Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Yritin etsiä otsikon mukaista topiccia, jossa käsitellään 65 mustangin automaatti - manuaali konversiota. En löytänyt. Jos jollakulla löytyy linkki, otetaan mielellään vastaan.
Ellei ko. topiccia ole tehdään tästä sellainen, eli kiinnostaa:
- mitä kaikkea menee vaihtoon
- mitä vaihtoehtoja löytyy
- mitä kustantaa
- kokemuksia
- onko haastava projekti
- yms.
Kiitos paljon.
Vastailla voi myös privana.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
65HT kirjoitti:Yritin etsiä otsikon mukaista topiccia, jossa käsitellään 65 mustangin automaatti - manuaali konversiota. En löytänyt. Jos jollakulla löytyy linkki, otetaan mielellään vastaan.
Ellei ko. topiccia ole tehdään tästä sellainen, eli kiinnostaa:
- mitä kaikkea menee vaihtoon
- mitä vaihtoehtoja löytyy
- mitä kustantaa
- kokemuksia
- onko haastava projekti
- yms.
Kiitos paljon.
Vastailla voi myös privana.
Tuollakin http://www.hhp.fi tälläkin hetkellä menossa yksi muutos, eikä ole ensimmäinen, eikä varmaan viimeinenkään.
Kyseleppäs Harrilta.
numero löytyy tuolta kotisivuilta.
Mitä menee vaihtoon tai tarvitset uutta, eli peilaan siihen mitä meni omassa ´68 vaihtoon vastaavan swapin kanssa.
- poljin setti, kannatta kytätä e-baytä
- laatikko
- kytkimen välitanko z-barille polimelta
- z-bar
- välitanko z-barilta kytkinhaarukkaan
- jousi kytkinpolkimen palautukseen kojelaudan sisään
- jousi tulipellin ja z-barin väliin
- jousi kytkinhaarukan ja rungon väliin
- mittarivaijeri ja oikea hammaspyörä (vanhasta hyödunnettävissä vain hammaspyörän kiinnikeklipsi)
- kytkinhaarukka
- kytkinkoppa
- kytkinkopan suojapelti
- startti
- mahdollisesti vaihdelaatikon kumityyny
- vauhtipyörä
- kytkinpaketti
- peruutusvalokatkaisija (tämän kautta myös kulkee neural safety switchin piuhat, että auto lähtee käyntiin)
- bonuksena riippuen vaihteiston kunnosta voit vielä päästä korjaamaan laatikon laakerit
Minkälaista laatikkoa olet ajatellut? toploader,srod,t5,tremec? Laatikko tuo oman kustannuksensa, parilla satkulla irtoaa srodi ja parilla tonnilla tremec plus muut hilut, kytkin plus vauhtipyörä likemmäs neljäsataa, riippuu minkälaisen kytkimenkin haluaa. Pelkkä laatikon vaihto srod->t5(rempattu, vastaa vahvin t5) maksoi lähemmäs 1700egeä, laatikko 1100, kytkinkoppa pari hunttia, kytkin varmaan 250 plus vauhtipyörä(käytetty) plus plaanaus, oisko 150.
Ekan mallisarjan mustangissa päässee helpoimmalla, kun laittaa t5-laatikon. Tremec TKO voi olla vähän iso sinne tunneliin ja laatikon häntä saattaa roikkua. Kannattaa ainakin perehtyä tarkemmin onko kardaanikulmien kanssa ongelmia earlyssä, ennen Tremecin hankintaa.
Pistin tällasen paketin meni heittämällä (1965 fb)
Mustang T5 Conversion Packages (1965-1973)
Modern Driveline
450 HP Street/Track
New Ford Motorsports T-5z
2.95 first w/.63 od
V8 T-5 Bell housing (small block)
157 t Lightened Billet Flywheel
10.5" Kevlar/Kevlar clutch kit with throwout and pilot bearing
Mustang clutch cable kit
Mustang T-5 cross member
and all other items mentioned above
+polkimet ebaystä
'72 Machiin kardaanitunnelia piti korottaa n. 3-4 cm jotta TKO600 sinne sopi niin ettei vaihteiston häntä jäänyt liian alas. Vaihteiston alapalkki piti tehdä myös uusiksi ja kardaaniksi uusi lyhyempi malli. Saas nähdä miten keskikonsoli sopii kun ehtii sovittamaan...
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
FBFIN65 kirjoitti:Pistin tällasen paketin meni heittämällä (1965 fb)
Mustang T5 Conversion Packages (1965-1973)
Modern Driveline
450 HP Street/Track
New Ford Motorsports T-5z
2.95 first w/.63 od
V8 T-5 Bell housing (small block)
157 t Lightened Billet Flywheel
10.5" Kevlar/Kevlar clutch kit with throwout and pilot bearing
Mustang clutch cable kit
Mustang T-5 cross member
and all other items mentioned above
+polkimet ebaystä
Mites kun ei täysin tuo lista aukene, oliko siis täydellinen kitti polkimia vaille? Hinta näyttäisi olevan pari tonnia halvempi kuin yllä mainittu setti.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
-tehonkesto heikko
-kait mahdollista vahvistaa
-huono saatavuus
-kannattava lähinnä vain aika lailla vakioihin vehkeisiin mihin haluaa ylivaihteen.
Srodin hyväpuoli on ylivaihde, mutta muita saakin etsiä, kakkos-kolmos väli liian pitkä, kierrokset tippuu aika rajusti, kolmonen on suora. Srod on tarkoitettu lähinnä fox-mustangeihin harvalla perällä ja kuulemma aika kamala ajaa tiuhalla perävälityksellä. Kuitenkin fossiilipeliin tämmöisen laittaisin, jos ylivaihdetta kaipaa. Ja onhan noita toploader-kopalla nelilovisia ylivaihteella jossa kolmos-nelos väli on väärinpäin?