Sivu 1/1
289 kansien porttaus
Lähetetty: 18 Joulu 2007, 18:47
Kirjoittaja Jackripper
Eli, ostin tuollaiset tehdaskunnostetut -65 rautakannet, joissa on isot venttiilit (1,94" / 1,60"). Ajattelin aluksi laittaa ne paikalleen sellaisenaan, mutta nyt harkitsen vakavasti porttausta. Imukanavan seinämät vaikuttavat kuitenkin todella ohuilta kun taas pakokanavista voisi kuvitella raapaistavan vähäsen. Kertokaahan vähän miten olette työstäneet näitä kansia? kiitos

Re: 289 kansien porttaus
Lähetetty: 18 Joulu 2007, 20:59
Kirjoittaja Galaxie61
imukanaviin ei käytännössä tarvii muuta kun siistiä ja sovittaa imusarjaan .
pakopuolta kanssa siivotaan ja voi koittaa nostaa kanavaa , "lattiaan" on turha koskee , sen kun voi täyttää umpeenkin alareunastaan .
vaikee sitä tässä on selittää , varo nyt kuitenki ettei tule ylimääräsiä vesireikiä
tämä nyt oli semmonen karkea selvitys , onhan siellä hommia kun muotoilee ohjaimien ympäriltä yms,
Re: 289 kansien porttaus
Lähetetty: 18 Joulu 2007, 22:56
Kirjoittaja Jackripper
Galaxie61 kirjoitti:...sen kun voi täyttää umpeenkin alareunastaan .
Mitä tarkoitat tällä?
Re: 289 kansien porttaus
Lähetetty: 19 Joulu 2007, 00:01
Kirjoittaja Arto65FB
Vakiokansien tärkein hipelöintikohde on venttiilitaskut. Pakopuolella voi olla kaikenlaisia thermactor-systeemin mokkuloita, jotka kannattaa vetää muun kanavan tasolle. Pakokanavien pakosarjojen päässä lattiaa voit levittää ja kattoa vetää D-muotoon. Imukanavia ei tarvitse ensimmäisenä laajentaa, vaan venataskut ja pakokanavien muotoilu on foordikansille ensimmäinen tehtävä. Aika paljon vaikuttaa short side, eli se pieni pykälä pakokanavan ja seetin välissä. Se matalaksi ja pakovirtaus nousee.
Re: 289 kansien porttaus
Lähetetty: 19 Joulu 2007, 11:40
Kirjoittaja Mexico65
Aika paljon vakio kansille voi tehdä, mutta mikä on järkevää riippuu vain käytettävästä ajasta.
-pakopuolelta mahdollinen pahka pois, ohjurialueen muotoilu ja lisäksi jouhea lähtö seetistä eteenpäin kanavaan, lisäksi kanavan katon nostaminen esim. tiivisteen yläreunan tasolle. Kanavan alareunaan ei juuri kosketa tehdään vain jouhea muoto.
-imukanavan osalta suunnilleen samat pois lukien pahkan poisto jota ei ole. Pääasia on, että kanava on jouhea aina venttiiliseetiin saakka, mielellään hieman venturi muotoa. Kanavan alareunaan ei juuri kosketa vain jouhea muoto.
tuossa muutama kuva C9OE 302 E kansista, tuo portaus riitti 302 koneessa noin 390 hp saakka, vaikka venttiilit ovat vain imu 1,85" pako 1,55".
http://s58.photobucket.com/albums/g271/ ... e%20salaa/
Re: 289 kansien porttaus
Lähetetty: 19 Joulu 2007, 18:39
Kirjoittaja Jone
Esim. tuossa linkissä on jotain asiaan liittyvää.
http://kotisivu.suomi.net/parkkila/index.htm