289 kansien porttaus

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Jackripper
Hiljaisempi
Viestit: 19
Liittynyt: 11 Joulu 2007, 20:17
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa
Viesti:

289 kansien porttaus

Viesti Kirjoittaja Jackripper »

Eli, ostin tuollaiset tehdaskunnostetut -65 rautakannet, joissa on isot venttiilit (1,94" / 1,60"). Ajattelin aluksi laittaa ne paikalleen sellaisenaan, mutta nyt harkitsen vakavasti porttausta. Imukanavan seinämät vaikuttavat kuitenkin todella ohuilta kun taas pakokanavista voisi kuvitella raapaistavan vähäsen. Kertokaahan vähän miten olette työstäneet näitä kansia? kiitos :?
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: 289 kansien porttaus

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

imukanaviin ei käytännössä tarvii muuta kun siistiä ja sovittaa imusarjaan .
pakopuolta kanssa siivotaan ja voi koittaa nostaa kanavaa , "lattiaan" on turha koskee , sen kun voi täyttää umpeenkin alareunastaan .
vaikee sitä tässä on selittää , varo nyt kuitenki ettei tule ylimääräsiä vesireikiä :idea:

tämä nyt oli semmonen karkea selvitys , onhan siellä hommia kun muotoilee ohjaimien ympäriltä yms,
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Avatar
Jackripper
Hiljaisempi
Viestit: 19
Liittynyt: 11 Joulu 2007, 20:17
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa
Viesti:

Re: 289 kansien porttaus

Viesti Kirjoittaja Jackripper »

Galaxie61 kirjoitti:...sen kun voi täyttää umpeenkin alareunastaan .
Mitä tarkoitat tällä?
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: 289 kansien porttaus

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Vakiokansien tärkein hipelöintikohde on venttiilitaskut. Pakopuolella voi olla kaikenlaisia thermactor-systeemin mokkuloita, jotka kannattaa vetää muun kanavan tasolle. Pakokanavien pakosarjojen päässä lattiaa voit levittää ja kattoa vetää D-muotoon. Imukanavia ei tarvitse ensimmäisenä laajentaa, vaan venataskut ja pakokanavien muotoilu on foordikansille ensimmäinen tehtävä. Aika paljon vaikuttaa short side, eli se pieni pykälä pakokanavan ja seetin välissä. Se matalaksi ja pakovirtaus nousee.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: 289 kansien porttaus

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Aika paljon vakio kansille voi tehdä, mutta mikä on järkevää riippuu vain käytettävästä ajasta.
-pakopuolelta mahdollinen pahka pois, ohjurialueen muotoilu ja lisäksi jouhea lähtö seetistä eteenpäin kanavaan, lisäksi kanavan katon nostaminen esim. tiivisteen yläreunan tasolle. Kanavan alareunaan ei juuri kosketa tehdään vain jouhea muoto.
-imukanavan osalta suunnilleen samat pois lukien pahkan poisto jota ei ole. Pääasia on, että kanava on jouhea aina venttiiliseetiin saakka, mielellään hieman venturi muotoa. Kanavan alareunaan ei juuri kosketa vain jouhea muoto.

tuossa muutama kuva C9OE 302 E kansista, tuo portaus riitti 302 koneessa noin 390 hp saakka, vaikka venttiilit ovat vain imu 1,85" pako 1,55".
http://s58.photobucket.com/albums/g271/ ... e%20salaa/
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Jone
Aktiivi
Viestit: 76
Liittynyt: 20 Elo 2005, 18:33
Auto: Ford Mustang HT 1964½
Paikkakunta: Kuhmo

Re: 289 kansien porttaus

Viesti Kirjoittaja Jone »

Esim. tuossa linkissä on jotain asiaan liittyvää.
http://kotisivu.suomi.net/parkkila/index.htm
Mustang HT 64½ 289 aut.
Vastaa Viestiin