahtuu pellin alle ja potentiaalia enemmän mitä linkin weiandissa.

Re: Remmi 302:seen

Lähetetty: 06 Helmi 2008, 10:51
Kirjoittaja Dalimattas
Hmm. Kiitos vinkistä, täytyypä tutustua moiseen. Tosin hintakin pompsahtaa, minä kun olen itse vielä koko remmiä vastaan kaikin keinoin :) Kriteeri on minulle juuri se, että täytyy mahtua konepeiton alle, en halua mitään läpitunkevaa hirvitystä keulille ;)

Re: Remmi 302:seen

Lähetetty: 06 Helmi 2008, 13:31
Kirjoittaja Fastback
Dalimattas kirjoitti:Tosin hintakin pompsahtaa,
Tervetuloa harrastukseen :wink: Paxton tyyliset remmivetoiset centrifugaaliahtimet ovat mukavia siitä kun mahtuvat kivasti moottorin etukulmalle. Ei tarvi tunkea bloweria pellistä lävitse vaikka aika komean näköinen semmoinenkin olisi.

Re: Remmi 302:seen

Lähetetty: 07 Helmi 2008, 15:53
Kirjoittaja Dalimattas
Juu onhan ne hienosti tehtynä ihan tosikin kivoja kattella, itse vaan haluan säästää hieman hillitymmän ulkonäön Mustissani. Täytyy haistella asiaa ;)

Re: Remmi 302:seen

Lähetetty: 07 Helmi 2008, 19:21
Kirjoittaja 302TT
Dalimattas kirjoitti:Hmm. Kiitos vinkistä, täytyypä tutustua moiseen. Tosin hintakin pompsahtaa, minä kun olen itse vielä koko remmiä vastaan kaikin keinoin :) Kriteeri on minulle juuri se, että täytyy mahtua konepeiton alle, en halua mitään läpitunkevaa hirvitystä keulille ;)
No tuohan kuulostaa siltä, että sinun on laitettava yksi iso tai kaksi pienempää pakokaasuahdinta... :wink:

Re: Remmi 302:seen

Lähetetty: 07 Helmi 2008, 22:50
Kirjoittaja foord
on muuten tuon weiandin ahtimen hinta hieman noussut oli vuosi sitten 2200 nyt 2400 tuollainen paxton on kylla aika kateva ahdin. mutta kylla tuollainen weiandin 174 antaa aika hyvin tehoja

Re: Remmi 302:seen

Lähetetty: 09 Helmi 2008, 09:30
Kirjoittaja Sulkava
vuosimallit....
Californian saastelaput on muistaakseni hyväksytty ainakin 1995 vuoden 302 koneeseen ja aiempiin ???

http://www.arb.ca.gov/homepage.htm

tuolta löytyy erilaiset ahdinvalmistajat ja autot sekä onko yhdistelmä hyväksytty