Sivu 1/2
8" tehon kesto ja lukko
Lähetetty: 29 Loka 2007, 12:21
Kirjoittaja Kiertäväkanki
Mitä tuollanen 8" kestää yleensä pikku lohkon perässä? Originelli Limited Slippi alkaa Slipsuu, joten oisko mitä hyviä vinkkejä lukotukseen. Entisen parannus ja ehostus vai esim. Perkeleesti pussissa kirpaiseva PowerTrax. Mites takaristikko nivelen kiinnitys perään noilla U-pulteilla, näyttävät aika heppoisilta, oletteko saaneet rikottua?
Lähetetty: 29 Loka 2007, 15:31
Kirjoittaja JXA-26
Kaikenhan saa varmasti rikki kun oikein ryskää !
Kyllä tuommosen 8" pitäisi vaivatta kestää 500hp jos kaikki on kunnossa, tietysti riippuu käyttäjästäkin.
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... ght=#38633
Itellä ollu tuolta lukko jo -04 kohtuu railakkaassa käytössä, eikä ole ollu mitään onkelmia kun HHP.n poijjaat sääti välykset laakista kuntoon.
Re: 8" tehon kesto ja lukko
Lähetetty: 29 Loka 2007, 20:25
Kirjoittaja Homer65
Kiertäväkanki kirjoitti:Mitä tuollanen 8" kestää yleensä pikku lohkon perässä? Originelli Limited Slippi alkaa Slipsuu, joten oisko mitä hyviä vinkkejä lukotukseen. Entisen parannus ja ehostus vai esim. Perkeleesti pussissa kirpaiseva PowerTrax. Mites takaristikko nivelen kiinnitys perään noilla U-pulteilla, näyttävät aika heppoisilta, oletteko saaneet rikottua?
Eipä noi U-pultit, kaiketi, hirveelle rasitukselle joudu. Ne kai pitää lähinnä ristikon paikallaan siinä ristikon "kuopassa". Joku oikasee jos väärin ajattelen!

Lähetetty: 31 Loka 2007, 09:36
Kirjoittaja Galaxie61
ei niitä u-pultteja rikki saa , kaikki muu kyllä menee ....
8" perässä on sisällä osat enimmäkseen samoja kun 9".
Lähetetty: 02 Marras 2007, 20:35
Kirjoittaja Make_O
Galaxie61 kirjoitti:ei niitä u-pultteja rikki saa , kaikki muu kyllä menee ....
8" perässä on sisällä osat enimmäkseen samoja kun 9".
Tuo meikäläisen myymä 8" lukko on täysin sama kuin 9".. Uskallan antaa takuun että kuka hajottaa pikkulohkolla jotain osia tosta niin saa uuden tilalle.

Lähetetty: 04 Marras 2007, 00:08
Kirjoittaja Galaxie61
Make_O kirjoitti:Galaxie61 kirjoitti:ei niitä u-pultteja rikki saa , kaikki muu kyllä menee ....
8" perässä on sisällä osat enimmäkseen samoja kun 9".
Tuo meikäläisen myymä 8" lukko on täysin sama kuin 9".. Uskallan antaa takuun että kuka hajottaa pikkulohkolla jotain osia tosta niin saa uuden tilalle.

ja mä voin sen laittaa paikalleen

Lähetetty: 05 Marras 2007, 07:33
Kirjoittaja JXA-26
Galaxie61 kirjoitti:Make_O kirjoitti:Uskallan antaa takuun että kuka hajottaa pikkulohkolla jotain osia tosta niin saa uuden tilalle.

ja mä voin sen laittaa paikalleen

...ja mä voin koittaa sen rikkoa.

Lähetetty: 08 Marras 2007, 22:30
Kirjoittaja Ahti
Taitaa vakioakselit olla heikoin lenkki? Ei ole tosin nekään antautuneet minulla, vielä.
Lähetetty: 09 Marras 2007, 23:08
Kirjoittaja Galaxie61
Ahti kirjoitti:Taitaa vakioakselit olla heikoin lenkki? Ei ole tosin nekään antautuneet minulla, vielä.
ei ole heikoin lenkki , mulla kesti vakiot yli 10 vuotta ennenkä katkes !
ensimmäiset moserit kesti melkeen 1½ kuukautta

vetarit
Lähetetty: 10 Marras 2007, 12:52
Kirjoittaja paltant.ponitalli
kait se o pidost kiinni enite,mulla alkup.pikkurihlaset kone vaihtu ja tryki viäl o kestäny isonkin cubidin alku väännön,ku pito lähtee 1000/rpm.monesta kans kiinni.manu/a ym.kaikki on kuitenkin yssilöllistä.
Lähetetty: 12 Marras 2007, 08:35
Kirjoittaja Ahti
Galaxie61 kirjoitti:Ahti kirjoitti:Taitaa vakioakselit olla heikoin lenkki? Ei ole tosin nekään antautuneet minulla, vielä.
ei ole heikoin lenkki , mulla kesti vakiot yli 10 vuotta ennenkä katkes !
ensimmäiset moserit kesti melkeen 1½ kuukautta

Ja sullako on 8" perä??? Eikös 8" ole eri vetarit kuin 9"?
Lähetetty: 12 Marras 2007, 15:44
Kirjoittaja Galaxie61
Ahti kirjoitti:Galaxie61 kirjoitti:Ahti kirjoitti:Taitaa vakioakselit olla heikoin lenkki? Ei ole tosin nekään antautuneet minulla, vielä.
ei ole heikoin lenkki , mulla kesti vakiot yli 10 vuotta ennenkä katkes !
ensimmäiset moserit kesti melkeen 1½ kuukautta

Ja sullako on 8" perä??? Eikös 8" ole eri vetarit kuin 9"?
juu 9" on , mutta ei ne akselit paksuudeltaan kovin erilaisia ole .
mulla on ne pienempi laakeriset malit

Lähetetty: 13 Marras 2007, 12:08
Kirjoittaja 302TT
Vähän OT, mutta minkä levyisinä (laipasta laippaan) 8" akselia on ollut? Kaventamalla tietysti saa sellaisen, kuin haluaa.
Lähetetty: 30 Marras 2007, 09:01
Kirjoittaja Kiertäväkanki
Galaxie61 kirjoitti:ei niitä u-pultteja rikki saa , kaikki muu kyllä menee ....
8" perässä on sisällä osat enimmäkseen samoja kun 9".
Mitkä kaikki osat ovat sit vaihtokelpoisia keskenään? ku tuntus tohon 9":n olevan enemmän palikoita tarjolla.
Lähetetty: 30 Marras 2007, 10:34
Kirjoittaja Antti66HT
Kiertäväkanki kirjoitti:Galaxie61 kirjoitti:ei niitä u-pultteja rikki saa , kaikki muu kyllä menee ....
8" perässä on sisällä osat enimmäkseen samoja kun 9".
Mitkä kaikki osat ovat sit vaihtokelpoisia keskenään? ku tuntus tohon 9":n olevan enemmän palikoita tarjolla.
http://www.ridgenet.net/~biesiade/Fordrears.html
Tuolta leveydet, kun vähän rullaa alespäin.
Vaihtokelpoisia:
-28-rihlaisen 9" perän lukko sopii sorvaamalla, eli poskilaakerit 8":ssa pienemmät. Lautaspyörän kiinnitys sama.
-28" vetarit, jos pituus passaaa. Pyörän laakereita ainakin kahta kokoa...
Ulos päin ohenevassa 8"-perässä pienemmät laakerit. Tasapaksuilla putkilla varustetusssa isommat.
8"-perä on huomattavasti kevyempi, mistä johtuen itse koitan siinä pitäityä...
http://www.currieenterprises.com/cestor ... spx?id=948
http://www.eaton.com/EatonCom/ProductsS ... /index.htm