Sivu 1/2
automaatti - manuaaliksi
Lähetetty: 05 Joulu 2007, 14:07
Kirjoittaja 65HT
Yritin etsiä otsikon mukaista topiccia, jossa käsitellään 65 mustangin automaatti - manuaali konversiota. En löytänyt. Jos jollakulla löytyy linkki, otetaan mielellään vastaan.
Ellei ko. topiccia ole tehdään tästä sellainen, eli kiinnostaa:
- mitä kaikkea menee vaihtoon
- mitä vaihtoehtoja löytyy
- mitä kustantaa
- kokemuksia
- onko haastava projekti
- yms.
Kiitos paljon.
Vastailla voi myös privana.
Lähetetty: 05 Joulu 2007, 14:35
Kirjoittaja KTM
Tossa on one stop ratkaisu by
Keisler
Aivan pahuksen hyvä systeemi ja kun tässä seuraavan kerran taas harrastebudjetti on tasapainotettu, niin iso Toploaderi lähtee myyntiin.
Lähetetty: 05 Joulu 2007, 14:41
Kirjoittaja 65HT
Siinähän sitä, polkimia vaille jos oikein ymmärsin. Ja hinta 5000. Elämä on.

Re: automaatti - manuaaliksi
Lähetetty: 05 Joulu 2007, 17:08
Kirjoittaja hannu
65HT kirjoitti:Yritin etsiä otsikon mukaista topiccia, jossa käsitellään 65 mustangin automaatti - manuaali konversiota. En löytänyt. Jos jollakulla löytyy linkki, otetaan mielellään vastaan.
Ellei ko. topiccia ole tehdään tästä sellainen, eli kiinnostaa:
- mitä kaikkea menee vaihtoon
- mitä vaihtoehtoja löytyy
- mitä kustantaa
- kokemuksia
- onko haastava projekti
- yms.
Kiitos paljon.
Vastailla voi myös privana.
Tuollakin
http://www.hhp.fi tälläkin hetkellä menossa yksi muutos, eikä ole ensimmäinen, eikä varmaan viimeinenkään.
Kyseleppäs Harrilta.
numero löytyy tuolta kotisivuilta.
Lähetetty: 05 Joulu 2007, 22:06
Kirjoittaja KTM
Mitä menee vaihtoon tai tarvitset uutta, eli peilaan siihen mitä meni omassa ´68 vaihtoon vastaavan swapin kanssa.
- poljin setti, kannatta kytätä e-baytä
- laatikko
- kytkimen välitanko z-barille polimelta
- z-bar
- välitanko z-barilta kytkinhaarukkaan
- jousi kytkinpolkimen palautukseen kojelaudan sisään
- jousi tulipellin ja z-barin väliin
- jousi kytkinhaarukan ja rungon väliin
- mittarivaijeri ja oikea hammaspyörä (vanhasta hyödunnettävissä vain hammaspyörän kiinnikeklipsi)
- kytkinhaarukka
- kytkinkoppa
- kytkinkopan suojapelti
- startti
- mahdollisesti vaihdelaatikon kumityyny
- vauhtipyörä
- kytkinpaketti
- peruutusvalokatkaisija (tämän kautta myös kulkee neural safety switchin piuhat, että auto lähtee käyntiin)
- bonuksena riippuen vaihteiston kunnosta voit vielä päästä korjaamaan laatikon laakerit
Siinä kevyt muistilista
Lähetetty: 05 Joulu 2007, 22:22
Kirjoittaja Aku_81
Minkälaista laatikkoa olet ajatellut? toploader,srod,t5,tremec? Laatikko tuo oman kustannuksensa, parilla satkulla irtoaa srodi ja parilla tonnilla tremec plus muut hilut, kytkin plus vauhtipyörä likemmäs neljäsataa, riippuu minkälaisen kytkimenkin haluaa. Pelkkä laatikon vaihto srod->t5(rempattu, vastaa vahvin t5) maksoi lähemmäs 1700egeä, laatikko 1100, kytkinkoppa pari hunttia, kytkin varmaan 250 plus vauhtipyörä(käytetty) plus plaanaus, oisko 150.
Lähetetty: 06 Joulu 2007, 10:01
Kirjoittaja 1969
Ekan mallisarjan mustangissa päässee helpoimmalla, kun laittaa t5-laatikon. Tremec TKO voi olla vähän iso sinne tunneliin ja laatikon häntä saattaa roikkua. Kannattaa ainakin perehtyä tarkemmin onko kardaanikulmien kanssa ongelmia earlyssä, ennen Tremecin hankintaa.
Lähetetty: 06 Joulu 2007, 10:32
Kirjoittaja FBFIN65
Pistin tällasen paketin meni heittämällä (1965 fb)
Mustang T5 Conversion Packages (1965-1973)
Modern Driveline
450 HP Street/Track
New Ford Motorsports T-5z
2.95 first w/.63 od
V8 T-5 Bell housing (small block)
157 t Lightened Billet Flywheel
10.5" Kevlar/Kevlar clutch kit with throwout and pilot bearing
Mustang clutch cable kit
Mustang T-5 cross member
and all other items mentioned above
+polkimet ebaystä
Lähetetty: 06 Joulu 2007, 12:41
Kirjoittaja Fastback
'72 Machiin kardaanitunnelia piti korottaa n. 3-4 cm jotta TKO600 sinne sopi niin ettei vaihteiston häntä jäänyt liian alas. Vaihteiston alapalkki piti tehdä myös uusiksi ja kardaaniksi uusi lyhyempi malli. Saas nähdä miten keskikonsoli sopii kun ehtii sovittamaan...

Lähetetty: 06 Joulu 2007, 21:30
Kirjoittaja 65HT
FBFIN65 kirjoitti:Pistin tällasen paketin meni heittämällä (1965 fb)
Mustang T5 Conversion Packages (1965-1973)
Modern Driveline
450 HP Street/Track
New Ford Motorsports T-5z
2.95 first w/.63 od
V8 T-5 Bell housing (small block)
157 t Lightened Billet Flywheel
10.5" Kevlar/Kevlar clutch kit with throwout and pilot bearing
Mustang clutch cable kit
Mustang T-5 cross member
and all other items mentioned above
+polkimet ebaystä
Mites kun ei täysin tuo lista aukene, oliko siis täydellinen kitti polkimia vaille? Hinta näyttäisi olevan pari tonnia halvempi kuin yllä mainittu setti.
Lähetetty: 07 Joulu 2007, 12:20
Kirjoittaja 65HT
Vielä vastaus siihen että millaista (mahdollisesti):
- 5-lovinen
- ylivaihteella
- tehonkesto 350-450 hp
Tähän malliin.
Lähetetty: 07 Joulu 2007, 16:25
Kirjoittaja 65HT
Mitenkäs tuo SROD-laatikko?
- Tehonkesto?
- Vahvistettavuus?
- Saatavuus?
- Kannattava?
Siinäkin olisi OD.
Lähetetty: 07 Joulu 2007, 18:31
Kirjoittaja Aku_81
65HT kirjoitti:Mitenkäs tuo SROD-laatikko?
- Tehonkesto?
- Vahvistettavuus?
- Saatavuus?
- Kannattava?
Siinäkin olisi OD.
-tehonkesto heikko
-kait mahdollista vahvistaa
-huono saatavuus
-kannattava lähinnä vain aika lailla vakioihin vehkeisiin mihin haluaa ylivaihteen.
Srodin hyväpuoli on ylivaihde, mutta muita saakin etsiä, kakkos-kolmos väli liian pitkä, kierrokset tippuu aika rajusti, kolmonen on suora. Srod on tarkoitettu lähinnä fox-mustangeihin harvalla perällä ja kuulemma aika kamala ajaa tiuhalla perävälityksellä. Kuitenkin fossiilipeliin tämmöisen laittaisin, jos ylivaihdetta kaipaa. Ja onhan noita toploader-kopalla nelilovisia ylivaihteella jossa kolmos-nelos väli on väärinpäin?
Lähetetty: 07 Joulu 2007, 22:16
Kirjoittaja 65HT
Jep kep. Se siis siitä. T-5 johtaa tällä hetkellä.
Lähetetty: 08 Joulu 2007, 00:27
Kirjoittaja FBFIN65
Jep täys kitti polkimia vaille, vanha kardaani pituus osu suoraan kohdalleen jne