Remmi 302:seen

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Dalimattas
Hiljaisempi
Viestit: 26
Liittynyt: 02 Touko 2007, 18:23

Remmi 302:seen

Viesti Kirjoittaja Dalimattas »

Tekisiköhän tällaisella mitään, onko kellään kokemuksia?

http://store.summitracing.com/partdetai ... 4294908331
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Remmi 302:seen

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Minä sanoisin että turhan pieni pumppu. Vaikka kyseessä olisi vain 302 moottori niin 6/71 olisi ehkä fiksumpi vaihtoehto. Ei tarvitsisi kieputtaa ahdinta hirveän kovaa, jolloin ahtoilmakin pysyisi viileämpänä. Linkin ahtimen etu on mataluus, mutta jos sitä on valmis uhraamaan 2500 USD ahtimeen, niin omalta kohdaltani valinta olisi selkeästi isompi ahdin. Tuon potentiaali on myös äkkiä hyödynnetty, sitten kun sen kierroksia nostetaan hihnapyörillä niin se lähinnä vatkaa ilmaa ja kuumentaa sitä huonontaen ahtimen hyötysuhdetta. Mites olisi Paxtonin vastaava tekele? Summitilta 3500 USD, kalliimpi tosin, mahtuu pellin alle ja potentiaalia enemmän mitä linkin weiandissa.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Dalimattas
Hiljaisempi
Viestit: 26
Liittynyt: 02 Touko 2007, 18:23

Re: Remmi 302:seen

Viesti Kirjoittaja Dalimattas »

Hmm. Kiitos vinkistä, täytyypä tutustua moiseen. Tosin hintakin pompsahtaa, minä kun olen itse vielä koko remmiä vastaan kaikin keinoin :) Kriteeri on minulle juuri se, että täytyy mahtua konepeiton alle, en halua mitään läpitunkevaa hirvitystä keulille ;)
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Remmi 302:seen

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Dalimattas kirjoitti:Tosin hintakin pompsahtaa,
Tervetuloa harrastukseen :wink: Paxton tyyliset remmivetoiset centrifugaaliahtimet ovat mukavia siitä kun mahtuvat kivasti moottorin etukulmalle. Ei tarvi tunkea bloweria pellistä lävitse vaikka aika komean näköinen semmoinenkin olisi.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Dalimattas
Hiljaisempi
Viestit: 26
Liittynyt: 02 Touko 2007, 18:23

Re: Remmi 302:seen

Viesti Kirjoittaja Dalimattas »

Juu onhan ne hienosti tehtynä ihan tosikin kivoja kattella, itse vaan haluan säästää hieman hillitymmän ulkonäön Mustissani. Täytyy haistella asiaa ;)
Avatar
302TT
Mega-addikti
Viestit: 553
Liittynyt: 26 Tammi 2007, 14:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: Remmi 302:seen

Viesti Kirjoittaja 302TT »

Dalimattas kirjoitti:Hmm. Kiitos vinkistä, täytyypä tutustua moiseen. Tosin hintakin pompsahtaa, minä kun olen itse vielä koko remmiä vastaan kaikin keinoin :) Kriteeri on minulle juuri se, että täytyy mahtua konepeiton alle, en halua mitään läpitunkevaa hirvitystä keulille ;)
No tuohan kuulostaa siltä, että sinun on laitettava yksi iso tai kaksi pienempää pakokaasuahdinta... :wink:
Mach1 -71
foord
Aktiivi
Viestit: 103
Liittynyt: 18 Kesä 2004, 11:42
Paikkakunta: helsinki

Re: Remmi 302:seen

Viesti Kirjoittaja foord »

on muuten tuon weiandin ahtimen hinta hieman noussut oli vuosi sitten 2200 nyt 2400 tuollainen paxton on kylla aika kateva ahdin. mutta kylla tuollainen weiandin 174 antaa aika hyvin tehoja
Avatar
Sulkava
Mega-addikti
Viestit: 579
Liittynyt: 18 Joulu 2004, 20:50
Auto: 1995 Mustang
Paikkakunta: Helsinki - Sulkava - Hki-Sva....

Re: Remmi 302:seen

Viesti Kirjoittaja Sulkava »

vuosimallit....
Californian saastelaput on muistaakseni hyväksytty ainakin 1995 vuoden 302 koneeseen ja aiempiin ???

http://www.arb.ca.gov/homepage.htm

tuolta löytyy erilaiset ahdinvalmistajat ja autot sekä onko yhdistelmä hyväksytty
Mustang 1994 / 1995 ...
Soutuneuvos ;)

Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
Vastaa Viestiin