Sivu 1/1
katalysaattorit pois...
Lähetetty: 27 Marras 2007, 17:58
Kirjoittaja arttu
Miten käytännössä käy...ajattelin ottaa kaikki 4 kattia pois ja laittaa hyvin virtaavan vaimentimen tilalle. Koska autossa on etu ja takalambda niin sytyttääkö kyseinen homma vikavalon? Taka lambdahan seuraa kuinka katti toimii...Liekkö loppujen lopuksi koko hommasta vaikusta tehoihin.....

Auto on -96 cobra
Lähetetty: 27 Marras 2007, 18:25
Kirjoittaja PeteP
Käsittääkseni tuonaikaiset katalysaattorit ei tehoja syö, tai ainakin se on pientä syömistä ? Sitäpaitsi kumpi nyt on tärkeämpi,pienet päästöt vai pieni tehonlisä

Lähetetty: 27 Marras 2007, 18:41
Kirjoittaja MouTine
Periaate kysymyksiä. Itselläni ei kattia ole yhdessäkään autossa, eikä tule.
http://www.nic.fi/~moutine/mustang/pa.jpg Katithan ahdistavat aina yläkierroksilla, ja Cobrahan on hieman kierroskone. Cossu Scorpin BOA koneessa tehon lisä oli 15hp.
Takalambdat ovat vain seurantaan. Sytyttävät kyllä CEL:in, mutta ei vaikuta koneen toimintaan muuten. Nille kyllä myydään eliminaattoreita, mutta ovat vissiin toiminnaltaan kovin epäluotettavia. Itse nyppäsin koko polttimon pois ja odottelen aikoja parempia, eli joku firma (HHp?) joskus saisi pelit ja vehkeet jolla puukottaa ECU:n ohjelmasta kaikki turha pois.
Lähetetty: 27 Marras 2007, 22:37
Kirjoittaja harmi80
Anna olla vaan. Ei ne niin paljoa siellä ahdista, että niiden poistamisen oikeasti ajossa huomaisit.
Vielä näitä harrastepelejä ei hirveästi katsastella tien päällä, mutta jos tuo kattien tiputtelu ja kaasuilla ajo kovin paljon yleistyy, niin sittenpä sitä nökötetään koko harrastajaporukka tien laidassa harva se päivä.
Ja toisaalta, jos lähtee tuolle laittomalle tielle, niin eikö se kannata jos sitten vaikka turbottaa? Sen jo alkaa huomata kulkupuolessakin

.
Lähetetty: 28 Marras 2007, 09:12
Kirjoittaja musse67
Kun mulla oli Californian mallia oleva -96 GT jossa oli siis kuus kattia, tein uuden etuputken jossa oli vain katti per puoli, ei syttynyt vikavalo ja meni ongelmitta katsastuksessa päästöistä läpi. Eikä valo syttynyt silloinkaan kun toisen katin sisukset kolisivat irrallaan pöntössä. Noin perstuntumalta en muuta eroa huomannut kun että äänet hieman isoni.

Lähetetty: 28 Marras 2007, 17:50
Kirjoittaja Arto65FB
MouTine kirjoitti:Itse nyppäsin koko polttimon pois .
Mitens Suomessa, pitääkö sen CES-valon vilkahtaa käynnistettäessä? Jenkeissä kait kaikissa osavaltioissa sen valon pitää syttyä juuri tuon lampun irroitus -kikan takia.
katti
Lähetetty: 28 Marras 2007, 22:30
Kirjoittaja arttu
Niin....taidan tehdä niin että otan 4 katista 2 pois niin tartte vikavalon polttimoa irroittaa..eiköhän se noinkin mene katsastuksesta läpi. H-putken jos vaihtais vielä X malliseen niin siinä on ihan riittävästi pakoputki remppaa
Tekis vaan mieli saada lisää voimaa....ilman ahdinta
Re: katti
Lähetetty: 28 Marras 2007, 23:44
Kirjoittaja MouTine
arttu kirjoitti:Niin....taidan tehdä niin että otan 4 katista 2 pois niin tartte vikavalon polttimoa irroittaa..eiköhän se noinkin mene katsastuksesta läpi. H-putken jos vaihtais vielä X malliseen niin siinä on ihan riittävästi pakoputki remppaa
Tekis vaan mieli saada lisää voimaa....ilman ahdinta
Ilman ahdinta ei kuuhun mennä, mutta vaparin virittämiseen pätee hyvä sanonta... Pienistä joista syntyy puro, mutta eihän nämä pussihousut sitä usko. =)
Lähetetty: 29 Marras 2007, 08:33
Kirjoittaja harmi80
Pussihousuksi en oikein voi tunnustautua.
Mutta jos puolentoista tonnin autoon lähdetään hakemaan lisää kulkupuolta riipimällä katit irti, niin ollaan kyllä tosi pienen puron äärellä.
Ennemmin lähtisin vaikka keventämään autoa, tai parantamaan alustaa; kymmenen hevosvoiman lisäys parantaa varttimailiaikaa ehkä kympillä. Huomaako sitä liikennevalokiihdytyksissä?
Tää nyt on vaan mun näkemys, jokainen tietysti tekee autolleen mitä haluaa, mutta jos se hankaloittaa muiden harrastusta tai heikentää yleistä suhtautumista harrasteautoiluun, niin kannattaa mennä itseensä.
niin..
Lähetetty: 29 Marras 2007, 13:03
Kirjoittaja arttu
harmi80 kirjoitti:Pussihousuksi en oikein voi tunnustautua.
Mutta jos puolentoista tonnin autoon lähdetään hakemaan lisää kulkupuolta riipimällä katit irti, niin ollaan kyllä tosi pienen puron äärellä.
Ennemmin lähtisin vaikka keventämään autoa, tai parantamaan alustaa; kymmenen hevosvoiman lisäys parantaa varttimailiaikaa ehkä kympillä. Huomaako sitä liikennevalokiihdytyksissä?
Tää nyt on vaan mun näkemys, jokainen tietysti tekee autolleen mitä haluaa, mutta jos se hankaloittaa muiden harrastusta tai heikentää yleistä suhtautumista harrasteautoiluun, niin kannattaa mennä itseensä.
Niin..en ajatellutkaan että kattien poisto ois oikotie onneen!! Muotoilin hieman väärin lauseen

Jos sen 10 heppaa saa kattien poistolla lisää olen tyytyväinen vaikka se ei siihen varttimailiin vaikuttaiskaan

Tahdon voimaa lisää ja aloitan sen kattien poistolla... Hyviä ehdotuksia tehon lisäykseen ilman ahdinta otetaan vastaan.....
Re: niin..
Lähetetty: 29 Marras 2007, 14:49
Kirjoittaja MouTine
arttu kirjoitti:harmi80 kirjoitti:Pussihousuksi en oikein voi tunnustautua.
Mutta jos puolentoista tonnin autoon lähdetään hakemaan lisää kulkupuolta riipimällä katit irti, niin ollaan kyllä tosi pienen puron äärellä.
Ennemmin lähtisin vaikka keventämään autoa, tai parantamaan alustaa; kymmenen hevosvoiman lisäys parantaa varttimailiaikaa ehkä kympillä. Huomaako sitä liikennevalokiihdytyksissä?
Tää nyt on vaan mun näkemys, jokainen tietysti tekee autolleen mitä haluaa, mutta jos se hankaloittaa muiden harrastusta tai heikentää yleistä suhtautumista harrasteautoiluun, niin kannattaa mennä itseensä.
Niin..en ajatellutkaan että kattien poisto ois oikotie onneen!! Muotoilin hieman väärin lauseen

Jos sen 10 heppaa saa kattien poistolla lisää olen tyytyväinen vaikka se ei siihen varttimailiin vaikuttaiskaan

Tahdon voimaa lisää ja aloitan sen kattien poistolla... Hyviä ehdotuksia tehon lisäykseen ilman ahdinta otetaan vastaan.....
Tää on aika hassu juttu. Jos olisit kysynyt saman kysymyksen koskien jotain Foxy GT:tä, niin jengi olisi varmasti ollut ihan toista mieltä. Tehoa tulisi niin saatanasti.
Lähetetty: 29 Marras 2007, 15:44
Kirjoittaja Vee8
Eipä se tuo lisää edes tuota kymmentä heppaa, kyllä se kattikin kannattaa paremin virtaavaan vaihtaa, mutta vasta kun on muuta vaihdettu, kannet, imusarja, yms.
Lähetetty: 29 Marras 2007, 15:54
Kirjoittaja MouTine
Vee8 kirjoitti:Eipä se tuo lisää edes tuota kymmentä heppaa, kyllä se kattikin kannattaa paremin virtaavaan vaihtaa, mutta vasta kun on muuta vaihdettu, kannet, imusarja, yms.
Mä olen kyllä tästä aivan erimieltä. Koska kellään ei ole esittää mitään todellisia mittaus raportteja, niin lienee parempi kysyjän tehdä omat päätöksensä.
Lähetetty: 29 Marras 2007, 18:38
Kirjoittaja antti_a-86
itse olen kuullut että ovat tukkoiset noi katit että kannattaa vaihtaa vapaamminvirtaaviin viri katteihin niin pääsee helpoimmalla ja menee katastuksesta läpi, mulla oli suorat putket kattien tilalla ja mitään valoja ei syttyny äänet kasvo ja kyllä se ehkä hiukan tehoakin toi
Lähetetty: 29 Marras 2007, 19:46
Kirjoittaja harmi80
Mun veikkaus on, että saa olla kyllä jo aika tukkoiset kissat, että yli kymmenen heppaa tulee lisää. Tää menee vähän samaan kategoriaan vv-suodattimien ja parempien tulpanjohtojen kanssa.
Eikös GTI-lehti "virittänyt" oikein isolla rahalla 156 Alfaa joku vuosi sitten; oli putkea, lastua ja suodatinta. Tehot ei vissiin tippuneet kovin paljon yli kymmentä prosenttia

.
Mutta en siis todellakaan ole dynottanut yhtään autoa ennen ja jälkeen kissojen poiston, mutta kun sopiva uhri sattuu eteen, niin lupaan sen testata.