automaatti - manuaaliksi

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

automaatti - manuaaliksi

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Yritin etsiä otsikon mukaista topiccia, jossa käsitellään 65 mustangin automaatti - manuaali konversiota. En löytänyt. Jos jollakulla löytyy linkki, otetaan mielellään vastaan. :D

Ellei ko. topiccia ole tehdään tästä sellainen, eli kiinnostaa:
- mitä kaikkea menee vaihtoon
- mitä vaihtoehtoja löytyy
- mitä kustantaa
- kokemuksia
- onko haastava projekti
- yms.

Kiitos paljon. 8)
Vastailla voi myös privana.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
KTM
Addikti
Viestit: 257
Liittynyt: 08 Loka 2004, 21:08
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KTM »

Tossa on one stop ratkaisu by Keisler

Aivan pahuksen hyvä systeemi ja kun tässä seuraavan kerran taas harrastebudjetti on tasapainotettu, niin iso Toploaderi lähtee myyntiin.
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Siinähän sitä, polkimia vaille jos oikein ymmärsin. Ja hinta 5000. Elämä on. :D
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
hannu
Aina äänessä
Viestit: 1169
Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
Paikkakunta: Ikaalinen

Re: automaatti - manuaaliksi

Viesti Kirjoittaja hannu »

65HT kirjoitti:Yritin etsiä otsikon mukaista topiccia, jossa käsitellään 65 mustangin automaatti - manuaali konversiota. En löytänyt. Jos jollakulla löytyy linkki, otetaan mielellään vastaan. :D

Ellei ko. topiccia ole tehdään tästä sellainen, eli kiinnostaa:
- mitä kaikkea menee vaihtoon
- mitä vaihtoehtoja löytyy
- mitä kustantaa
- kokemuksia
- onko haastava projekti
- yms.

Kiitos paljon. 8)
Vastailla voi myös privana.
Tuollakin http://www.hhp.fi tälläkin hetkellä menossa yksi muutos, eikä ole ensimmäinen, eikä varmaan viimeinenkään.

Kyseleppäs Harrilta.
numero löytyy tuolta kotisivuilta.
KTM
Addikti
Viestit: 257
Liittynyt: 08 Loka 2004, 21:08
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KTM »

Mitä menee vaihtoon tai tarvitset uutta, eli peilaan siihen mitä meni omassa ´68 vaihtoon vastaavan swapin kanssa.

- poljin setti, kannatta kytätä e-baytä
- laatikko
- kytkimen välitanko z-barille polimelta
- z-bar
- välitanko z-barilta kytkinhaarukkaan
- jousi kytkinpolkimen palautukseen kojelaudan sisään
- jousi tulipellin ja z-barin väliin
- jousi kytkinhaarukan ja rungon väliin
- mittarivaijeri ja oikea hammaspyörä (vanhasta hyödunnettävissä vain hammaspyörän kiinnikeklipsi)
- kytkinhaarukka
- kytkinkoppa
- kytkinkopan suojapelti
- startti
- mahdollisesti vaihdelaatikon kumityyny
- vauhtipyörä
- kytkinpaketti
- peruutusvalokatkaisija (tämän kautta myös kulkee neural safety switchin piuhat, että auto lähtee käyntiin)
- bonuksena riippuen vaihteiston kunnosta voit vielä päästä korjaamaan laatikon laakerit

Siinä kevyt muistilista
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Minkälaista laatikkoa olet ajatellut? toploader,srod,t5,tremec? Laatikko tuo oman kustannuksensa, parilla satkulla irtoaa srodi ja parilla tonnilla tremec plus muut hilut, kytkin plus vauhtipyörä likemmäs neljäsataa, riippuu minkälaisen kytkimenkin haluaa. Pelkkä laatikon vaihto srod->t5(rempattu, vastaa vahvin t5) maksoi lähemmäs 1700egeä, laatikko 1100, kytkinkoppa pari hunttia, kytkin varmaan 250 plus vauhtipyörä(käytetty) plus plaanaus, oisko 150.
Go tell Alice....
Avatar
1969
Aktiivi
Viestit: 106
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Viesti Kirjoittaja 1969 »

Ekan mallisarjan mustangissa päässee helpoimmalla, kun laittaa t5-laatikon. Tremec TKO voi olla vähän iso sinne tunneliin ja laatikon häntä saattaa roikkua. Kannattaa ainakin perehtyä tarkemmin onko kardaanikulmien kanssa ongelmia earlyssä, ennen Tremecin hankintaa.
Avatar
FBFIN65
Mega-addikti
Viestit: 625
Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja FBFIN65 »

Pistin tällasen paketin meni heittämällä (1965 fb)

Mustang T5 Conversion Packages (1965-1973)
Modern Driveline

450 HP Street/Track

New Ford Motorsports T-5z
2.95 first w/.63 od
V8 T-5 Bell housing (small block)
157 t Lightened Billet Flywheel
10.5" Kevlar/Kevlar clutch kit with throwout and pilot bearing
Mustang clutch cable kit
Mustang T-5 cross member
and all other items mentioned above
+polkimet ebaystä
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

'72 Machiin kardaanitunnelia piti korottaa n. 3-4 cm jotta TKO600 sinne sopi niin ettei vaihteiston häntä jäänyt liian alas. Vaihteiston alapalkki piti tehdä myös uusiksi ja kardaaniksi uusi lyhyempi malli. Saas nähdä miten keskikonsoli sopii kun ehtii sovittamaan... :roll:
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

FBFIN65 kirjoitti:Pistin tällasen paketin meni heittämällä (1965 fb)

Mustang T5 Conversion Packages (1965-1973)
Modern Driveline

450 HP Street/Track

New Ford Motorsports T-5z
2.95 first w/.63 od
V8 T-5 Bell housing (small block)
157 t Lightened Billet Flywheel
10.5" Kevlar/Kevlar clutch kit with throwout and pilot bearing
Mustang clutch cable kit
Mustang T-5 cross member
and all other items mentioned above
+polkimet ebaystä
Mites kun ei täysin tuo lista aukene, oliko siis täydellinen kitti polkimia vaille? Hinta näyttäisi olevan pari tonnia halvempi kuin yllä mainittu setti.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Vielä vastaus siihen että millaista (mahdollisesti):
- 5-lovinen
- ylivaihteella
- tehonkesto 350-450 hp

Tähän malliin.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Mitenkäs tuo SROD-laatikko?
- Tehonkesto?
- Vahvistettavuus?
- Saatavuus?
- Kannattava?

Siinäkin olisi OD.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

65HT kirjoitti:Mitenkäs tuo SROD-laatikko?
- Tehonkesto?
- Vahvistettavuus?
- Saatavuus?
- Kannattava?

Siinäkin olisi OD.
-tehonkesto heikko
-kait mahdollista vahvistaa
-huono saatavuus
-kannattava lähinnä vain aika lailla vakioihin vehkeisiin mihin haluaa ylivaihteen.

Srodin hyväpuoli on ylivaihde, mutta muita saakin etsiä, kakkos-kolmos väli liian pitkä, kierrokset tippuu aika rajusti, kolmonen on suora. Srod on tarkoitettu lähinnä fox-mustangeihin harvalla perällä ja kuulemma aika kamala ajaa tiuhalla perävälityksellä. Kuitenkin fossiilipeliin tämmöisen laittaisin, jos ylivaihdetta kaipaa. Ja onhan noita toploader-kopalla nelilovisia ylivaihteella jossa kolmos-nelos väli on väärinpäin?
Go tell Alice....
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Jep kep. Se siis siitä. T-5 johtaa tällä hetkellä.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
FBFIN65
Mega-addikti
Viestit: 625
Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja FBFIN65 »

Jep täys kitti polkimia vaille, vanha kardaani pituus osu suoraan kohdalleen jne
Vastaa Viestiin